PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarschuwing, Illegale bestanden



snaaps
08/01/06, 10:40
Betreft: illegale muziekbestanden beschikbaar via uw server

o.a. Madonna - Hung Up, Robbie Williams - Trippin, Wham - Last christmas

Geachte heer / mevrouw,

De Stichting Brein (Bescherming Rechten Entertainment Industrie
Nederland) treedt op tegen inbreuken op Intellectuele Eigendomsrechten op het gebied van muziek, film en computerspellen. Deelnemende organisaties in de Stichting Brein zijn onder meer de Buma/Stemra, de Nederlandse Vereniging van Producenten en Importeurs van Beeld- en Geluiddragers (de NVPI; afdeling Audio, Video en Interactief), het Nederlands Uitgeversverbond (NUV) en de Motion Picture Association (MPA).

De bestrijding door de Stichting Brein van inbreukmakende activiteiten via internet vindt plaats binnen het kader van het internationale handhavingsprogramma van de MPA, de IFPI (International Federation of the Phonographic Industry) en de RIAA (Recording Industry Association of America).

Bij deze wijzen wij u erop dat de volgende via uw server toegankelijke websites onrechtmatig zijn.

http://www.domeinnaam.nl/downloads.htm
http://www.domeinnaam.nl/kerst.htm http://www.domeinnaam.nl/vinyls.htm

Op deze sites worden middels geplaatste links muziekbestanden beschikbaar gesteld zonder toestemming van Buma/Stemra (voor de
auteursrechthebbenden) en zonder toestemming van de NVPI (voor de naburig rechthebbenden).

Derhalve verzoeken wij u de betreffende websites zo spoedig mogelijk ontoegankelijk te maken, teneinde de schade te beperken die deze illegale activiteiten aan de rechthebbenden berokkenen.

Vanzelfsprekend is onmiddellijke aktie noodzakelijk om verdere schade te voorkomen. Wij zouden het dan ook op prijs stellen binnen 5 dagen, per post dan wel per email, van u een bevestiging van sluiting van de websites te ontvangen.

Wij willen u erop wijzen dat bovenstaand verzoek in overeenstemming is met recente jurisprudentie omtrent eventuele aansprakelijkheid van service-providers in geval van illegale activiteiten op het Internet.

Wij zijn u zeer erkentelijk voor uw medewerking.


Hoogachtend,

Pieter Haringsma
Juridische zaken Stichting BREIN
tel: +31 (0)23 799 7870
e-mail: haringsma@anti-piracy.nl

Mikey
08/01/06, 10:46
Zijn het alleen links naar of worden op de server ook files gehost. Indien het eerste zou ik even googlen naar een eerdere case en die als reaktie terug sturen.

izdesign
08/01/06, 11:16
Wat een stelletje aapjes die hebben ok niets beters te doen zeg :s

XBL
08/01/06, 11:52
Gelijk hebben ze (hoewel ik het nog altijd idioot vind dat een stichting dit soort dingen doet en dat er niet gewoon een extra divisie wordt opgericht binnen jusitie, zodat er tenminste direct actie ondernomen kan worden (met straffen etc)).

Let er inderdaad op dat het waar is wat BREIN stelt, want zo betrouwbaar zijn ze niet gebleken in de afgelopen tijd.

Jochem

Technotop
08/01/06, 11:58
Ik zal ze eerst telefonisch contact met ze opnemen. Per e-mail zulke brieven sturen lijkt mij niet echt proffesioneel, deze zal je toch echt per fax of per post moeten krijgen.

bakkerl
08/01/06, 11:59
Is het jou server en heb je die bestanden daar ook zelf neergezet? Indien het bestanden zijn welke door een klant zijn neergezet zou ik deze niet verwijderen.

Ze mogen dan contact op nemen met de klant (adres gegevens zou ik weer niet afgeven tenzij ze met een gerechtelijk bevel komen), deze is namelijk verantwoordelijk voor de bestanden.

De bestanden zou ik zelf pas zelf verwijderen indien ze wederom met een gerechtelijk bevel komen.

Er is maar 1 instantie in Nederland welke kan eisen dat ik bestanden verwijderen en dan is niet Brein.

CharlieRoot
08/01/06, 13:30
Ik heb die mail al zeker 10 keer gehad.. ik mail mijn klant en klaar.. hoor er nooit meer iets van terug.

Henky!
08/01/06, 13:41
Madonna en Robbie Williams. Die hebben toch geld zat zou je zeggen:-)

MediaServe
08/01/06, 15:31
Wij zouden het dan ook op prijs stellen binnen 5 dagen, per post dan wel per email, van u een bevestiging van sluiting van de websites te ontvangen.Nooit, in welke vorm dan ook, reageren op dit soort berichten. Dan kunnen ze je ook niets maken ;)

Mark17
08/01/06, 16:37
zolang je niet reageert moeten ze ook aantonen dat je het ontvangen hebt (e-mails gaan nog wel eens verloren). als ze echt wat willen doen moeten ze maar een aangetekende brief sturen of langs komen.

Technotop
08/01/06, 16:53
Origineel geplaatst door Mark17
zolang je niet reageert moeten ze ook aantonen dat je het ontvangen hebt (e-mails gaan nog wel eens verloren). als ze echt wat willen doen moeten ze maar een aangetekende brief sturen of langs komen.

Precies en zo zit dat ;)

Unixadmin
08/01/06, 18:32
Origineel geplaatst door MediaServe
Nooit, in welke vorm dan ook, reageren op dit soort berichten. Dan kunnen ze je ook niets maken ;)
Idd, niet reageren want als je wel reageert dan sturen ze in de toekomst nog meer van dit soort mailtjes naar je toe. Ze mogen toch wel meer moeite voor doen als ze zonodig mensen lastig willen valllen.

Remigius
08/01/06, 20:48
Ben ik nou de enige die sommige van bovenstaande reactie's nogal onprofessioneel vind?

Persoonlijk zou ik de klant inlichten en wijzen op de Algemene Voorwaarden waar deze mee akkoord is gegaan (ik neem aan dat jullie een clausule in jullie AV hebben opgenomen m.b.t. Warez e.d.).

Ik zou ook een brief terugsturen met de genomen acties. Ik hou dit soort partijen liever te vriend.

joriz
08/01/06, 21:16
Origineel geplaatst door CharlieRoot
Ik heb die mail al zeker 10 keer gehad.. ik mail mijn klant en klaar.. hoor er nooit meer iets van terug.

Gewoon afsluiten dan luisteren ze wel!

Ik wil niet zeggen dat ik voor de acties ben van stichting Brein. Maar ik vind dat je heel duidelijk tegen je klanten moet aangeven (via oa. AV) dat illegale bestanden niet zijn toegestaan. Dit dus niet alleen zo'n dom MP3tje maar ook malware en spyware.
Voordat je het weet als je geen duidelijk beleid hebt zit je hele servers vol meuk.
Het is jouw server en niet die van de klant. Wat ze thuis allemaal op hun PC hebben staan is jouw probleem niet maar het gaat hier wel gewoon om veiligheid en imago van je eigen bedrijf.

Indien je server in Pakistan staat en daar het beleid dus is dat het op de servers mag staan (ontbrekende wetgeving) dan is het een ander verhaal.

Mark17
08/01/06, 21:53
Origineel geplaatst door joriz


Gewoon afsluiten dan luisteren ze wel!

Ik wil niet zeggen dat ik voor de acties ben van stichting Brein. Maar ik vind dat je heel duidelijk tegen je klanten moet aangeven (via oa. AV) dat illegale bestanden niet zijn toegestaan. Dit dus niet alleen zo'n dom MP3tje maar ook malware en spyware.
Voordat je het weet als je geen duidelijk beleid hebt zit je hele servers vol meuk.
Het is jouw server en niet die van de klant. Wat ze thuis allemaal op hun PC hebben staan is jouw probleem niet maar het gaat hier wel gewoon om veiligheid en imago van je eigen bedrijf.

Indien je server in Pakistan staat en daar het beleid dus is dat het op de servers mag staan (ontbrekende wetgeving) dan is het een ander verhaal.

persoonlijk vind ik dat het verschil maakt of het mp3 bestand op de server staat of dat het een link naar een mp3 bestand op een andere server is. in het eerste geval zou ik de klant informeren en 5 werkdagen geven om het te verwijderen en anders blokkeer ik die bestanden. in het laatste geval onderneem ik in principe geen actie.

crazycoder
08/01/06, 22:57
Origineel geplaatst door Remigius
Ben ik nou de enige die sommige van bovenstaande reactie's nogal onprofessioneel vind?

Persoonlijk zou ik de klant inlichten en wijzen op de Algemene Voorwaarden waar deze mee akkoord is gegaan (ik neem aan dat jullie een clausule in jullie AV hebben opgenomen m.b.t. Warez e.d.).

Ik zou ook een brief terugsturen met de genomen acties. Ik hou dit soort partijen liever te vriend.
Nope. Vraag mezelf wel af waarom sommigen geen scripts hebben die dit soort zaken zelf opsporen. Neem tenminste aan dat men de eigen algemene voorwaarden serieus neemt.. Tenminste.. als die mp3-tjes verbieden..

joriz
08/01/06, 23:11
Het gaat hier niet om een MP3'tje maar om een bestand waarvan de klant die het naar zijn webhosting account upload geen auteursrechten heeft. Kortom diefstal.

Natuurlijk is het geen probleem als iemand zelf van zijn eigen bandje zijn muziek op het internet zet.

Neem aan dat meeste webhosts al dan niet standaard vanuit het controlpaneel systemen hebben om te kijken wat er op de servers gebeurd.


Volgensmij dwalen we een beetje af. Denk dat Snaaps maar is eerst moet gaan posten waar hij eigenlijk met deze topic heen wilt.

snaaps
09/01/06, 00:50
Ik heb dit bericht even geplaats om te kijken wat jullie reactie hier op was.
zoals al eerder vermeld sta ik er zelf een beetje van te kijken.

Afijn, zoals je kan lezen ging dit dus puur om verwijzingen naar de mp3's. Ook dit is strafbaar!
Wij hebben de pagina's dan ook aangepast en de klant ingelicht. In onze voorwaarden staat dat wij ten alle tijden het recht hebben om illegale content van de server te verwijderen zonder toestemming van de klant.

Uiteraard hebben wij de klant ingelicht op de bevindingen van Stichting Brein. Tevens hebben wij stichting BREIN netjes terug gemaild dat wij er zorg voor zullen dragen dat de verwijzingen zullen worden verwijderd van de server.

Het viel mij op dat er de laaste tijd nogal wat topics zijn over warez en torrents. Ik raad de mensen die serius bezig zijn dan ook aan om hier niet mee te beginnen. Waarom zou je enige risico's willen lopen?