PDA

Bekijk Volledige Versie : Handtekening



Masterman
07/01/06, 21:18
Goedenavond,

Ik ben erachter gekomen dat ik mijn algemene voorwaarden niet hoef te deponeren. Als ik bij de factuur een kopie van de algemene voorwaarden meestuur is dit goed. Ik moet een handtekening ontvagen van de klant dat die het met de algemene voorwaarden eens is.

Hoe doen jullie dat als klanten een handteking moeten zetten. Is een naam genoeg?

Neem het voorbeeld van hierboven of het registratieformulier van SIDN. Nemen jullie genoegen als de klant alleen zijn naam neerzet. Of is de naam van de persoon al wetelijk een handteking?

Ik vroeg me af wanneer een handteking op een formulier wettelijk geldig is? ( als de persoon zijn naam er alleen maar opzet ? )

Hoe zit dit met minderjarigen?

Geert-Jan
07/01/06, 21:22
Origineel geplaatst door Masterman
Goedenavond,

Ik ben erachter gekomen dat ik mijn algemene voorwaarden niet hoef te deponeren. Als ik bij de factuur een kopie van de algemene voorwaarden meestuur is dit goed. Ik moet een handtekening ontvagen van de klant dat die het met de algemene voorwaarden eens is.

Hoe doen jullie dat als klanten een handteking moeten zetten. Is een naam genoeg?

Neem het voorbeeld van hierboven of het registratieformulier van SIDN. Nemen jullie genoegen als de klant alleen zijn naam neerzet. Of is de naam van de persoon al wetelijk een handteking?

Ik vroeg me af wanneer een handteking op een formulier wettelijk geldig is? ( als de persoon zijn naam er alleen maar opzet ? )

Hoe zit dit met minderjarigen?


DIT IS NIET JUIST

Ik citeer het schrijven van de kvk wat hier op mijn bureau ligt::

Uw algemene voorwaarden moeten immers voor of tijdens het sluiten van de overeenkomst bij de wederpartij bekend zijn.

Je moet ze ter hand stellen alvorens je de factuur stuurt c.q. de verbintenis aangaat.

xYnta
07/01/06, 21:23
Wij doen het alsvolgt, onze algemene voorwaarden zijn gedeponeerd (altijd verstandig hoor), en de klant krijgt vervolgens gewoon een overeenkomst zodra deze is ondertekend is deze persoon akkoord gegaan met onze algemene voorwaarden, geen zin om te ondertekenen. Geen probleem, betaald is tevens akkoord.

eszet
07/01/06, 21:49
Zie ook de post van ICTrecht in deze thread (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=83517).

town
08/01/06, 09:11
kijk ook eens op de site van kvk zelf eens (http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=45381) sta zeer nuttige info op

Dennie-DeTi
08/01/06, 09:34
Een klant moet inderdaad voor het aangaan van de overeenkomst bekend en akkoord zijn met de algemene voorwaarden. Deze hoeft niet perse bij de kvk gedeponeerd te zijn.

Volgens mij mocht je ook bij het bestellen de mogelijkheid geven akkoord te gaan met de voorwaarden. Wanneer alleen maar de mogelijkheid heeft te bestellen, als hij akkoord gaat met de voorwaarden dan is dat al voldoende.

- Dennie

eMiz0r
08/01/06, 10:20
Origineel geplaatst door Dennie-DeTi
Een klant moet inderdaad voor het aangaan van de overeenkomst bekend en akkoord zijn met de algemene voorwaarden. Deze hoeft niet perse bij de kvk gedeponeerd te zijn.

Volgens mij mocht je ook bij het bestellen de mogelijkheid geven akkoord te gaan met de voorwaarden. Wanneer alleen maar de mogelijkheid heeft te bestellen, als hij akkoord gaat met de voorwaarden dan is dat al voldoende.

- Dennie

Klopt. Hou alleen wel in de gaten dat de klant gemakkelijk bij de Algemene Voorwaarden kan komen (dus een linkje naar de volledige AV op het internet in het bestelformulier bijvoorbeeld).

We Are Online
08/01/06, 11:01
Daarnaast is het zo dat de kosten voor het deponeren van je algemene voorwaarden bij de Kamer van Koophandel een kleine investering is (als je zulke bedragen hiermee mag aanduiden). Bij mijn weten is dat iets van nog geen 20 euro per jaar ....

Geert-Jan
08/01/06, 11:02
Origineel geplaatst door eMiz0r


Klopt. Hou alleen wel in de gaten dat de klant gemakkelijk bij de Algemene Voorwaarden kan komen (dus een linkje naar de volledige AV op het internet in het bestelformulier bijvoorbeeld).


€ 18,00

ICTRecht
08/01/06, 11:47
zie het volgende topic:

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=83517

Algemene voorwaarden ter hand stellen VOOR of BIJ het sluiten van een overeenkomst. Bij het versturen van de factuur is de overeenkomst al gesloten.
Daarnaast moet de klant langs elektronische weg de mogelijkheid hebben om de voorwaarden op te slaan.

Mbt de handtekening:

http://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=17;action=display;threadid=10007

Masterman
08/01/06, 12:09
Allemaal bedankt voor de reacties, ik ben weer een stuk wijzer geworden!

eightyb
09/01/06, 21:45
Origineel geplaatst door Maexx
Daarnaast is het zo dat de kosten voor het deponeren van je algemene voorwaarden bij de Kamer van Koophandel een kleine investering is (als je zulke bedragen hiermee mag aanduiden). Bij mijn weten is dat iets van nog geen 20 euro per jaar ....
Investering? Wat krijg je er voor terug?

Wanneer je aan kunt tonen dat de klant eenvoudige toegang had tot de AV (kopie meesturen met contract en klant laten tekenen voor gelezen bijv) is dit gewoon rechtsgeldig.

Aecius
10/01/06, 15:47
Het deponeren van je algemene voorwaarden is altijd een nuttige investering. Je krijgt er namelijk aanvullende zekerheid voor terug.

Volgens de wet moet je namelijk voor of bij het sluiten je algemene voorwaarden ter hand stellen, tenzij dit redelijkerwijs niet mogelijk is. Als het niet mogelijk is, moet je de klant er op wijzen dat er voorwaarden van toepassing zijn en waar ze liggen. Daarnaast moet je ze er op wijzen dat je ze wilt toesturen.

Je aanvullende zekerheid ligt er dus in dat als een rechter oordeelt dat er geen voorwaarden zijn ter hand gesteld, je in ieder geval kunt zeggen dat je er alles aan gedaan hebt en dat ze dus wel geldig zijn mits er voldaan is aan de vorige eisen).

Daarnaast staat het veel professioneler. Image is ook belangrijk.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt

Tuneboy
11/01/06, 16:36
Wij laten de klant EN tekenen voor de voorwaarden in een overeenkomst EN geven bij het moment van bestellen al aan dat er Algemene Voorwaarden van toepassing zijn, en waar deze gedeponeerd zijn (KVK in ons geval.

Het deponeren kost slechts € 18,- per jaar, is de aanvullende zekerheid wel degelijk waard!