PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaring met 2u Procase behuizing



noodles
06/01/06, 17:12
Ik ben van plan om een 2u Servertje te gaan samen stellen en nou heb ik een 2u kast op het oog van Procase (de IPC-C2SB-PS2) heeft iemand hier ervaring mee?

Welk moederbord kan je hierin een beetje gebruiken? Of maakt dat niet zoveel uit.

Alvast bedankt.

noodles
06/01/06, 20:04
Is er nou niemand die ervaring heeft met deze case? Jammer...

Paulewk
07/01/06, 18:22
ik heb er heel veel in gebruik, maareh, wat valt 'r over te zeggen :)

Je kan 'r 4 HD's in kwijt, een 5e lukt ook wel, maar dan prop je 'r 3 op elkaar wat me niet wenselijk lijkt voor de warmte productie.

De voeding zit doorgelust naar voorin de kast, maareh, verder zou'k niet weten wat ik 'r over moet vertellen, prima dingen :)

JayvD
07/01/06, 18:53
Redelijke kast, gebruikte hem ooit voor een stel p4's werkte ze perfect voor. Enige nadeel is die voeding voorin en dat je lastig de draden kan wegwerken.

luser
07/01/06, 18:55
Ook een hoop van draaien, nog nooit problemen mee gehad.

Stevig, goede ventilatoren.

Chenbro RM223 is ook degelijk (mocht je gewoon opzoek zijn naar een kast).

Paulewk
07/01/06, 19:27
Origineel geplaatst door JayvD
Redelijke kast, gebruikte hem ooit voor een stel p4's werkte ze perfect voor. Enige nadeel is die voeding voorin en dat je lastig de draden kan wegwerken.

Wij doen idd ook alleen p4's in die dingen, en draden, mja wij proppen die met tie wraps tussen de voeding en de hd-bay voorin, gaat prima.

Overigens krijg je er standaard een PCI-Riser bij, maar dat lijkt me bij elke kast.

noodles
07/01/06, 20:55
Is dat niet lastig dat de voeding voorin de kast ligt? Als deze er een keer mee op mocht houden moet je weer een procase voeding kopen en kan der niet een normale voeding in.

Heeft het sowieso voordelen dat ie voorin ligt of is dat gewoon de indeling.

luser
07/01/06, 21:09
Gewone PS2 ATX voeding met doorluskabel. Kan je dus ook een voeding van een normale pc instekenen (zolang de ATX kabel lang genoeg is, wat bij de meeste bigtower voedingen geen probleem is).

noodles
07/01/06, 21:12
Wat zou zo'n kast moeten kosten? Is +/- 125 een goed bedrag of is dat wat aan de hoge kant.
Hij is tweedehands.

Goldeneye
07/01/06, 22:08
dat bedrag is bijna gelijk aan de procase inkoop prijs, dus voor 2e hands lijkt me dat wel wat veel.

noodles
07/01/06, 22:35
Wat zou een betere prijs moeten zijn dan?
Mocht er nog iemand een tekoop hebben dan hoor ik dat graag!

Geoschmucker
08/01/06, 12:54
2u procase kasten zijn goed en stevig.. vergeet alleen niet om een flex risercard er bij te kopen aangezien op de meeste mobo's een agp slot zit waar die risercard moet komen...

levering van procase is altijd lekker snel.. in de ochtend bestellen in de middag in huis als je hem gaat halen.

Je moet alleen natuurlijk wel een kvktje hebben anders krijg je hem niet aangezien ze alleen aan bedrijven verkopen.

laterz

JayvD
08/01/06, 13:28
Nog even een nadeel melden:

De verflaag die erop gaat er heel gemakkelijk af. In datacenter is die laag er meerendeels af omdat er een kast boven ons is gehangen die niet uitkeek.

sander
08/01/06, 16:34
Origineel geplaatst door JayvD
Nog even een nadeel melden:

De verflaag die erop gaat er heel gemakkelijk af. In datacenter is die laag er meerendeels af omdat er een kast boven ons is gehangen die niet uitkeek.

kijk uit want daarna is de kast onstabiel, overspuiten + uitdeuken is dan de enigste optie om hem weer stabiel te krijgen.
Het gebruik van een uni lak is dan ook afgeraden.

Oke zonder gein het is een stevige/fijne kast je kan er alles in kwijt.