PDA

Bekijk Volledige Versie : Spam control en Plesk



Herr_Qn
09/01/06, 10:43
Hoi,

Wij zijn laatst begonnen met een server uit te rusten met Plesk...eigenlijk om te ervaren hoe dit systeem functioneerd (m.n. in vergelijking met ons eiegn panel)

Echter zien we dat de spam filtering niet goed genoeg werkt naar onze maatstaven...

Ik vroeg me af welke spam oplossing jullie geimplementeerd hebben.

We draaien op dit moment spam assisin.

Op 1 of andere manier krijg ik het ook niet zo dat voor elk domein appart de sterkte van het filter in te stellen is....terwijl dat volgens mij wel moet kunnen...

Ik hoor graag jullie ervaringen ;)

Robs
09/01/06, 11:14
Ik heb ook een vraag over spamassassin....

Ik heb sinds vorige week een nieuwe licentie, de vorige was een unlimited versie met powerpack echter deze was verlopen.
Heb nu een standaard 100 domeinen licentie genomen, hierin zit geen spamassasin.

Het vreemde echter is dat spamassasin wel werkt, de klanten krijgen wel mails binnen met ****spam**** in de subject, maar in plesk is deze optie grayed out en de licence key geeft ook aan dat deze niet geactiveerd is.

Dit is natuurlijk opzich niet erg alleen je kan de spamassasin nu dus ook niet aan/uit zetten of instellen.

Iemand een idee hoe dit kan?
Zijn er alternatieven voor spam voor Plesk (windows versie 7.5.6)

kosmozz
09/01/06, 11:22
Beste,

Wij maken gebruik van een redundante setup van Barracuda Networks (http://www.barracudanetworks.com). Deze toestellen doen vooral anti-spam, er is ook een anti-virus plug-in die veelal alles tegenhoudt. Voor anti-virus gebruiken we dan weer van Symantec (8100-appliance), redundant uitgevoerd, meer informatie vind je op: http://www.appliances.symantec.com/index.php

Ervaringen met Plesk anti-spam: niet goed, zwakke parametrage. Beveiliging vraagt écht naar meer.

kosmozz
09/01/06, 20:21
In slaap gevallen?

Herr_Qn
10/01/06, 10:37
Ik zit nog niet zo te wachten op een aparte server voor spam control...maar als iemand ideeen heeft over een software pakket dat makkelijk in Plesk in te vouwen is hoor ik het graag.

Ik vroeg me ook af of het mogelijk is alle berichten met een spam header al op de server te verwijderen?

Dennie-DeTi
10/01/06, 11:16
Spamassassin werkt inderdaad gewoon ook al heb je die niet in je license. Het enige verschil is dat als je license hem ook ondersteund, je instellingen kan doen via plesk. Anders moet je het zelf handmatig doen via shell.

- Dennie