PDA

Bekijk Volledige Versie : [Fedora] Yum-Update hulp



Timmetje1989
08/01/06, 17:02
Beste medewebhostingtalkers,

Ik ben er nu een beetje achter gekomen dat ik mijn fedora dedicated bak kan updaten met "yum update".
Nu had ik daar wat vraagjes over.

Ik wil het op de volgende manier gaan aanpakken, het zou fijn zijn als iemand kon bevestigen dat dit de juiste aanpak is!

- Inloggen met root
- "yum update" in console bateren
- *Wachten tot updateproces gedaan is (hoef verder niets te doen nu?)

Nu is alles dus geupdate, dit heeft verder geen effect op aangemaakt users etc.? Alles blijft hetzelfde na de updates? Geen reboot nodig?

Software:

- Fedora Linux
- ProFTPD FTP server

Hij doet dienst als gameserver.

Alvast bedankt,

Tim

frvge
08/01/06, 19:36
controleer of je adminpanel (webmin ofzo?) specifieke versies nodig heeft. Zo nee, dan zou het goed moeten gaan.

Timmetje1989
08/01/06, 19:44
Je bedoelt dat die gebruikt wordt voor webserving..? Er is geen directadmin, PLESK of zoiets geinstalleerd...

Alleen ProFTPD en wat gameservers.

Kenneth
08/01/06, 20:10
moet goed gaan

Timmetje1989
08/01/06, 20:13
Ok, wat KAN er mis gaan :)?

UPDATE: Net op de yum update knop geramt...

Opeens kwam deze file: kernel-smp-2.6.10-1.771_F
Weet iemand wat dit is? Dit is een vrij grote! Is toch geen kernel upgrade of zeg ik nu rare dingen :)?

frvge
08/01/06, 20:46
tuurlijk wel een kernel update. Dat staat er toch :s

Timmetje1989
08/01/06, 20:47
Ja rustig maar... Kan dat net zoals die anderen, gewoon yes klikken en geinstalleerd? Lijkt me namelijk bij een kernel dat het iets anders ligt?

snaaps
09/01/06, 00:57
Ik raad aan als mensen een control panel gebruiken geen yum update commando uit t voeren. voordat je dit kan doen moet je eerst yum goed configureren.

het is niet de bedoeling dat bijvoorbeeld apache wordt geupdate. Vaak omdat apache afgesteld staat op het beheerpaneel.

verder kan je als je bijvorrbeeld alleen je kernel (?) wil updaten de volgende commando uitvoeren "yum update kernel" zo zijn er nog veel meer opties voor yum. bijvoorbeeld "yum install mc", dit installeerd mc op je server.

verder kan je met yum ook zoeken naar updates, echter weet ik hier ff niet het commando uit mijn hoofd (yum check updates, ofzo iets?)

frvge
09/01/06, 01:45
apache staat volgens mij niet op een gameserver ;-). Dus hij heeft minder problemen.

Timmetje1989
09/01/06, 07:21
Ik draai geen Apache of een control panel, werkt die kernel update hetzelfde als die andere updates?

Downloaden, op "y" van yes drukken en klaar...?

MikeN
09/01/06, 08:10
Anders probeer je het uit? :)
Of moet je nou bij een productieserver nog gaan uitzoeken hoe je je systeem eigenlijk uptodate moet houden?

Dennie-DeTi
09/01/06, 08:23
Ik zou eerst kijken welke versie van de kernel hij wil installeren en dan even googlen wat anderen vinden van die versie icm het type gameserver die je draait.

Persoonlijk zou ik niet zomaar je kernel gaan updaten als je er niet zoveel verstand van hebt. Volgens mij moet je voor een kernel update ook rebooten en opstarten in de nieuwe kernel.

Een andere kernel kan soms wel beter zijn voor je gameserver, dus het is wel de moeite waard om je erin te verdiepen.

- Dennie

Timmetje1989
09/01/06, 13:40
Origineel geplaatst door MikeN
Anders probeer je het uit? :)
Of moet je nou bij een productieserver nog gaan uitzoeken hoe je je systeem eigenlijk uptodate moet houden?

Inderdaad, ik ga dan alles updaten behalve de kernel :)
Als ik me er wat meer in verdiept heb ga ik de kernel ook meepakken.