PDA

Bekijk Volledige Versie : Windows server 2003 x64 Enterprise Edition



TiMMiEJ
10/01/06, 18:21
We hebben sinds kort een server die windows server 2003 draait.
Specs:

AMD 3500+
1gb DDR
2x 80GB SATA

Er draait nu 1 gameserver op (om te testen). Maar om de 4-5 minuten komt er een soort van lagstootje, en de pings gaan ff naar de 30~40. Ligt niet aan de hardware, server is grondig getest voordat ie het DC inging.

Nu lijkt me dat ik met een simpele instelling dit kan verhelpen. Maar ik zou niet weten wat!

Ideeen?

Stewie
10/01/06, 18:34
Welke software + MS pakketten heb je geinstalleerd?
Waarom Enterprise Edition ipv web edition? Scheelt je honderden euro's per jaar als je voor web edition SPLA gaat :)

JayvD
10/01/06, 18:47
Ten eerste even op post van gsh2:
Er is geen 64-bit versie van Web editions, TS praat over x64 versie.
Raad wel aan andere o/s te gebruiken, de enterprise kost €26.76 waar de standaard €19.27 kost (per CPU). En ik raad je aan SPLA te nemen indien je dat nog niet hebt, je loopt anders er toch eens tegenaan dat je niet mag hosten met normale software.

Even verder gaan:
Je moet die server eens bijhouden met bijv. Cacti kijken of er een uitschieter komt met geheugen en/of cpu verbruik. Misschien ligt het ook wel aan je netwerk kan zoveel zijn..

Is wellicht een bug in Win2k3 als je dual core gebruikt maar zou niet weten of jij dat gebruikt.

EDIT: Extra info

Hollanda
10/01/06, 18:49
Beste kan je heel veel (overbodige) services uitschakelen. Windows is in ieder geval voor steam games een net iets beter platform.

http://cpnclan.home.comcast.net/guide.html

Edit: ik heb geen ervaring met 64 bit maar ga ervanuit dat dit hetzelfde werkt.

TiMMiEJ
11/01/06, 17:11
Origineel geplaatst door JayvD
Ten eerste even op post van gsh2:
Er is geen 64-bit versie van Web editions, TS praat over x64 versie.
Raad wel aan andere o/s te gebruiken, de enterprise kost €26.76 waar de standaard €19.27 kost (per CPU). En ik raad je aan SPLA te nemen indien je dat nog niet hebt, je loopt anders er toch eens tegenaan dat je niet mag hosten met normale software.

Even verder gaan:
Je moet die server eens bijhouden met bijv. Cacti kijken of er een uitschieter komt met geheugen en/of cpu verbruik. Misschien ligt het ook wel aan je netwerk kan zoveel zijn..

Is wellicht een bug in Win2k3 als je dual core gebruikt maar zou niet weten of jij dat gebruikt.

EDIT: Extra info

Er is geen smpd voor win2k3 server x64 :P

JayvD
11/01/06, 17:48
Origineel geplaatst door TiMMiEJ


Er is geen smpd voor win2k3 server x64 :P
SPLA bedoel je neem ik aan? :)

Die is er wel hoor voor Win2k3 x64, mail maar eens met softwarespectrum (mocht je daar SPLA hebben).

Hollanda
11/01/06, 17:52
smpd is om waardes uit hardware te lezen ;)

JayvD
11/01/06, 18:21
Origineel geplaatst door Hollanda
smpd is om waardes uit hardware te lezen ;)
Dacht dat ie SPLA bedoelde, aangezien we het daar net nog over hadden. :)

WilloW
11/01/06, 18:28
Origineel geplaatst door TiMMiEJ


Er is geen smpd voor win2k3 server x64 :P

Pardon geen snmpd? Is er wel heet alleen klein beetje anders :P

Maargoed gewoon remote desktopje openen en even bij de taskmanager kijken. Ligt het niet gewoon aan je netwerk waar je server inhangt?

TiMMiEJ
13/01/06, 17:28
Origineel geplaatst door WilloW


Pardon geen snmpd? Is er wel heet alleen klein beetje anders :P

Maargoed gewoon remote desktopje openen en even bij de taskmanager kijken. Ligt het niet gewoon aan je netwerk waar je server inhangt?

http://smokeping.clanhost.nl/cgi-bin/smokeping.cgi?target=Netherlands.Easyracks

:/

Stewie
13/01/06, 17:38
Jullie staan toch bij Linkup?

TiMMiEJ
15/01/06, 17:11
Origineel geplaatst door gsh2
Jullie staan toch bij Linkup?

Niet alles

Linds
15/01/06, 20:04
win2k3 64bit draait hier wel goed..

XF-RICK
15/01/06, 20:08
Origineel geplaatst door Linds
win2k3 64bit draait hier wel goed..

Ja Windows 95 zal ook wel goed draaien, heb je nog onderbouwing. Features stabiliteit enzovoort.

Clanhost
15/01/06, 20:14
Origineel geplaatst door TiMMiEJ


http://smokeping.clanhost.nl/cgi-bin/smokeping.cgi?target=Netherlands.Easyracks

:/

Ik zie anders genoeg 'ping spikes' op deze SmokePing grafiek. Straalt niet echt stabiliteit uit in ieder geval.