PDA

Bekijk Volledige Versie : Goede virusscanners



jvdheuvel
12/01/06, 15:14
Wat voor virusscanners zijn aan te raden om te gebruiken op Fedora Core 4 of CentOS i.c.m. Direct Admin?

Ik hoor graag welke virusscanner het meest geschikt is en waar ik eventueel meer informatie kan vinden en/of de installatie kan downloaden.

Hebben jullie suggesties voor me?

Zpeed
12/01/06, 15:23
Ligt er een beetje aan wat je er precies mee wilt gaan doen, maar wij gebruiken ClamAV (www.clamav.net). Werkt goed, gratis, opensource draait onder de meeste OSen.

Goed te updaten (automatisch) en goed te integreren met MailScanner, Exiscan, etc etc.

jvdheuvel
12/01/06, 15:25
klinkt goed.... ik zal er eens naar kijken..... iemand anders nog andere suggesties?

Ryan Kalkhoven
12/01/06, 15:27
Wij werken met Sophos.
Is niet gratis, maar updates etc kunnen online en zijn zeer up2date

jvdheuvel
12/01/06, 15:34
Wat zijn de kosten van Sophos dan?

Ryan Kalkhoven
12/01/06, 15:52
Dat gaat per blukken van 5 en 10 volgens mij. Ik kan mijn eigen rekening zo snel ff niet vinden maar die van een klant bij 25 stuks (geen onderscheid in client en server) is 1600 bij 1 jaar, 3200 bij 3 jaar en 4800 bij 5 jaar (voorruitbetaald).

Kortom zonder korting kom je uit op ongeveer 64 euro per licentie per jaar.

Prive en zakelijkgebruik is toegestaan onder 1 licentie.

Ik ben geen reseller, maar wij schaffen die licenties aan via "forum data security" hier kun je ongetwijfeld een offerte op maat krijgen.

jvdheuvel
12/01/06, 16:36
Thanks, ik zal er zeker even gaan informeren.

Misschien dat iemand anders nog andere open source virusscanners als alternatief kunnen aandragen?

Gandalf
18/01/06, 20:37
Origineel geplaatst door jvdheuvel
Thanks, ik zal er zeker even gaan informeren.

Misschien dat iemand anders nog andere open source virusscanners als alternatief kunnen aandragen?

ik weet wel nog een paar virusscanners, geen id of ze opensource zijn:

Fprot (http://www.fprot.com)
Bitdefender (http://www.bitdefender.com)

Maico
18/01/06, 20:57
Ik heb zelf altijd
www.avast.com gebruikt..
werkte wel lekker :)

ju5t
18/01/06, 22:37
Wij gebruiken ClamAV.