PDA

Bekijk Volledige Versie : Gratis performancetest voor jouw server



vincentv75
12/01/06, 10:58
Ik zoek een bedrijf die een web-server beschikbaar wil stellen zodat ik mijn performance-test software in de praktijk kan testen.

Het is de bedoeling dat ik naar schatting 15 geautomatiseerde bezoekers tegelijkertijd de site laat bezoeken. Ik wil zien of alles goed gaat en of de meetresultaten met de werkelijkheid overeenkomen.

De test zal een paar keer maximaal 5 minuten in beslag nemen en de kans op een even niet bereikbare website is aanwezig.

Als iemand reageert, moet het de eigenaar zijn van de server en dus niet iemand die ergens een hosting-pakket heeft, want dan krijg ik problemen met die provider.

Opzich maakt Windows, Linux of iets anders niet veel uit, als het maar een dynamische website is (dus ASP, PHP, Perl etc.). De site moet ook iets aan body hebben ofwel wat afbeeldingen, downloadables en een zoekmachine zou erg welkom zijn.

_arno_
12/01/06, 11:05
Wil je ook software installeren op de server zelf?

Of laat je alleen requests eroverheen gaan?

Heb zelf geen bedrijf maar wel een server, wil desnoods best mijn server beschikbaar stellen voor enkele software tests.
Zou wel graag tijden willen weten, mijn game moet er liefst niet onder leiden als het fout gaat.

D. ter Horst
12/01/06, 12:50
Ik heb wel een testbak welke je mag misbruiken maar die staat op een 1mbit ADSL verbinding. Als dat geen probleem is moet je maar een PM sturen :)

xSeries
12/01/06, 12:55
is die tests alleen voor webservers ? wij hebben een 3tal webservers zowel linux als windows die in principe gebruikt mogen worden...

Let wel; wij gaan er geen software op installeren; neem voor het gemak maar even per pm contact met ons op.

Mark17
12/01/06, 21:14
Zolang er geen software geinstalleerd hoeft te worden (een pagina erop zetten is geen punt) dan kun je gebruik maken van een server die nog geen productie werk verricht.

frvge
13/01/06, 01:03
15 tegelijkertijd lijkt me niet veel? Of heb je een crawler-algoritme voor links volgen enz?

vincentv75
13/01/06, 17:52
Bedankt voor jullie reacties... ik ben voor xSeries gegaan.

Wat betreft die 15 tegelijkertijd... als je de hele dag 15 bezoekers tegelijkertijd hebt die gemiddeld 2 minuten op een site zijn, dan heb je 10.800 bezoekers gehad. Uiteraard heb je 's nachts minder bezoekers, dus 15 bezoekers tegelijkertijd zal ongeveer met een dagbezoek van 6000 a 7000 overeenkomen.

Dat is de vraag van de klant, dus vandaar 15 bezoekers...