PDA

Bekijk Volledige Versie : Vraag over het starten van een bedrijf



martysmarty
13/01/06, 18:33
Ik ben nu al een poos bezig met webhosting voor vrienden en kennisen, met website en alles erbij, maar zit er nu over te twijfelen of ik me in wil laten schrijven bij de KvK.

Het grootste knelpunt is, Ik ga over 1 maand voor 10 weken op stage naar zweden. Nou kan alles wel via de mail geregeld worden met klanten, maar is het wel rechtsgeldig?

2De punt is: Na mijn stage kom ik nog 10 weken terug in NL, maar wil daarna naar zweden verhuizen, Ik blijf wel een NL paspoort houden, maar nu is mijn vraag, moet ik dan mijn KvK verhuizen naar de KvK in zweden? of kan dat ook in NL blijven?

We Are Online
13/01/06, 19:09
1e: Lijkt me geen probleem qua rechtsgeldigheid.

2e: Misschien dat je dat beter bij de KVK kunt na vragen.

martysmarty
13/01/06, 19:50
Is er iemand die de 2de mischien nog zou weten? Aangezien KvK gesloten is tot maandag

WebXtra
13/01/06, 20:12
Nou, als jij uiteindelijk naar zweden gaat verhuizen en je hebt een eenmanszaak, dan bij jij je bedrijf.
Ga je in Zweden wonen, dan ben jij dus je bedrijf dus in Zweden gevestigd.
Dan zul je je daar bij een soortgelijke instelling in moeten schrijven neem ik aan, en daar belasting e.d. afdragen.

Remigius
13/01/06, 21:13
Google is je vriend :)

Ik denk dat je hier wat meer informatie kunt vinden: http://www.chamber.se/en/start/

Henky!
13/01/06, 22:03
De regel is simpel. Je betaalt belasting daar waar je omzet maakt. Dat wordt het dus het dure Zweden.

Triloxigen
13/01/06, 22:20
Of je start hier een BV en je woont als werknemer in Zweden.

dreamhost_nl
13/01/06, 22:49
Origineel geplaatst door Triloxigen
Of je start hier een BV en je woont als werknemer in Zweden.

Dat gaat niet werken aangezien de B.V. dan geen vestigingsadres heeft in Nederland (een B.V. lijkt me sowieso niet aan de orde gezien de achtergrond van TS).

Mark17
13/01/06, 23:55
Origineel geplaatst door dreamhost_nl


Dat gaat niet werken aangezien de B.V. dan geen vestigingsadres heeft in Nederland (een B.V. lijkt me sowieso niet aan de orde gezien de achtergrond van TS).

Als een familie lid in Nederland woont kun je vragen of dat als vestigingsadres kan of je moet een goedkope ruimte ergens huren (hoeft aan weinig eisen te voldoen).