PDA

Bekijk Volledige Versie : Gratis bellen naar vaste nummers!



Ber|Art
14/01/06, 15:30
http://www.voipbuster.com/en/index.html :) werkt perfect :D
Je krijgt zelfs een eigen nummer!

Euro-Servers
14/01/06, 15:47
Geen onverwachte catches ofzo? Helemaal betrouwbaar? :D

Edit:

Crap, naar BE is 't 1 cent :(

Ber|Art
14/01/06, 15:50
Tot nu toe nog niet kunnen ontdekken :) werkt hetzelfde als Skype alléén naar vaste nummers kost het niets, als je 5 EURO via PayPal overmaakt krijg je ook een eigen Nederlands 10-cijferig nummer en die werkt ook :)

Easyracks
14/01/06, 15:51
Werkt idd goed. Kan ook nog (Tiptel?) boxje kopen bij Mediamarkt voor 50 euro, kun je met je huistelefoon bellen met voipbuster (PC moet wel aanstaan).

MathijsH
14/01/06, 15:53
Origineel geplaatst door Euro-Servers
Geen onverwachte catches ofzo? Helemaal betrouwbaar? :D

Edit:

Crap, naar BE is 't 1 cent :(


http://www.voipstunt.com/en/index.html
Is van dezelfde eigenaars, en daar is belgie wel gratis.

Ik gebruik t nu al een paar maanden, en ik heb op 't begin 5 euro via paypal erop gezet, en heb er nou al uren mee gebeld ;)

Leuk is natuurlijk ook om er een asterisk servertje achter te hangen ;) Mogelijkheden in overvloed.

Ber|Art
14/01/06, 15:53
Of met een bluetooth oortje ;)

WebXtra
14/01/06, 15:54
Ja werkt perfect.
In het begin, als je nog geen (Bij ons was dat $ 10 ) tegoed was opgewaardeerd, hadden we last van een beetje echo.
Maar na opwaardering nergens last meer van.

assemble
14/01/06, 15:55
Ik begrijp de hype rond Skype niet... Ik vind het juist een heel onhandig stuk software; (de laatste keer dat ik probeerde) was het zelfs niet mogelijk vaste telefoonnummers in een adreslijst op te slaan.

Easyracks
14/01/06, 15:56
Origineel geplaatst door BerArt
Of met een bluetooth oortje ;)

Werkt dat ook? Zit ik hier met een bekabelde headset... Ga het meteen proberen!

iDiensten
14/01/06, 15:56
Geheel overzicht is overigens hier te vinden:

http://www.voip-info.org/wiki/view/Finarea+SA

iDiensten
14/01/06, 15:59
Herstel... die pagina wordt blijkbaar belaagd ofzo..

http://doulos.wordpress.com/technical-information/finarea/

onderin staat het overzicht.

Ber|Art
14/01/06, 16:04
Werkt dat ook?Yep, werkt perfect en stap je in de auto hoeft je het oortje niet eens uit te doen ;)

Ber|Art
14/01/06, 16:06
You can now make FREE calls to several countries. These calls are limited to 1 minute per call. If you want UNLIMITED calls to our FREE destinations, all you have to do is go to our website and buy 10 Euro worth of credit.

Kind regards,
VoipBuster Customer Services

//edit: 5 EURO is trouwens ook genoeg ;)

Wouter-Odon
14/01/06, 16:17
Je kan je natuurlijk ook ff aanmelden op www.bel1643.nl. Bel je 24/7 gratis naar vaste nummers in NL (enkel starttarief) met je normale vaste telefoon. Bevalt hier thuis enorm goed :).

Ber|Art
14/01/06, 16:19
Wat is het starttarief?

Wouter-Odon
14/01/06, 16:23
9 cent per gesprek.

Ik zit soms uren durende gesprekken te voeren (ja ik weet het :p), voor 9 cent dus :). Gebruik het nu een goeie maand en naar volle tevredenheid dus.

Str@nger
14/01/06, 16:26
Zou dat ook gratis (voipstunt/voipbuster) en of goedkoper (bel1643) zijn naar 084-nr's, die soms 30 en soms 60 ct per minuut kosten?
(Vaak gratis fax / voicemail nr's)

Luuc
14/01/06, 16:48
Origineel geplaatst door BerArt
Je krijgt zelfs een eigen nummer! Je krijgt dus al een eigen nummer (met abonnement)?

Op de website (http://www.voipbuster.com/nl/buycredits.html) staat dit:

Kenmerken | Proef | Geregistreerd
Uw eigen telefoonnummer | Nee | Binnenkort

Nog effe afwachten dus :D

edit: Oh, site is een beetje gedateerd dus... ga d'r ff 5 euro opgooien en uittesten. Bedankt voor de tip! :)

Ber|Art
14/01/06, 16:53
Ja, je krijgt je eigen nummer! ik iig wel :)

TSG-Hans
14/01/06, 16:58
Origineel geplaatst door BerArt
Ja, je krijgt je eigen nummer! ik iig wel :)

Met welk kengetal begint dat nummer?

Easyracks
14/01/06, 16:58
BerArt,

Heb mn bluetooth oortje uit t stof gehaald en is nu aan het opladen ;)

Ber|Art
14/01/06, 16:59
Met welk kengetal begint dat nummer?In mijn geval met 010 (Rotterdam) :) ik kan mezelf gewoon bellen dus dat werkt goed :)

Jan-Hein
14/01/06, 17:02
Helaas heb ik geen paypal account of een creditcard. :(

Ber|Art
14/01/06, 17:04
Tja, das lastig, mss ff een PayPal account aanvragen? :p

Jan-Hein
14/01/06, 17:11
Daarvoor heb je een creditcard nodig toch?

Ber|Art
14/01/06, 17:12
Nee hoor :)

MathijsH
14/01/06, 17:15
Origineel geplaatst door Str@nger
Zou dat ook gratis (voipstunt/voipbuster) en of goedkoper (bel1643) zijn naar 084-nr's, die soms 30 en soms 60 ct per minuut kosten?
(Vaak gratis fax / voicemail nr's)

Nee dat soort nummers kan je helaas niet bellen.
Evenals 0800/0900 etc.

Ijsbox
14/01/06, 17:46
Er is wel een catch aan voipbuster/sipdiscount/voipstunt, je beltegoed is 180 dagen geldig en je kunt alleen opwaarderen als je saldo onder de 5 euro is gezakt, je moet dus af en toe even naar een gsm bellen en 2 keer per jaar 5 euro erop zetten....

Vind ik niet veel voor een eigen lokale telefoonnummer en onbeperkt gratis vaste nummers in een aantal landen bellen. Kijk wel af en toe naar de lijst me landen die gratis zijn, want belgie was eerst ook gratis en nu niet meer, net als de USA. (bij sipdiscount en voip stunt wel, maar daar krijg je weer geen lokaal telefoon nummer voor inkomende gesprekken)

justin
14/01/06, 17:52
klopt niet 1,30 is ook al voldoende om unlimited te bellen een een eigen nummer met het netnummer van je eigen stad

lifeforms
14/01/06, 17:54
Origineel geplaatst door BerArt
Yep, werkt perfect en stap je in de auto hoeft je het oortje niet eens uit te doen ;)

OT: Wat voor headset heb jij? Ik heb er een, maar die moet ik steeds paren als ik van PC naar gsm ga, niet zo zinvol dus...

Ber|Art
14/01/06, 19:56
Dat paren gaat automatisch :D als je het een keer gedaan hebt.

lifeforms
14/01/06, 21:05
Ik moet steeds de hele passkey procedure weer doorlopen als ik naar een ander apparaat overstap :'(

Stefan Mensink
14/01/06, 21:38
Sipdiscount gebruik ik ook al een paar maanden. Bevalt prima, vooral omdat NL en IT gratis zijn. Voor inkomend en gsm/08x/etc een budgetphone abonnement. Carrier selectie etcetera middels Asterisk.

Luuc
14/01/06, 21:41
Voipbuster geinstalleerd en 5 pleuro overgemaakt. Heb nu mijn eigen telefoonnummer en werkt perfect! Maar als iemand (vaste lijn of GSM) naar mijn nummer belt, hoeveel betaald hij dan?

Pegasus
14/01/06, 21:45
Origineel geplaatst door Luuc
Voipbuster geinstalleerd en 5 pleuro overgemaakt. Heb nu mijn eigen telefoonnummer en werkt perfect! Maar als iemand (vaste lijn of GSM) naar mijn nummer belt, hoeveel betaald hij dan?

Zelfde als normaal? Het is gewoon een netnummer.

Str@nger
14/01/06, 22:19
Ik krijg wel een Nld-lokaal nr, maar niet van mijn regio helaas..een 023-nr...

Heb nu opgewaardeerd met 1,04 (0900-tel.gesprek), maar heb nog niet kunnen testen of onbeperkt bellen nu ook gaat...
Iemand dit wel al getest?

Helpdesk
14/01/06, 22:32
Jup gaat prima. Hier bij toeval gewoon een net lokaal nummer. Bellen gaat eindeloos zonder problemen eigenlijk.

Luuc
14/01/06, 22:52
Origineel geplaatst door Str@nger
Ik krijg wel een Nld-lokaal nr, maar niet van mijn regio helaas..een 023-nr... Heb je wel de goede gegevens ingevuld? Want ik heb hier wel 053, het netnummer van mijn regio... evenals iedereen (zover ik het weet).

NDIS
14/01/06, 23:05
Origineel geplaatst door BerArt
http://www.voipbuster.com/en/index.html :) werkt perfect :D
Je krijgt zelfs een eigen nummer!


Waar kan je je eigen nummer vinden dan, heb effe gezocht maar kan niks vinden.

Het bellen werkt idd heel goed :D, bedankt voor deze handige post!

MathijsH
14/01/06, 23:13
http://www.voipbuster.com/en/buycredits.html
hier inloggen en daar kan je je nummer aanvragen.

AlfaHosting
14/01/06, 23:23
Origineel geplaatst door MathijsH
http://www.voipbuster.com/en/buycredits.html
hier inloggen en daar kan je je nummer aanvragen.

Gaat dit ook voor Belgie (een eigen nummer) of is dit enkel voor Nederland ?

MathijsH
14/01/06, 23:26
Je kan wel een nummer aanvragen, maar bij VoIPBuster is 't bellen in Belgie niet gratis, kan je beter VoIPStunt voor nemen, dan is t bellen wel gratis, maar daar krijg je geen nummer.

Wat je natuurlijk wel kan doen is bij VoIPBuster een nummer aanvragen, en bij VoIPStunt een account, dan kan je alles op een asterisk servertje knallen, dat je VoIPBuster gebruikt voor inkomende gesprekken en VoIPStunt voor uitgaande.

Weet alleen niet of je een belgisch nummer kan aanvragen, dacht het niet, maar sla me niet neer als het niet zo is ;)

AlfaHosting
14/01/06, 23:43
Origineel geplaatst door MathijsH
Je kan wel een nummer aanvragen, maar bij VoIPBuster is 't bellen in Belgie niet gratis, kan je beter VoIPStunt voor nemen, dan is t bellen wel gratis, maar daar krijg je geen nummer.

Wat je natuurlijk wel kan doen is bij VoIPBuster een nummer aanvragen, en bij VoIPStunt een account, dan kan je alles op een asterisk servertje knallen, dat je VoIPBuster gebruikt voor inkomende gesprekken en VoIPStunt voor uitgaande.

Weet alleen niet of je een belgisch nummer kan aanvragen, dacht het niet, maar sla me niet neer als het niet zo is ;)

Ook bij VOIPstunt kan je een nummer aanvragen.

Str@nger
15/01/06, 00:05
Origineel geplaatst door Luuc
Heb je wel de goede gegevens ingevuld? Want ik heb hier wel 053, het netnummer van mijn regio... evenals iedereen (zover ik het weet). Jep, alles ingevuld zoals moet (zelfs 2 maal)...maar blijkbaar leveren ze 043 niet...of iemand wel met een 043??

En tis idd bij 1,30 al langer dan een minuut gratis! Echt relaxte service, alleen misschien een beetje rot als je gebruik maakt van een laptop met ingebouwde micro + boxen :p Heb nog geen headset, alleen losse micro :D

Str@nger
15/01/06, 00:16
Origineel geplaatst door Mario


Ook bij VOIPstunt kan je een nummer aanvragen. Echter kun je daar alleen betalen met creditcard / paypal, en niet zoals bij VoipBuster ook met PaybyPhone...

DominicusNet
15/01/06, 01:35
Heeft iemand al iets om er een voicemail box achter te hangen. Of een ander soort applicatie met dergelijke functionaliteit?

Str@nger
15/01/06, 01:42
Ze zijn er van VoiceBuster waarschijnlijk mee bezig...maar kweet niet of het mogelijk is om dat met andere software af te vangen...

Stefan Mensink
15/01/06, 01:52
Origineel geplaatst door DominicusNet
Heeft iemand al iets om er een voicemail box achter te hangen. Of een ander soort applicatie met dergelijke functionaliteit? Ja, asterisk kan dat moeiteloos. Voicemail2Email zit daar standaard ook in.

Str@nger
15/01/06, 02:00
Origineel geplaatst door Stefan Mensink
Ja, asterisk kan dat moeiteloos. Voicemail2Email zit daar standaard ook in. Zijn er ook Windows-oplossingen? Want Asterisk is Linux-georiënteerd...en heb hier geen Linux-bak...

Thafusion
15/01/06, 02:37
Origineel geplaatst door justin
klopt niet 1,30 is ook al voldoende om unlimited te bellen een een eigen nummer met het netnummer van je eigen stad

Ik maak er al enkele maanden gebruik van. Ooit een keer 1,30 erop gezet door te telefoneren. Heb er ook een gratis 040- numemr gekregen toppie.

Randy
15/01/06, 05:28
Heeft iemand SIP gegevens voor VoIPBuster, zodat ik hem vanuit Asterisk of m'n Cisco kan benaderen?

Ijsbox
15/01/06, 13:25
Origineel geplaatst door Randy
Heeft iemand SIP gegevens voor VoIPBuster, zodat ik hem vanuit Asterisk of m'n Cisco kan benaderen?

Bij mij werkt het prima alleen werkt dtmf niet op inkomende gesprekken.

in sip.conf:


[general]
context=from-sip ; Default context for incoming calls
...
register => NAME:PASS@sip1.voipbuster.com
...

[voipbuster]
type=friend
username=NAME
fromuser=NAME
secret=PASS
host=sip1.voipbuster.com
fromdomain=sip1.voipbuster.com
disallow=all
allow=alaw
allow=ulaw
allow=ilbc
context=from-voipbuster
insecure=very
qualify=yes
;nat=yes ;Zet dit aan als je * in een NAT zit.
canreinvite=no


en in extensions.conf:


[from-sip]
exten => NAME,1,Play(tt-monkeys)
exten => NAME,2,Hangup

[bel-gratis]
exten => _0[123457]XXXXXXXX,1,Dial(SIP/0031${EXTEN:2}@voipbuster)
exten => _0[123457]XXXXXXXX,2,Congestion(5)

Jan-Hein
16/01/06, 04:30
Als je belt na een vast telefoon nummer, dan is het gratis voor de beller,
en die gene die de telefoon opneemt , staat hem dan straks niks te wachten ?

Str@nger
16/01/06, 18:27
Nee, ook gratis

NDIS
16/01/06, 23:42
Dit programma werkt perfect!, net even 1,30 via dat bellen gedaan.

kan nu ongelimiteerd bellen + heb me eigen nummer :D, wat wil je nog meer?

Str@nger
16/01/06, 23:49
Garantie / duur / voicemail? :p

Mark17
17/01/06, 00:31
Origineel geplaatst door Str@nger
Garantie / duur / voicemail? :p

zelf ook even een account geopend (komt een asterix server achter te hangen voor de voicemail).

NDIS
17/01/06, 11:20
Origineel geplaatst door Str@nger
Garantie / duur / voicemail? :p

grr, nu ben ik weer uit me happy mood!

MediaServe
17/01/06, 12:31
Is het niet mogelijk om een nieuw nummer te krijgen met een ander kengetal? Of eventueel het account verwijderen en opnieuw aanmaken?

Ijsbox
17/01/06, 13:04
Origineel geplaatst door Str@nger
Garantie / duur / voicemail? :p

0 / onb / ooit
:)

over de duur, bij voipbuster is het aantal gratis landen al snel gedaald, bij voipstunt daalt het ook al....
owja het geheel is in beta dus stabieliteit is niet gegarandeert en de IAX2 servers zijn al EOL helaas....

FreeFly
17/01/06, 15:50
Origineel geplaatst door Str@nger
Zijn er ook Windows-oplossingen? Want Asterisk is Linux-georiënteerd...en heb hier geen Linux-bak...


Ik heb het nu netjes raaien met http://nch.com.au/pbx/index.html (op windows dus)

Met voice-response systeem en voicemail boxen en je kunt ook nog een on-hold server gebruiken en een recording-server

Str@nger
17/01/06, 22:45
Origineel geplaatst door MediaServe
Is het niet mogelijk om een nieuw nummer te krijgen met een ander kengetal? Of eventueel het account verwijderen en opnieuw aanmaken? Dat kan gewoon door een nieuw account aan te maken.
Het kengetal wordt gekozen op basis van het door jou ingevoerde telnr. Dus wil je een 030-nr, zorg ervoor dat het kengetal van je ingevoerde telnr 030 is.

Let wel op: niet elk kengetal is beschikbaar (043 bijv niet...)

En mbt Axon Virtual PBX Software - kzal eens ff proberen! Thx for the link!

Luuc
17/01/06, 23:19
Origineel geplaatst door Str@nger
Het kengetal wordt gekozen op basis van het door jou ingevoerde telnr. Dus wil je een 030-nr, zorg ervoor dat het kengetal van je ingevoerde telnr 030 is.Ik heb mijn mobiele nummer ingevoerd, zullen ze dus wel selecteren op de postcode oid.

Str@nger
17/01/06, 23:23
Kheb Axon systeem draaiend, ontvang telefoon + kan bellen, voicemail ingesteld, maar krijg de voicemail niet gekoppeld...
Als ik bel en ik neem niet op, blijft ie overgaan...

Str@nger
17/01/06, 23:24
Origineel geplaatst door Luuc
Ik heb mijn mobiele nummer ingevoerd, zullen ze dus wel selecteren op de postcode oid. Na de check op je tel.nr - heb ook bij een aanvraag geen postcode ingevuld, en toen was het kengetal hetzelfde als het tel.nr (en was niet van mijn eigen kengetal)

FreeFly
18/01/06, 00:33
Origineel geplaatst door Str@nger
Kheb Axon systeem draaiend, ontvang telefoon + kan bellen, voicemail ingesteld, maar krijg de voicemail niet gekoppeld...
Als ik bel en ik neem niet op, blijft ie overgaan...

Had ik eerst ook ik heb toen in het control panel van axon (http://127.0.0.1: poortnummer) mijn client en voicemail in 1 groep ingesteld ZONDER DELAY bij de voicemail (dus allebei op 0).

Dan pakt bij mij de voicemail het gesprek op wanneer ik mijn client op Do not disturb zet of hem een x aantal keer laat over gaan.
Ik moet wel zeggen dat ik ook even heb zitten vogelen dus zou kunnen dat ik iets vergeet.

p.s.
Je kan met de voicemail ook "remote" je mailbox beluisteren :-)

MathijsH
04/02/06, 22:25
België staat nu ook weer als gratis op hun website.

MediaServe
04/02/06, 22:27
Ik vind de kwaliteit van VoIP Buster maar tegenvallen. Ik zou het nooit voor zakelijke toepassingen gebruiken. Ik hoop dat SkypeIN snel naar Nederland komt.

RaQ-Power
04/02/06, 23:12
De kwaliteit is zeer goed te noemen, wij gebruiken het nu naast de ISDN lijnen op de zaak regelmatig. Het is alleen niet mogelijk om vanaf VAST te bellen naar een (lokaal) VoIP-nummer van VoIPbuster.com lijkt het? Meer mensen hier last van?

MediaServe
04/02/06, 23:15
Ik bedoel ook eigenlijk niet de geluidskwaliteit, maar bijvoorbeeld kleine hikjes tijdens het bellen.

lifeforms
04/02/06, 23:19
Heb je sipdiscount al eens geprobeerd. Ik bel nu al een tijdje uit daarmee, het geluid is relaxed (voor mijn gevoel beter dan budgetphone).

Norman
04/02/06, 23:40
SkypeOut is supergoed qua geluid, gebruik het regelmatig.
Zou dat als er zoveel gratis zijn in Nederland misschien ook niet gratis gaan worden op den duur ?

lifeforms
04/02/06, 23:48
Origineel geplaatst door Norman
SkypeOut is supergoed qua geluid, gebruik het regelmatig.
Zou dat als er zoveel gratis zijn in Nederland misschien ook niet gratis gaan worden op den duur ?
Weet ik niet; het lijkt mij dat gratis belletjes waarschijnlijk op de lange duur geen haalbare kaart zijn. Ik zie het eerder gebeuren dat over een tijd, als we allemaal aan de voip zijn, iedereen weer gewoon een starttik of zo zal vragen. Skype, Voipbuster en anderen doen dit eigenlijk stiekem al, door je bundel te laten "timeouten" zodat je deze altijd moet opladen na 120/180 dagen.

Ik zie het eerder gebeuren dat KPN zelf nog wel iets met de prijzen van gewone PSTN telefoontjes gaat doen...

Met Skypeout heb ik zelf weer een mindere ervaring. Ik kreeg een keer een Skypeout telefoontje van een vriendin uit Zwitserland, en dat had haperingen en grote gaten in het geluid. Toen heb ik zelf maar Skype geïnstalleerd en dat ging wel goed :)

MediaServe
04/02/06, 23:57
Origineel geplaatst door lifeforms

Met Skypeout heb ik zelf weer een mindere ervaring. Ik kreeg een keer een Skypeout telefoontje van een vriendin uit Zwitserland, en dat had haperingen en grote gaten in het geluid. Toen heb ik zelf maar Skype geïnstalleerd en dat ging wel goed :) Dat zou eventueel aan haar Internet verbinding gelegen kunnen hebben.

lifeforms
05/02/06, 00:56
Het kan inderdaad aan vele factoren liggen, misschien packet loss tussen haar provider en Skype waar Skye zelf niets aan kan doen. Maar het Skype telefoontje naar mijn IP over mijn ADSL een paar minuten later was nochtans probleemloos.. Niet mwah, maar gewoon perfect. Dus dat is toch wel apart.

Herbert
05/02/06, 02:43
Ik heb VoipBuster ook geinstaleerd..
Het vreemde is dat ik een nummer kreeg dat begint met 076 terwijl ik in 0315 zit.
Het bellen gaat goed, behalve in kan (nog) niet naar mijn 076 nummer bellen.. ik hoor dan een korte piep en daarna ingesprek.
Iemand een iedee hoe dat kan?

AlfaHosting
05/02/06, 12:26
VOIPstunt werkt hier ook redelijk ... alleen nog een beetje duur om naar GSM toestellen te bellen.

Ijsbox
05/02/06, 13:07
Origineel geplaatst door lifeforms

Weet ik niet; het lijkt mij dat gratis belletjes waarschijnlijk op de lange duur geen haalbare kaart zijn. Ik zie het eerder gebeuren dat over een tijd, als we allemaal aan de voip zijn, iedereen weer gewoon een starttik of zo zal vragen. Skype, Voipbuster en anderen doen dit eigenlijk stiekem al, door je bundel te laten "timeouten" zodat je deze altijd moet opladen na 120/180 dagen.

Ik zie het eerder gebeuren dat KPN zelf nog wel iets met de prijzen van gewone PSTN telefoontjes gaat doen...



Een topman van kpn zei vorig jaar dat ie verwachtte dat telefoneren binnen 5jaar gratis zou zijn, dus ik hoop dat ie gelijk heeft, maar dat het sneller gebeurt :)

AlfaHosting
05/02/06, 13:18
Origineel geplaatst door lifeforms

Weet ik niet; het lijkt mij dat gratis belletjes waarschijnlijk op de lange duur geen haalbare kaart zijn. Ik zie het eerder gebeuren dat over een tijd, als we allemaal aan de voip zijn, iedereen weer gewoon een starttik of zo zal vragen. Skype, Voipbuster en anderen doen dit eigenlijk stiekem al, door je bundel te laten "timeouten" zodat je deze altijd moet opladen na 120/180 dagen.



Waar vindt je dat ergens bij VOIPbuster ?

Ijsbox
05/02/06, 13:32
Origineel geplaatst door Mario


Waar vindt je dat ergens bij VOIPbuster ?

http://www.voipbuster.com/en/faq.html#32


How long can I use my credit to make calls outside the VoipBuster network?^ top

Credit in your VoipBuster balance remains active for 120 days after your last purchase.

Mark17
05/02/06, 14:23
Origineel geplaatst door Str@nger
Kheb Axon systeem draaiend, ontvang telefoon + kan bellen, voicemail ingesteld, maar krijg de voicemail niet gekoppeld...
Als ik bel en ik neem niet op, blijft ie overgaan...

Het bellen naar buiten krijg ik niet werkend. Bij inkomende gesprekken werkt het wel.

Nu heb ik voipbuster voor uitgaand geselecteerd als het goed is:
External lines:
external line name: voipbuster
proxyserver: sip1.voipbuster.com
id of user name: StreamService
password: [voipbuster pass]
Incoming Calls Ring On Extension or Group: 701 (hier vallen alle lijnen onder)
outbound server: connectionserver.voipbuster.com

Outbound Dialing Plan: default

Stukje uit de logs:


12:55:29 Attempting to register streamservice@sip1.voipbuster.com
12:55:29 SIP Number: streamservice@sip1.voipbuster.com
13:03:10 Attempting to register streamservice@sip1.voipbuster.com
13:03:10 SIP Number: streamservice@sip1.voipbuster.com
13:06:03 Call 1 -> sip:0535726884@127.0.0.1
13:06:09 Call 1 -> sip:0535726884@127.0.0.1 disconnected
13:06:45 Call 1 -> sip:0535726884@127.0.0.1
13:06:51 Call 1 -> sip:0535726884@127.0.0.1 disconnected
13:06:56 Call 1 -> sip:00315726884@127.0.0.1
13:07:02 Call 1 -> sip:00315726884@127.0.0.1 disconnected
13:10:38 Unable to find the extension "101" referred to in the group "701".
13:10:38 Unable to find the extension "102" referred to in the group "701".
13:10:38 Call sip:0031535726884@sip1.voipbuster.com:5060 -> 701
13:11:18 Call sip:0031535726884@sip1.voipbuster.com:5060 -> 701 answered
13:11:18 Call sip:0031535726884@sip1.voipbuster.com:5060 -> 701 disconnected
13:14:18 Attempting to register streamservice@sip1.voipbuster.com
13:14:18 SIP Number: streamservice@sip1.voipbuster.com


Daar gaat het fout zo te zien, maar ik kan niet vinden waar ik dat kan wijzigen.

Verder zijn het de standaard instellingen.

Str@nger
05/02/06, 15:40
Zo te zien heb je geen extensions aangemaakt met de nr's 101 en 102?

En naar buiten bellen met axon lukt hier nu ook ff niet: unable to use uPNP for NAT routing (uPNP failed). Ben er momenteel ook eig niet helemaal mee bezig, en als ik wil bellen kan ik ook het eigenlijke voipbuster prog gebruiken, die werkt wel...

Mark17
05/02/06, 16:53
15:48:11 Call 1 -> sip:00537550296@127.0.0.1
15:48:22 Call 1 -> sip:00537550296@127.0.0.1 disconnected
15:50:32 Call 1 -> sip:0031537550296@127.0.0.1
15:50:38 Call 1 -> sip:0031537550296@127.0.0.1 disconnected


Nu heb ik dat aangepast en houd ik bovenstaande error. Het punt is dat 127.0.0.1 niet de goede server is lijkt mij (hij moet immers met de server van voipbuster verbinden lijkt mij).

WI-Hosting
05/02/06, 17:04
voipstunt werkt hier ook goed, alleen jammer dat mobiele nummers zo duur zijn (29 ct/min voor NL en 23 ct/min voor BE)

beetje zonde :(

AlfaHosting
05/02/06, 17:07
Origineel geplaatst door WI-Hosting
voipstunt werkt hier ook goed, alleen jammer dat mobiele nummers zo duur zijn (29 ct/min voor NL en 23 ct/min voor BE)

beetje zonde :(

Het is voor Belgie wat gedaald ... met deze tarieven kan je beter met je mobiele telefoon zelf bellen :)

Str@nger
05/02/06, 18:04
Origineel geplaatst door Mark17


15:48:11 Call 1 -> sip:00537550296@127.0.0.1
15:48:22 Call 1 -> sip:00537550296@127.0.0.1 disconnected
15:50:32 Call 1 -> sip:0031537550296@127.0.0.1
15:50:38 Call 1 -> sip:0031537550296@127.0.0.1 disconnected


Nu heb ik dat aangepast en houd ik bovenstaande error. Het punt is dat 127.0.0.1 niet de goede server is lijkt mij (hij moet immers met de server van voipbuster verbinden lijkt mij). Dat moet je pc-naam zijn, of het IP-adres van je pc, waarop Axon draait...

Mark17
05/02/06, 20:05
Origineel geplaatst door Str@nger
Dat moet je pc-naam zijn, of het IP-adres van je pc, waarop Axon draait...

Dat is localhost (127.0.0.1). Hoe kan het dan dat hij die error nog geeft (hij geeft geen verbinding met de buitenwereld).

Volgens mij mis ik die instelling ergens.

Str@nger
06/02/06, 02:29
FF een algemene kleine instructie zoals ik het heb:

In Axon:
- Maak een External line aan met de gegevens van VoipBuster:
> sip1.voipbuster.com
- Maak dan een Outbound plan aan (gaat via Extensions; bovenaan staat de link) en selecteer daar de External line die je net hebt aangemaakt.
- Maak dan 2 Extensions aan, eentje voor je inbound calls en eentje voor je voicemail. Geef bij beiden als outbound plan het plan dat je net hebt aangemaakt aan.
- Maak een Group aan, en zet beide extensies erin met als delay time 0.
- Bewerk je External line, en geef daar aan als 'Incoming Calls Ring On Extension or Group' de group die je net hebt aangemaakt.

In IVM (voicemail):
geef NIET je gegevens op van voipbuster, maar van Axon, te weten:
- SIP NUMBER - de naam of het nr dat je gegeven hebt aan je eerste Extension
- PASSWORD - het bijbehorende wachtwoord
- SERVER - het beste werkt de computernaam, want die verandert normaal niet snel; mogelijk werkt 127.0.0.1 niet
De server heeft standaard :5061 als poort aanduiding; plaats dit achter je computernaam/ip-adres

In Express Talk:
Hetzelfde als bij Voicemail, alleen geef daar de gegevens van Extension 2 op. SERVER blijft hetzelfde.

Ik hoop dat het zo lukt...

RVBIS
06/02/06, 21:03
Bovenstaande van Str@nger ingevoerd, als ik de call beantwoord verbreekt hij automatisch weer de verbinding. Iemand enig idee hoe dit kan?

Str@nger
07/02/06, 22:27
Probleem had ik net ook; bij mij werkt deze oplossing:
vink bij Express Talk bij SETTINGS > NETWORK de optie uPNP uit en STUN servers aan. Vul als STUN servers in: stun.voipbuster.com en stun.sipdiscount.com...

Ik zie daar trouwens ook staan Local SIP Port: 5070 / Local RTP ports: 8000

Bij IVM zit dit op het tabblad Voip; daar staat als Local SIP Port: 5060 / Local RTP ports: 8000, en dezelfde STUN servers.

Ik hoop dat dit werkt...

RVBIS
07/02/06, 22:48
Waarvoor dienen die stun servers als ik vragen mag?

Str@nger
07/02/06, 23:09
Het 'opvangen' van IP-adressen...

RVBIS
07/02/06, 23:27
Het kan daar dus ook aanliggen dat ik na een half uur niet meer bereikbaar was?

rvessem
07/02/06, 23:33
kun je nu met voisbuster ect ook skype toestellen gebruiken?

MediaServe
08/02/06, 00:39
Origineel geplaatst door rvessem
kun je nu met voisbuster ect ook skype toestellen gebruiken? Ik dacht dat Skype een apart protocol was.

Str@nger
08/02/06, 00:50
Volgens mij ook...
Dus alleen tel.nr's en Voipbuster/-stunter/ etc-ipadressen (clients)

Mark17
08/02/06, 00:55
Origineel geplaatst door Str@nger
Probleem had ik net ook; bij mij werkt deze oplossing:
vink bij Express Talk bij SETTINGS > NETWORK de optie uPNP uit en STUN servers aan. Vul als STUN servers in: stun.voipbuster.com en stun.sipdiscount.com...

Ik zie daar trouwens ook staan Local SIP Port: 5070 / Local RTP ports: 8000

Bij IVM zit dit op het tabblad Voip; daar staat als Local SIP Port: 5060 / Local RTP ports: 8000, en dezelfde STUN servers.

Ik hoop dat dit werkt...

de stun servers bleek het probleem te zijn (deze waren verkeerd ingesteld). bedankt voor het antwoord en de rest ook bedankt voor het mee denken.

zcx1
08/02/06, 05:51
Ik heb al vanaf het prille begin een account bij voipbuster. Bevalt ontzettend goed, en ik heb een prachtig 020 nummer.

Over dat ongelimiteerd wil ik wat kwijt.

http://www.voipbuster.com/en/termsofuse.html
Zie Fair Use Policy

Ik bel ongeveer 3/4 uur naar ongeveer 20 verschillende vaste nummers met voipbuster, maar sinds vandaag staat er niet meer "this call is FREE!" maar ik moet 0,005euro betalen. Halve cent per minuut dus.

Middels het voipbuster-forum ben ik er achter gekomen dat iedereen die zich verbaasde over de 0,005eur ipv FREE, allemaal vrij stevige gebruikers zijn.

Inmiddels heb ik maar even een 2de account aangemaakt om toch weer gratis te kunnen bellen.

Anyway,

Absoluut een aanrader. En ik denk dat dit nog maar het begin is van het openbreken van de markt. Voipbuster/voipstunter/etc is wat dat betreft echt een pioneer

zcx1
08/02/06, 08:26
Nu is het "the call is FREE" via dat account waar ik eerst nog ff 0,005 eur moest betalen:)

electric
08/02/06, 13:53
Ik heb zelf ingevult dat ik een 020 nummer heb en krijg nu een 050 nummer toegewezen ... daar zat ik niet echt op te wachten...

electric
08/02/06, 14:30
Ik krijg tevens de volgende melding als ik met VOIP buster probeer te connecten:

Registration for 'balancedis@sip1.voipbuster.com' timed out, trying again

Iemand een idee ?

Ijsbox
08/02/06, 15:17
Origineel geplaatst door electric
Ik krijg tevens de volgende melding als ik met VOIP buster probeer te connecten:

Registration for 'balancedis@sip1.voipbuster.com' timed out, trying again

Iemand een idee ?

Die krijg ik ook regelmatig, meestal niet zo'n probleem omdat het van korte duur is.

electric
08/02/06, 16:07
Origineel geplaatst door Ijsbox


Die krijg ik ook regelmatig, meestal niet zo'n probleem omdat het van korte duur is.

Wat is een korte duur? bij mij duurt 't al een 1,5 uur...

web-extreme
09/02/06, 20:53
Idd een erg goed programma. Ik gebruik het nu een maand, maar ben van plan om toch 15 euro er aan uit te gaan geven.

niekie
17/02/06, 14:53
vind hem heel goed maar afentoe heb ik geen contant met de gene aan de andere kant. erg vervelend.
ik bel dus naar een nummer en dan gaat hij aan de andere kant wel over maar bij mij hoor ik niks.
weet iemand waar dat aan ligt?

groetjes niekie

Stefan Mensink
17/02/06, 15:02
Ik krijg tevens de volgende melding als ik met VOIP buster probeer te connecten:

Registration for 'balancedis@sip1.voipbuster.com' timed out, trying again

Iemand een idee ?Deze heb ik van tijd tot tijd ook, maar dan met voipstunt (ongeveer dezelfde toko).

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan detecteren, hetzij via agi, danwel via de manager? Ik wil bij het offline zijn namelijk automatisch een ander pad selecteren.

Via de manager API zie ik geen verschil tussen verbonden en niet verbonden providers (commando sipshowpeer).

soulplayer
19/02/06, 21:20
Waar kan je een nummer aanvragen? Ik zie dit nergens?

(ik ben BE)

En waar kan je opwaarderen ....

WI-Hosting
19/02/06, 21:41
Waar kan je een nummer aanvragen? Ik zie dit nergens?

(ik ben BE)

En waar kan je opwaarderen ....

www.voipbuster.com of www.voipstunt.com

staat in dat rechter vierkantje als je de site opent! Request your voip phone number now

AlfaHosting
19/02/06, 21:45
Waar kan je een nummer aanvragen? Ik zie dit nergens?

(ik ben BE)

En waar kan je opwaarderen ....

Dat kan je niet als Belg .. een nummer aanvragen.

soulplayer
20/02/06, 19:10
dacht ik al :) toch bedankt!

atoomkern
27/02/06, 14:30
Er is weer een nieuwe website van de makers van voipbuster: internetcalls.com (http://www.internetcalls.com/).
Je kunt als het goed is gewoon inloggen met je voipbuster account met als voordeel dat je naar 45 landen (incl Belgie) gratis kan bellen!

AlfaHosting
27/02/06, 14:35
Er is weer een nieuwe website van de makers van voipbuster: internetcalls.com (http://www.internetcalls.com/).
Je kunt als het goed is gewoon inloggen met je voipbuster account met als voordeel dat je naar 45 landen (incl Belgie) gratis kan bellen!

Lijkt me van hetzelfde bedrijf.

atoomkern
28/02/06, 14:13
Lijkt me van hetzelfde bedrijf.

Dat zeg ik toch ook in mijn post :).

Voipbuster heeft vele websites zoals:
http://www.voipstunt.com/
http://www.sipdiscount.com/
en daar is dus onlangs aan toegevoegd:
http://www.internetcalls.com/

Ze verschillen voornamelijk in de hoeveelheid landen die je gratis kunt bellen

FreshHosting
28/02/06, 16:55
http://www.internetcalls.com/ & http://www.Voipbuster.com zijn volgensmij dezelfde company :p

ja3
02/03/06, 19:17
Ik lees iedereen dat ze even telefoneren om hun saldo up te graden, maar ik zie deze optie nergens, alleen maar creditcard, paypal etc.

Soms zie ik deze optie wel staan maar als ik hem dan aanklik staat er Service temporary unavailable.

PowerSp00n
02/03/06, 22:57
Ik lees iedereen dat ze even telefoneren om hun saldo up te graden, maar ik zie deze optie nergens, alleen maar creditcard, paypal etc.

Soms zie ik deze optie wel staan maar als ik hem dan aanklik staat er Service temporary unavailable.

Ik was hier ook al naar aan het zoeken maar kan er ook nergens iets over vinden.. Als iemand het weet ..!? :P

VvS
04/03/06, 07:59
Ik was hier ook al naar aan het zoeken maar kan er ook nergens iets over vinden.. Als iemand het weet ..!? :P
Same to me... Rabodirect zie ik er ook tussen staan, maar deze pakt 'ie ook niet.

Ik heb in het verleden wel eens gebruik gemaakt van VoIPbuster en was er toen wel tevreden over. Toen kon ik overigens wel bellen. Maar om nou via Paypal heel moeilijk 5 euro over te maken... Nee, laat maar :).

AlfaHosting
04/03/06, 10:55
Same to me... Rabodirect zie ik er ook tussen staan, maar deze pakt 'ie ook niet.

Ik heb in het verleden wel eens gebruik gemaakt van VoIPbuster en was er toen wel tevreden over. Toen kon ik overigens wel bellen. Maar om nou via Paypal heel moeilijk 5 euro over te maken... Nee, laat maar :).

Wat is er 'heel moeilijk' aan 5 euro met Paypal betalen ?

VvS
04/03/06, 13:38
Wat is er 'heel moeilijk' aan 5 euro met Paypal betalen ?
Er is niets moeilijk aan, het duurt mij alleen wat te lang. Ik moet eerst via internetbankieren de boel overmaken aan Paypal, als het daar staat duurt het nog een eeuwigheid voor het uiteindelijk op mijn account staat.

andreathome
04/03/06, 19:52
op hun forum schint te staan dat pay by phone nok was (je kon inderdaafd met 1.30 euro betalen... terwijl de "voorwaarden" 10 euro minimaal aangeven...) dat , pay by phone, hebben ze nu blijkbaar uitgeschakeld...

royen99
06/03/06, 15:11
Puur toeval..

Zit even op mijn thuis servertje ClamAV / Clamd te installeren. Op de /tmp share (samba) had ik toevallig de windows versie van het VoipBuster / SipDiscount programmatje gedowload.. en:

[root@pc5 samba]# clamdscan /tmp
/tmp/sipdiscount.exe: Worm.Tenga.A FOUND

Kan iemand dit bevestigen ?

RedAnt
22/03/06, 19:30
Weet iemand met welk programma ik vanaf de mac direct verbinding kan maken met voipbuster, of een astersisk server (die verbonden is met voipbuster)?

harrieslinger80
29/12/06, 20:47
Ik heb zelf ingevult dat ik een 020 nummer heb en krijg nu een 050 nummer toegewezen ... daar zat ik niet echt op te wachten...

Toevallig woon ik in Groningen en ben ik nog op zoek naar een 050 nummer via voipbuster. Mocht je interesse hebben om je 050 nummer over te doen laat het me weten via harrieslinger80 at yahoo.com.

renkovdort
29/12/06, 22:37
Uuh ik heb tehoren gekregen dat Betamax het bedrijf achter voipstunt buster cheap enz.. Al haar 020 030 enz.. moet terug trekken waarom is onduidelijk maar ik kreeg er mail over.

Renko

viro
29/12/06, 22:47
Dat heb ik al maanden geleden gehoord heb de 020 nummers nog steeds,maar ik had zelf een vraag heb sindskort een asterikserver draaien,ik heb een kennis in belgie wonen die heeft geen tel maar mag naar mij connecten dat gaat allemaal,ik heb hem toestelnr 1700 gegeven, kan ik hem ook zo instellen dat alleen toestel 1700 alleen vastenummers in belgie kan draaien maar geen mobiel, nu kan hij alles draaien wat ie wilt.

hoe moet ik dit aanpassen in de config files ?

martysmarty
29/12/06, 23:22
* Registered users get max 300 minutes per week of free calls, measured over the last 7 days. Unused free minutes cannot be taken to the following week(s). If limit is exceeded the normal rates apply. During your Freedays you can call all destinations listed as "Free" for free. When you have run out of Freedays, the normal rates apply. You can get extra Freedays by buying credit.

Max 5 uur per week dus...

VantilborgICT
25/01/07, 02:31
* Registered users get max 300 minutes per week of free calls, measured over the last 7 days. Unused free minutes cannot be taken to the following week(s). If limit is exceeded the normal rates apply. During your Freedays you can call all destinations listed as "Free" for free. When you have run out of Freedays, the normal rates apply. You can get extra Freedays by buying credit.

Max 5 uur per week dus...

Nu wel een limiet van 5 uur inderaad. Vroegah niet

davy s.
22/02/07, 04:07
Leuk :)