PDA

Bekijk Volledige Versie : Info: Counter-Strike Gameserver



Geoffrey
09/01/06, 02:41
Beste mensen,

ik hoor op het net veel zeggen dat je om een Gameserver te draaien niet bij Intel moet zijn, maar wel bij AMD Athlon of Opteron. Nu heb ik een klant die volgende games wil draaien op een dedicated server:

- Call Of Duty
- Counter-Strike: Source

maar bij mij info vraagt over de hardware. Omdat ik hier niet echt een duidelijk antwoord kon op geven wil ik me er hier even over informeren.

Ik verwacht dat hij voornamelijk Private servers wil gaan aanbieden. Zijn budget zijn draaien rond de 100€ / maand

Kan iemand mij meer informatie geven in verband met de hardware?

Alvast bedankt!

Geoffrey

frvge
09/01/06, 02:46
Gebruik de zoek-functie. Ik denk dat je daar best veel informatie vandaan kan halen (aantal slots enz)

Geoffrey
09/01/06, 02:50
Origineel geplaatst door frvge
Gebruik de zoek-functie. Ik denk dat je daar best veel informatie vandaan kan halen (aantal slots enz)

Heb ik net 2 uur gedaan, en nergens een echt duidelijke configuratie. Om nu verder nog eens een uur tijd te stoppen in het zoeken vind ik een beetje overdreven. Heb al zo'n 20 pagina's doorlopen in de zoekfunctie.

Geoffrey
09/01/06, 04:42
Sorry voor het dubbel posten, maar ik heb het volgende gevonden:

- AMD Athlon 64 3700
- 80 of 120 GB Harde Schijf?
- 1024 MB Geheugen

Deze zou dan in een 2U chassis draaien. Wat denken jullie?

Voor de eerste maand heb ik 100 GB traffic voorgesteld, en dan zien we na die maand wel hoeveel hij inneemt.

Vernon
09/01/06, 08:16
100gb is veels te weinig.

Het is tevens ook erg belangrijk in welk netwerk je zit. Niet denken dat je met een duppie netwerk een goede public gaat runnen :)

MikeN
09/01/06, 09:14
100GB hoeft niet te weinig te zijn als hij alleen privates draait.

Geoffrey, de reden dat je nergens een duidelijke configuratie vindt is omdat er gewoon nooit te zeggen is wat iemand echt nodig heeft op het moment dat hij "een paar privates" wil draaien. Er zijn zoveel factoren om rekening mee te houden dat het gewoon neerkomt op proberen. Zolang je geen budgetprocessors neemt (Celeron, Sempron e.d.) zit het wel goed.

3j3ct
09/01/06, 09:21
en het liefst dual core/dual processor zodat als er 1 gameserver aan het mapchangen is de rest van de server geen enorme lagstoot krijgt

JayvD
09/01/06, 09:26
Origineel geplaatst door 3j3ct
en het liefst dual core/dual processor zodat als er 1 gameserver aan het mapchangen is de rest van de server geen enorme lagstoot krijgt
Met budget van €100 per maand is dat niet echt een optie..

Euro-Servers
09/01/06, 10:25
Origineel geplaatst door 3j3ct
en het liefst dual core/dual processor zodat als er 1 gameserver aan het mapchangen is de rest van de server geen enorme lagstoot krijgt

Bedoel jij nu dat je bij single processoren (vb. AMD64) wel lagstoten hebt bij het changen van maps dan?

Bamieater
09/01/06, 13:35
Origineel geplaatst door Euro-Servers

Bedoel jij nu dat je bij single processoren (vb. AMD64) wel lagstoten hebt bij het changen van maps dan?

Zolang je de server niet teveel belast en zorgt dat er nog CPU % over is om de pieken bij bijvoorbeeld mapchanges af te vangen, dan is het gebruik van single CPUs geen probleem.

Euro-Servers
09/01/06, 13:40
Wij hosten enkele gameservers op versch. single CPU systemen & hebben hier nooit problemen mee (lagstoten bij mapchanges). Wij hebben natuurlijk wel steeds een minimum van 1,5 tot 2GB geheugen.

3j3ct
09/01/06, 15:19
Origineel geplaatst door Euro-Servers


Bedoel jij nu dat je bij single processoren (vb. AMD64) wel lagstoten hebt bij het changen van maps dan?

ik zeg niet dat het zo is maar het kan gebeuren en dit kan je dan vermijden door dual cpu's te gebruiken...

Euro-Servers
09/01/06, 15:27
Als je over budget processoren spreekt zoals Celeron of Sempron kan ik dat aannemen, maar toch niet met PIV's & AMD64's zeker :)

Geoffrey
09/01/06, 15:33
Pentium IV - 3,0 GHZ -

of

AMD Athlon 64 3700

Ik zou eerder voor die P IV gaan om de reden dat die netjes in een 1U draait, en de colo kost dan toch wat lager hangt. Op vlak van prestaties wil ik dan toch eerder naar die AMD Athlon 64 3700 gaan. Wat denken jullie?

JayvD
09/01/06, 16:05
Origineel geplaatst door Geoffrey
Pentium IV - 3,0 GHZ -

of

AMD Athlon 64 3700

Ik zou eerder voor die P IV gaan om de reden dat die netjes in een 1U draait, en de colo kost dan toch wat lager hangt. Op vlak van prestaties wil ik dan toch eerder naar die AMD Athlon 64 3700 gaan. Wat denken jullie?

Naar mijn persoonlijke mening draait een AMD net even iets lekkerder gameservers dan een P4. Je hebt inderdaad gelijk dat de colo kosten van een 1U kastje lager zijn maar je kan net zo goed een AMD in een 1U kast stoppen.

Euro-Servers
09/01/06, 16:27
Origineel geplaatst door JayvD


Naar mijn persoonlijke mening draait een AMD net even iets lekkerder gameservers dan een P4. Je hebt inderdaad gelijk dat de colo kosten van een 1U kastje lager zijn maar je kan net zo goed een AMD in een 1U kast stoppen.

Dat wil ik wel eens zien gebeuren :) Ken jij een moederbord voor AMD64 dat in een 1U past & dan nog goede koeling geeft?

Dirkje
09/01/06, 16:31
Origineel geplaatst door Euro-Servers


Dat wil ik wel eens zien gebeuren :) Ken jij een moederbord voor AMD64 dat in een 1U past & dan nog goede koeling geeft?

Heb 15 AMD 64s waaronder 2 AMD X2 processoren in een 1U kast zitten. Worden onder stress maximaal 48 graden. Moederboard meestal ASUS A8N-E.
Dus ja, ik ken er een aantal :)

JayvD
09/01/06, 16:38
Origineel geplaatst door Euro-Servers


Dat wil ik wel eens zien gebeuren :) Ken jij een moederbord voor AMD64 dat in een 1U past & dan nog goede koeling geeft?

Niet echt een met goede koeling.

Misschien dat de TS eens moet overwegen een single opteron aan te raden, zijn genoeg geschikte moederborden voor 1U chassis.

Dirkje
09/01/06, 16:40
Overigens gebruik ik voor de 1U AMD bakken een passieve koeling met een goede fan ernaast.

Albert
06/03/06, 20:09
Ik zit ook even te pijnzen over hoe en wat erop een server past...

Ik zit nu even te testen met bots op een
p4 2.66 HT 512 mb cache
1 GB DDR (400 mhz)
120 GB s-ata hard disk

Is het überhaupt reël om te testen met Bots in CS:S?

Boven de 48 bots kom ik niet met load 1.0 <

Nu als de load er wat boven komt zeg 1.2 of 1.5 (tops) ervaar ik geen lag op de server...

Kan iemand mij vertellen hoe dit te interpreteren...

En wat weten jullie weg te zetten op een p4 3.0 HT /1 GB DDR van game CS Source met in format van 16 player publics...

En.. Geheugen maakt dat nu werkelijk veel uit bij gameservers, het verschil met 512 en 1 GB maakt in TOP enkel een verschil dat er een x percentage meer dan niet minder word gebruikt...

daanl
06/03/06, 21:06
Wij hebben dit:
Behuizing: Tyan
Moederbord: Tyan Thunder K8S Pro
Processor(s): AMD Opteron 246 2 GHz (2x)
Geheugen: 1 GB PC3200 400 Mhz (4x)
Harde schijven: Sata 120 GB (4x)
Besturingssysteem: Debian Linux 64 Bit

Draait wel lekker voor cs servertjes

Danger
07/03/06, 00:24
en het liefst dual core/dual processor zodat als er 1 gameserver aan het mapchangen is de rest van de server geen enorme lagstoot krijgt


Bij single systems heb ik er zelf geen problemen mee. De processor heeft met het mapchangen niet zo veel te doen. Het is eerder de hardeschijf die de bestanden van de volgende map moeten downloaden/in laden. Wij hebben met 7200RPM S-ata schijven hier verder geen enkele problemen mee.

Paulewk
07/03/06, 10:47
Supermicro heeft keurig spul wat in 1U draait, ga daar eens shoppen.

Albert
07/03/06, 11:22
..........


Ik zit ook even te pijnzen over hoe en wat erop een server past...

Ik zit nu even te testen met bots op een
p4 2.66 HT 512 mb cache
1 GB DDR (400 mhz)
120 GB s-ata hard disk

Is het überhaupt reël om te testen met Bots in CS:S?

Boven de 48 bots kom ik niet met load 1.0 <

Nu als de load er wat boven komt zeg 1.2 of 1.5 (tops) ervaar ik geen lag op de server...

Kan iemand mij vertellen hoe dit te interpreteren...

En wat weten jullie weg te zetten op een p4 3.0 HT /1 GB DDR van game CS Source met in format van 16 player publics...

En.. Geheugen maakt dat nu werkelijk veel uit bij gameservers, het verschil met 512 en 1 GB maakt in TOP enkel een verschil dat er een x percentage meer dan niet minder word gebruikt...

Hollanda
07/03/06, 21:10
p4 3 ghz / CS:S
tickrate 66: 60 slots max (als ie dat al trekt)

p4 2,66 ghz / CS:S
tickrate 66: 45 slots max (als ie dat al trekt)

Geheugen: 1 GB in beide gevallen. 1 CS:S server / 16 slots kan makkelijk 200 MB ram gebruiken.

Bots gebruiken meer CPU dan "echte" spelers.

Albert
08/03/06, 12:03
Komt idd. ~ gelijk uit met mijn test resultaten, ook uitgaande dat échte spelers wat minder cpu belastend zijn...

Bedankt 'Hollanda'.