PDA

Bekijk Volledige Versie : Mass mailing software



Celion
12/01/06, 17:28
Geachte,

Wij zijn voor een klant opzoek naar software om mailings te versturen. Het gaat om zo'n 9000 mails die maandelijks verstuurd moeten worden naar 9000 klanten. Graag advies over een goed programa. Opensource geniet onze voorkeur.

Mark17
12/01/06, 22:13
Zou een php script ook een optie zijn? Zo ja zet de adressen in een database en gebruik een smtp server. Zo nee outlook express is misschien een optie (255 mail lijsten mewt 255 adressen op de bcc regel).

eszet
12/01/06, 22:35
phplist (http://tincan.co.uk/phplist) is een opensource php script met vele mogelijkheden.

WilloW
12/01/06, 23:13
Origineel geplaatst door Mark17
Zou een php script ook een optie zijn? Zo ja zet de adressen in een database en gebruik een smtp server. Zo nee outlook express is misschien een optie (255 mail lijsten mewt 255 adressen op de bcc regel).

Zo lang je niet het mail commando van php in een while loop stopt gaat het goed..

Als je dit wel doet zal 9000 mailtjes volledig de server plat gooien

Mark17
12/01/06, 23:16
Origineel geplaatst door WilloW


Zo lang je niet het mail commando van php in een while loop stopt gaat het goed..

Als je dit wel doet zal 9000 mailtjes volledig de server plat gooien

ik doel op het gebruik van een externe smtp server, onder andere phpformmail_classic-1.07.1 zou je daarvoor kunnen gebruiken (voor waar je hem kunt downloaden verwijs ik naar google).

Celion
13/01/06, 14:01
Bedankt, eigelijk zoeken we een totaal oplossing. Een mailing list programma dat gedoseerd de mails verstuurd zodat een te hoge load voorkomen wordt. Ik heb al een aantal programma's gevonden, echter had ik gehoopt op praktijk ervaring met zo'n soort programma.

eszet
13/01/06, 15:10
phplist dat ik eerdere vermeldde heeft de mogelijkheid om een maximum aantal mails te versturen met bepaalde intervals.
Staat op mijn todo lijst om dit uit te testen, maar is er nog niet van gekomen, dus geen praktijkervaring langs mijn kant.

®on
13/01/06, 15:56
Listmessenger - listmessenger.com kan wat jij wil (in batches mailen). Een klant van me gebruikt dit voor een betaald systeem (http://servicemail.nl/) dat hij exploiteert op een shared server. Ik kan je evt. wel in contact brengen met hem voor praktijkervaringen met dit systeem. Laat maar horen.

Celion
13/01/06, 16:02
Graag!

®on
13/01/06, 16:06
Origineel geplaatst door Celion
Graag!
Ik heb de klant een mail gestuurd, ik hoop dat je iets van hem hoort.

//edit: "Hallo Ron,

Geen probleem hoor, ik zal hem mailen."

rackhost
13/01/06, 16:56
Een goed niet-webbased prog:

GroupMail van Infacta (http://www.infacta.com)

Greetz,

Franky

---------------------
www.rackhost.be
hosting - reseller hosting - dedicated - co-locating
Datacenter Gent
---------------------

crazycoder
14/01/06, 14:53
Origineel geplaatst door Celion
Geachte,

Wij zijn voor een klant opzoek naar software om mailings te versturen. Het gaat om zo'n 9000 mails die maandelijks verstuurd moeten worden naar 9000 klanten. Graag advies over een goed programa. Opensource geniet onze voorkeur.
Wat dacht je van mailinglist managers zoals Mailman? Die dingen zijn speciaal voor dat doel gebouwd.