PDA

Bekijk Volledige Versie : Flexservers VPS



noodles
07/01/06, 10:53
Ik ben misschien van plan om bij Flexservers een VPS pakket af te nemen.

Nou krijg je bij het kleinste linux VPS pakket maar 64 MB RAM toegewezen. Is dit wel genoeg voor een paar websites met PHP, MySQL een aantal mail adressen.

Heb ik voor het resizen van afbeeldingen met de GD library van PHP genoeg aan de 64 MB RAM?

Mikey
07/01/06, 11:18
Ik zou als ik jouw was beetje googlen en hier de search functie gebruiken voordat je daadwerkelijk de bestelling de deur uit doet...

izdesign
07/01/06, 11:46
Kijk eens op webhosters.nl daarom heb ik ook afgezien om zo'n pakket te bestellen...

remko
07/01/06, 13:08
haha, nou ja ben niet enige die dit zal zeggen. (wederom zonder enige anger tegen flexservers)

Niet doen! Administratieve rommel, dramatische support, ontzettend veel downtime, response tijd van 3 dagen als er op vrijdag een storing is, normaliter alleen oplossing van problemen tussen uur of half 10 in de ochtend en rond 5 in de middag.

kort samengevat: drama

DiedX
07/01/06, 13:11
Ach jee, weer een Flex-bash topic?

Een reactietijd van 3 dagen geloof ik gewoon niet. Heb je wel de SMS-functie gebruikt?

Mikey
07/01/06, 13:17
Origineel geplaatst door DiedX
Ach jee, weer een Flex-bash topic?

Een reactietijd van 3 dagen geloof ik gewoon niet. Heb je wel de SMS-functie gebruikt?

bash topic, is het normaal als vrijdag blijkt dat een node slecht functioneerd op de website gezet wordt dat dit maandag opgepakt zou worden ? Men was hiervan op de hoogte, geen enkele respons of wat dan ook over dit probleem.

remko
07/01/06, 13:17
Hoi Diedx,

Ik gaf al aan dat het geen haat is naar personen binnen flex maar gewoon de werking van de organisatie. Mijn ervaring dateert van +- half jaar terug. SMS ticket werd niet eens beantwoord, heb toen hele weekend, samen met nog meer mensen, gewoon zonder informatie gezeten omdat een onderdeel van de vps-server niet functioneerde.

Maar doet er verder ook niet toe, iemand vraagt om meningen/advies, dit is mijn ervaring. Weet dat jij een van de mensen binnen flex bent die wel als doel heeft er een mooi bedrijf van te maken.
Wens je hierbij dan ook veel succes!

DiedX
07/01/06, 13:19
Mijn reactie op Mikey:

Tsja. Hans Teeuwen had eens een gezegde:

"Als je er niet bij bent geweest, kan je er NIET over oordelen".

Volgens mij heb je wel wat gehoord, maar weet je nog niet waar het hangt. Maar goed, de TS was aan het bod. Ik blijf hier verder uit. Ik denk dat mijn mening hierover wel duidelijk is: hardwarenodes liggen geen 3 dagen eruit. Degene die het tegendeel bewijst, krijgt een krat bier.

noodles
07/01/06, 13:21
Ik heb ook nog niet echt een goed gevoel bij het bedrijf. Heb ze een aantal dagen geleden een mail gestuurd maar heb hier nog nooit antwoord op gehad.

Beetje vreemd en als ik dit doorlees dan is het missschien toch verstandiger als ik ergens anders heen ga.

Mikey
07/01/06, 13:34
Origineel geplaatst door DiedX
Mijn reactie op Mikey:

Tsja. Hans Teeuwen had eens een gezegde:

"Als je er niet bij bent geweest, kan je er NIET over oordelen".

Volgens mij heb je wel wat gehoord, maar weet je nog niet waar het hangt. Maar goed, de TS was aan het bod. Ik blijf hier verder uit. Ik denk dat mijn mening hierover wel duidelijk is: hardwarenodes liggen geen 3 dagen eruit. Degene die het tegendeel bewijst, krijgt een krat bier.


Stuur dat krat bier maar op naar Remko, user hier op wht. Hij zal je denk ik nhoudelijk per pb heteen en ander willen vertellen.

Tevens vind ik jouw reactie "Als je er niet bij bent geweest, kan je er NIET over oordelen". meer dan schofterig, hoe kun jij voor mij oordelen of ik er nou wel of niet ben geweest ?


En aangezien jij met een gezegde strooit heb ik er alvast eentje die je volgende post in toom houdt;

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win... You're still retarded...

Heb de storing maar even opgezocht

Storing DDS009 (opgelost) 2005-08-26
Op dit moment ervaren wij een tot op heden nog een onbekende storing op hardwarenode 9.

Technisch personeel is onderweg om de storing te analyseren.

Hierdoor is uw VPS/DDS onbereikbaar

Wij zullen u later voorzien van meer informatie zodra deze beschikbaar wordt.



Update: Alle problemen zijn reeds opgelost... Indien dit niet het geval is verzoeken wij u contact met ons op te nemen.


Kijk je even naar de datum, ik zeg je dat dit maandag nog steeds niet naar behoren werkte.

DiedX
07/01/06, 13:47
Nee, niet per PB. Hier op het forum :)

En meer dan schofterig vind ik mensen die hear-say toepassen.

Mikey
07/01/06, 13:47
Origineel geplaatst door DiedX
Nee, niet per PB. Hier op het forum :)

En meer dan schofterig vind ik mensen die hear-say toepassen.

heb mijn post aangepast en betreffende ticket erbij gezet. En ik zeg je geen hear-say. Voor mij ook een krat bier als iemand anders dit bevestigt ?

DiedX
07/01/06, 13:50
Mijn stelling: er is geen enkele hardwarenode welke 3 dagen eruit gelegen heeft. We hebben gevallen gehad waarbij VPSen eruit gelegen hebben, maar dat is nu niet de stelling. Ook die zijn besproken, zelfs door mij. Daar hoorde ik gek genoeg geen reactie meer op?

Mikey
07/01/06, 13:52
Origineel geplaatst door DiedX
Mijn stelling: er is geen enkele hardwarenode welke 3 dagen eruit gelegen heeft. We hebben gevallen gehad waarbij VPSen eruit gelegen hebben, maar dat is nu niet de stelling. Ook die zijn besproken, zelfs door mij. Daar hoorde ik gek genoeg geen reactie meer op?

ik zal mijzelf even citeren:

bash topic, is het normaal als vrijdag blijkt dat een node slecht functioneerd op de website gezet wordt dat dit maandag opgepakt zou worden ? Men was hiervan op de hoogte, geen enkele respons of wat dan ook over dit probleem.

DiedX
07/01/06, 13:55
Ik stop hiermee. TS, FS en dit forum is hier niet bij gebaat. Eventuele verdere communicatie zie ik graag per email.

remko
07/01/06, 13:58
Zie PB

japieo
07/01/06, 14:25
Origineel geplaatst door Mikey

als vrijdag blijkt dat een node slecht functioneerd op de website gezet wordt dat dit maandag opgepakt zou worden ? Men was hiervan op de hoogte, geen enkele respons of wat dan ook over dit probleem.

Lijkt mij een slechte zaak toe, zeker gezien het feit dat je een aantal VPSen binnen hspcomplete (Plesk) in no time kunt migreren naar een andere/nieuwe node. Verder is 64 mb memory voor een VPS niet voldoende, maar dat krijg je als je met een scherpe prijs (lees lokkertje) wilt werken.

Er zijn (betere) partijen op de markt die dergelijke Virtual Private Servers aanbieden met wel voldoende memory (min. 256 mb) en op een node met voldoende resources (CPU/memory, etc) en dan slechts zoveel VPSen plaatsen als verantwoord is.

Dus niet een simpele bak met slechts 1 x P4 3.0 en dan een stuk of 10 VPSen erop........dat is de duivel verzoeken.

noodles
07/01/06, 14:28
En wie is die betere partij dan?

japieo
07/01/06, 14:37
Origineel geplaatst door noodles
En wie is die betere partij dan?

Kan ik hier beter niet plaatsen dat geeft zo'n vreemde indruk, maar kijk eens voor de aardigheid bij SWSoft.........

Mikey
07/01/06, 15:01
Origineel geplaatst door DiedX
Ik stop hiermee. TS, FS en dit forum is hier niet bij gebaat. Eventuele verdere communicatie zie ik graag per email.

gedaan en 0 reactie, misschien dat je je aan je woord zal houden betreft kratje bier :)

mpk
08/01/06, 14:40
Origineel geplaatst door japieo

Verder is 64 mb memory voor een VPS niet voldoende, maar dat krijg je als je met een scherpe prijs (lees lokkertje) wilt werken.


Ok. Op mijn (flex vps linux 64 MB, daar hebben we het tenslotte over) bak is het zoiets - (zelf gebouwde constructie):

* Bind9 4MB
* Lighttpd 2MB
* Postfix 2 MB
* sshd 2 MB
* Mysql 20 MB
* PHP5/CGI 20 MB
* Paar MB voor syslogd, crond, inetd etc.

Ongeveer 55 MB.

Een paar kleine websites op zo'n constructie gooien en een beetje mail schuiven werkt echt prima.

En dan verder nog even dit.

Ik heb in het vorige topic hierover ook al wat gezegd, maar wat *mij* betreft levert flex hier exact wat ze beloofd hadden. Een linux VPS met 64 MB.

Ik zou niet weten hoe de helpdesk daar is want daar heb ik nooit wat mee te maken gehad, De availability is goed, de cpu time is goed en ik kan zelfs wat boven die 64 mb uit bursten op z'n tijd (uiteraard is dat niet gegarandeerd).

Voor mijn persoonlijke dingen is dit een hele goeie deal. Eigen linux bakkie op internet en geen gedoe met colo, hardware onderhoud, etc. Er zit verder 2 GB diskspace en 50 GB data per maand op dus mocht je je geroepen voelen om eens met webhosting te experimenteren dan lijkt dit met wel een goeie eerste stap. Meteen een zware webhosting shop erop gooien? Eh, nou - hoe zeg ik dat diplomatisch - dat lijkt me niet zo verstandig. Dan zou ik toch echt wel meer richting dedicated servers stappen of op z'n allerminst kiezen voor een optie met meer resources. Ik denk dat daar wel een consensus over te bereiken valt op dit forum, niet?

Ik heb deze bak nu 6 maanden en tot nog toe alleen twee kleine outages gehad. Eens in de paar maanden een korte outage valt ook wel te verwachten (bij elke service en bij iedere provider, overigens - daarom draaien we hier allemaal secondary dns en mail fallback, toch?).

Ik zou hier anders niet zo uitgebreid op ingaan, maar het eenzijdig bashen van een provider waar ik tevreden over ben wil ik bij deze een beetje nuanceren.

thastudio
08/01/06, 16:08
Flexservers VPS ervaring:
Over uptime heb ik zeker nooit te klagen gehad bij flexservers. Support is wat trager dan bij een ander bedrijf maar toch kreeg ik meestal antwoord binnen 24 uren of een enkele keer twee dagen.

Flexservers dedicated server, managed (wordt niet meer aangeboden):
Ook weer perfecte uptime en goed netwerk, support was iets minder, maar dat kwam omdat er destijds enkel via mail werd gecommuniceerd en ik vrees dat er toen af en toe wat mails verloren gingen. Dit heb ik nooit meer gehad bij de VPS door het gebruik van het ticketsysteem.

Administratie: slecht. Sorry, ik breek niet graag bedrijven af maar de administratie was slecht. Ik zou een vb kunnen geven, maar dat is iets te lang om hier neer te schrijven.