PDA

Bekijk Volledige Versie : Lengte KVM kabels



XF-RICK
09/01/06, 13:01
Hi allen,

Hebben jullie enig idee hoe lang een KVM kabel mag zijn?

We zijn bezig met KVM-over-IP oplossingen, maar ik kan nergens zo snel vinden hoe lang die kabels mogen zijn.

Thanks alvast,

Capt.Pascal
09/01/06, 13:18
KVM over IP ????
nooit van gehoord, zo leer je nog eens wat.

Waarom niet gewoon een xserver draaien ?
of nog beter, gewoon ssh login ?
of zonodig via serieel kabeltje.

KVM kabels moeten iig niet te lang zijn.
Maar de elende zit ehm vooral in de switchbox.
zelfs hele dure krijgen het voor elkaar door misaanpassingen een wazig beeld te geven.
Niet erg voor een console, maar bij 1024x768 krijg je toch echt koppijn.

XF-RICK
09/01/06, 13:31
Origineel geplaatst door Capt.Pascal
KVM over IP ????
nooit van gehoord, zo leer je nog eens wat.

Waarom niet gewoon een xserver draaien ?
of nog beter, gewoon ssh login ?
of zonodig via serieel kabeltje.

KVM kabels moeten iig niet te lang zijn.
Maar de elende zit ehm vooral in de switchbox.
zelfs hele dure krijgen het voor elkaar door misaanpassingen een wazig beeld te geven.
Niet erg voor een console, maar bij 1024x768 krijg je toch echt koppijn.

KVM over IP is juist handig als je doos niet meer bereikbaar is. Of dat je per ongeluk cd erin hebt laten zitten.

Ook draai ik geen Xserver op mijn servers, compleet onnodig en vreet resources.

mihosnet
09/01/06, 13:51
We gebruiken ze zelf op dit moment tot 3 meter, maar het is naar mijn weten mogelijk tot 10 meter. Daarna moet je een KVM extender gebruiken.

Je kan natuurlijk ook 3x een 3 meter kabel aan elkaar koppelen om te kijken of het werkt..

Of vraag anders gewoon aan de fabrikant van je KVM switches ;)

Ensink
09/01/06, 14:10
5 Meter is normaal gesproken geen probleem, maar in een datacenter omgeving misschien wel door eventuele storingen. 10 Meter kan ook als je goede kwaliteit kabels hebt.

Langer dan 10 meter heb ik nog niet gezien, lijkt mij ook niet goed.

euro-access
09/01/06, 15:47
het gaat meer om de video kwaliteit.
denk niet dat je hoge frequentie door de kabels kunt krijgen als deze langer is dan 10 meter

denk zelf dat muis en toestenbord niet zo'n probleem zal geven

Mark17
09/01/06, 18:44
Origineel geplaatst door euro-access
het gaat meer om de video kwaliteit.
denk niet dat je hoge frequentie door de kabels kunt krijgen als deze langer is dan 10 meter

denk zelf dat muis en toestenbord niet zo'n probleem zal geven

volgens een winkel in de buurt die dergelijke kabels verkoopt (samengevat):
-muis/toetsenbord/usb kabels tot 20 meter zonder problemen, meer zou mogelijk zijn echter neemt de kans op storingen toe.
-kabels voor monitors mogen in totaal niet langer zijn dan 5 meter voor goede kwaliteit (tot 15 meter zou moeten werken).

hierbij is uitgegaan van goede kwaliteit kabel, meerdere kabels achter elkaar is afgeraden door een grotere kans op storingen.

Glenn
09/01/06, 18:46
Gebruik zelf voor diverse projecten VGA kabel van 20 meter, afgeschermd. Werkelijk geen verschil met VGA van 2 of 3 meter.

xSeries
09/01/06, 20:23
Videokabels (vga) kunnen 30 tot 40 meter lang zijn; mits goede kwaliteit (per signaal afgeschermd; eventueel vergulde connectoren) en dergelijke. Keyboard / Muis geven tot ongeveer 20 meter geen problemen.

Wat een optie is is inderdaad KVM over IP of KVM over UTP; ik geloof da Rose converters heeft; dan is je lengte vrijwel onbeperkt.

euro-access
10/01/06, 15:04
Wij hebben via de fabrikant in Taiwan aantal KVM 8 en 16 poort over ip gekocht.

Dus alles in 1 zoals de Peppercon alleen heeeeeeel veeeeel goedkoper.
met multi user management en stackable.

alleen kijken of we meerdere racks kunnen aansluiten met een enkel kwm die is aangesloten op de kvm met ip.

groenleer
10/01/06, 20:37
ligt er aan welke kabels je bedoelt,
de kabels tussen de kvm switch en client-pc is al eerder genoemd en zijn ook afhankelijk van de hardware die je hebt staan.

De netwerk kabel is voor UTP beperkt tot +/- 105 Meter max tussen KVM en Netwerk aansluitpunt.

Vandaaruit boeit het niet meer als het maar op het netwerk zit.

De langste kabel die onze leverancier levert voor een KVM -> Client-pc is 10,6 meter.