PDA

Bekijk Volledige Versie : Pakket en prijs veranderen



martijn1886
09/01/06, 15:53
Hallo,

Ik zat met een probleem. Ik wil graag mijn pakketten wijzigen die ik nu aanbied. Ze moeten helemaal anders worden ook de prijs word iets aangepas. Hoe kan ik dit het best aanpakken met me oude klanten.

Ik had zelf het idee hun gewoon het oude pakket te laten behouden en ook de oude prijs te laten betalen?

Hebben jullie misshien tips?

Alvast bedankt
Martijn

spirit010
09/01/06, 15:58
Origineel geplaatst door martijn1886
Hallo,

Ik zat met een probleem. Ik wil graag mijn pakketten wijzigen die ik nu aanbied. Ze moeten helemaal anders worden ook de prijs word iets aangepas. Hoe kan ik dit het best aanpakken met me oude klanten.

Ik had zelf het idee hun gewoon het oude pakket te laten behouden en ook de oude prijs te laten betalen?

Hebben jullie misshien tips?

Alvast bedankt
Martijn


Ik zou het als volgt doen:

Indien het voordeliger word voor je klanten, hun dit voordeel gunnen en dus de wijzigingen doorvoeren naar je bestaande klanten.

Indien het nadelig is voor je klanten, de huidige situatie behouden.

xYnta
09/01/06, 15:59
Ik sluit me aan bij spirit010. Dat is opzich de beste regeling welke je kan treffen.

Gl0be
09/01/06, 16:08
Het ligt er natuurlijk aan wat voor overeenkomst/contract je gesloten hebt met je klanten. En welke voorwaarden daaraan vast hangen.

eightyb
09/01/06, 22:55
Wellicht heb je algemene voorwaarden waarin dit wordt afgevangen (zo niet, snel op laten stellen zou ik zeggen).

Zo niet, dan zou ik de oude prijs handhaven, tenzij dit kostentechnisch gewoon niet mogelijk is. In dat geval moet je je klanten wel de mogelijkheid geven om de overeenkomst te ontbinden, al weet ik dat niet zeker.

Dennie-DeTi
10/01/06, 14:10
Misschien is het administratief gezien makkelijker om bij je huidige klanten hen aan het eind van hun contractsperiode aan te bieden over te schakelen naar één van de nieuwe pakketten.

Lijkt mij dat als je ze nu gaat wijzigen je met prijzen moet gaan compenseren omdat ze reeds voor iets anders betaald hebben.

- Dennie

eMiz0r
10/01/06, 14:16
Als je met contracten voor een bepaalde tijd werkt (maand, jaar) gewoon tot het eind van de contractperiode de huidige prijs blijven hanteren voor je bestaande klanten. Klanten vervolgens op de hoogte brengen van de prijsverhoging en aangeven dat zij de kans hebben een nieuw contract af te sluiten, tegen de nieuwe voorwaarden, of te verhuizen/andere leverancier zoeken.

Paul junior
10/01/06, 15:56
Als ik jou was zou ik de klanten al wel het nieuwe pakket geven (mits deze groter is). Maar het oude bedrag laten betalen (mits dit lager is) een maand voor het einde van de contract periode de klant erop wijzen dat de pakket prijzen omhoog gaan.

(of wordt dit administratief een warboel (A):p)