PDA

Bekijk Volledige Versie : Domein database & reminder



TurboDigit
09/01/06, 00:02
Weet er iemand een scriptje (voor linux server) waarmee je je domeinen kan beheren (eventueel hostingpaketten) per klant dat automatisch een e-mail stuurt als het op vernieuwen aankomt (scheduled reminders)?

alle links zijn welkom, zowel gratis als betalende scripts...
(geen ASP)

Ik vond deze al : DomainBase, maar die is voor windows platform :(

TurboDigit
14/01/06, 21:48
Echt niemand ?

Helpdesk
14/01/06, 21:56
Script je toch zelf wat... of laat je het scripten ...

crazycoder
15/01/06, 08:11
Er zijn meerdere mensen die bezig zijn met het ontwikkelen van facturatie/boekhoud pakketten voor hostingbedrijven, of dat hebben ontwikkeld. Blader maar eens door "het runnen van een webhostingbedrijf"..

Dacht dat iets dergelijks ook op hun wensenlijstje/features stond..

veraert
15/01/06, 09:35
Of kijk op ClientExec (www.clientexec.com) of HotScripts (http://www.hotscripts.com)

(of www.phphulp.nl of www.phpfreakz.nl of ehh www.e-programmeur.nl )

alex[nl]
19/01/06, 02:17
Ik denk dat het TurboDigit alleen om de reminders te doen is. Die facturatie pakketten zijn natuurlijk prachtig, maar soms lastig te combineren met eigen administratie, nog even los van de vraag of je dat wel zo perse online moet willen beheren. Dat is aan ieder voorzich.

crazycoder
19/01/06, 10:23
Origineel geplaatst door alex[nl]
Ik denk dat het TurboDigit alleen om de reminders te doen is. Die facturatie pakketten zijn natuurlijk prachtig, maar soms lastig te combineren met eigen administratie, nog even los van de vraag of je dat wel zo perse online moet willen beheren. Dat is aan ieder voorzich.
Als er een goede backoffice koppeling is kan het zeker werken.

Zonder koppeling is ieder stuk software een ramp om bij te moeten houden.

Overigens snap ik evenmin de wens om heel de boekhouding in een eigen stuk software online te zetten... maar dat is meer iets voor een hele andere discussie.

TurboDigit
20/01/06, 23:13
inderdaad, het gaat mij alleen om het kunnen instellen van een cron job die 30 dagen voor verval een standaard template mail stuurt met de vraag voor verlenging. De boekhouding zit lokaal. indien de mogelijkheid bestaat om gegevens in te lezen in het script, programmeer ik me wel een sql of kleine applic die deze gegevens uit de boekhouding haalt. Ik mag dan wel programmeur zijn maar van online scripting ben ik niet zo op de hoogte en ik heb momenteel niet de tijd om me daarin te verdiepen.

crazycoder
21/01/06, 11:27
Origineel geplaatst door TurboDigit
inderdaad, het gaat mij alleen om het kunnen instellen van een cron job die 30 dagen voor verval een standaard template mail stuurt met de vraag voor verlenging. De boekhouding zit lokaal. indien de mogelijkheid bestaat om gegevens in te lezen in het script, programmeer ik me wel een sql of kleine applic die deze gegevens uit de boekhouding haalt. Ik mag dan wel programmeur zijn maar van online scripting ben ik niet zo op de hoogte en ik heb momenteel niet de tijd om me daarin te verdiepen.
Als je lokaal een file kan genereren met alle data lijkt het mij geen punt om die online te laten verwerken.. Ieder programmeur die een knip voor de neus waard is kan een ascii filetje in een database gooien.

Overigens.. als je zelf een db in elkaar sleutel en daar je data in importeer is het in z'n eenvoudigste vorm een kwestie van:
select email,domain from tabellen waar het staat join waar en indien nodig..
while(
stuur de mail
)

Zie je dat niet zitten, neem dan eens contact op met luitjes die al iets hebben gebrouwen, de klant kan dan online aangeven het account te willen verlengen (of niet).
Klein stukje aanpassing kan gezien de prijzen die sommigen vragen beslist niet duur zijn.