PDA

Bekijk Volledige Versie : Plesk & Externe mail server



MatthijsBakker
11/01/06, 13:35
Ik heb een probleem:

Mijn domeinnamen zijn ondergebracht bij bedrijf1

De mail is geregeld op onze eigen mail server

De hosting is geregeld bij bedrijf2

Dit werkt allemaal prima, tot het moment dat ervan uit onze hosting-account gemailt wordt naar onze eigen domeinen.

Plesk probeert dan de mail intern te verwerken.

Ik heb de mail reeds gedisabled op alle domeinen.

Op internet staat dat ik ook de dns records in plesk moet aanpassen, maar deze bestaan niet aangezien dat allemaal bij bedrijf1 geregeld is.

Iemand een oplossing?

Hoe zorg ik ervoor dat Plesk de interne mail via de externe mail server stuurt?

Mikey
11/01/06, 13:55
mx records aanmaken in plesk en deze laten verwijzen naar de andere host. Waar jouw website gehost wordt staat als eerste nameserver resolve adres 127.0.0.1. Op moment er geen mx record aanwezig is wordt er automatisch voldaan aan de rfc's van mail en dus als mx record het a-record gebruikt van het betreffende domein :)

jinxedworld
11/01/06, 14:00
Plesk maakt gebruik van Qmail, en deze kijkt eerst in de file rcpthosts om te kijken of hijzelf de beste ontvanger is. Als ze hier niet instaan gaat het via de normale weg naar buiten (/etc/hosts, daarna /etc/resolv.conf)

Ik kan niet in jullie logging kijken, nog in de conf-files, dus ik kan hier ook geen uitsluitsel over geven ben ik bang. Ik hoop dat ik je op de goede weg heb geholpen!

Plesk verwerkt de mail trouwens niet hoor, it's all qmail :D

Mikey
11/01/06, 14:23
Origineel geplaatst door jinxedworld
Plesk maakt gebruik van Qmail, en deze kijkt eerst in de file rcpthosts om te kijken of hijzelf de beste ontvanger is. Als ze hier niet instaan gaat het via de normale weg naar buiten (/etc/hosts, daarna /etc/resolv.conf)



The lookup first attempts to locate an MX record associated with the name. If a CNAME record is found instead, the resulting name is processed as if it were the initial name. If no MX records are found, but an A RR is found, the A RR is treated as if it was associated with an implicit MX RR, with a preference of 0, pointing to that host.rfc2821 (http://www.faqs.org/rfcs/rfc2821.html)

jinxedworld
11/01/06, 15:05
whoops, my bad...

MatthijsBakker
11/01/06, 15:32
Het probleem is opgelost, het was een stuk eenvoudiger dan ik dacht.

Ik had de mail wel disabled in Plesk, maar het vereiste een restart van qmail om dit te verwerken.

Antwoord hier gevonden:

http://forum.plesk.com/showthread.php?s=&threadid=13009&highlight=external

Mikey
11/01/06, 15:34
in principe als er na jouw een domein toegevoegt wordt of een verandering plaatsvind zou dit automatisch gebeuren. Configuratie files worden namelijk telkens opnieuw gegenereerd.