PDA

Bekijk Volledige Versie : Vraag : EuropaRegistratie.nl



hostb
04/01/06, 23:57
Net als vele anderen waarschijnlijk hebben wij een email ontvangen van europaregistratie.nl.

De site verkoopt eu domeinen voor 15 euro stuk.
"Als enige in Nederland hanteren wij tijdens de Sunrise periodes GEEN extra hoge Administratiekosten voor een aanvraag"

Zelf ontvang ik geen enkele reactie van het bedrijf.
Toch vraag ik mij af hoe dit mogelijk is..
Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd..

Zie bijv. mijn eerdere topic:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=83783

Website bedrijf:
http://www.europaregistratie.nl/

Alvast bedankt.

WH-Tim
05/01/06, 00:02
Erg irritant ja. Ik heb hem op meerdere domeinen gehad verspreid over meerdere dagen. Die heeft dus een paar dagen spam staan pompen. Er klopt uiteraard niets van, en ik snap al helemaal niet hoe je erbij komt om via hun te gaan registreren als je het als spam binnenkrijgt.

dreamhost_nl
05/01/06, 10:29
Origineel geplaatst door hostb
De site verkoopt eu domeinen voor 15 euro stuk.
"Als enige in Nederland hanteren wij tijdens de Sunrise periodes GEEN extra hoge Administratiekosten voor een aanvraag"


Dat lijkt me logisch... de domeinnamen worden gewoon tijdens de landrush periode pas geregistreerd... ;)

hostb
05/01/06, 20:25
Origineel geplaatst door dreamhost_nl


Dat lijkt me logisch... de domeinnamen worden gewoon tijdens de landrush periode pas geregistreerd... ;)

Ja, dat vermoede ik ook al!
Echter, deze pagina doet anders vermoeden:
http://www.europaregistratie.nl/?rubriek=home&page=lancering

dreamhost_nl
05/01/06, 22:52
Dat is dat grijze gebied tussen legaal en illegaal.
Maar het is inderdaad misleidend...

Rudi
09/03/06, 17:16
Hallo allemaal,

Voor een klant van ons hebben wij een aanvraag in Sunrise II gedaan. De klant heeft echter bericht van europaregistratie.nl gehad en is daar -helaas- op in gegaan. Europaregistratie claimt de aanvraag voor 15 euro af te handelen. De klant heeft zijn uittreksel van KvK ook naar Europaregistratie i.p.v. EurId gestuurd.

Wij zijn hier achter gekomen na een herinneringsbericht aan klanten welke nog niet de documenten aan EurId hadden gestuurd. De klant heb ik inmiddels voorzien van de juiste informatie en instructies en aangegeven dat het hier mogelijk om misleiding gaat (de e-mail zelf heb ik niet gelezen).

Zijn er meerdere hosters die dit meemaken?

Voor veel .eu domeinnamen zie ik dat er nog geen documenten naar EurId zijn gestuurd, ik hoop voor deze aanvragers dat ze niet eveneens ingegaan zijn op het aanbod van Europaregistratie en hun (kostbare) Sunrise aanvraag zien verlopen...

Trug
09/08/06, 15:55
Ook wij zijn opgelicht door de firma achter Europaregistratie.nl.

Onze aandacht werd gevestigd op deze situatie, doordat wij telefonisch benaderd werden door weer een andere firma: European Domains and Trademarks. website: www.europeandomainregistration.nl

Een medewerkster van deze firma belde ons met de vraag, of onze domeinnaam met de extensie .eu via hen wilden registreren.

Zij hadden namelijk een aanvraag tot registratie voor deze domeinnaam ontvangen van een van hun klanten, en omdat zij zagen dat wij de eigenaar zijn van de betreffende domeinnaam, maar dan met de extensies .nl en .com, vonden zij het zogenaamd fatsoenlijk, om ons eerst te vragen of wij dit wel akkoord vonden, en zo niet, dan konden wij de domeinnaam zelf bij hen registreren.

Alles bij elkaar ook een heel ongeloofwaardig verhaal mijns inziens, en gewoon een goedkope truc om domeinnaamregistraties te verkopen.

Toen ik aangaf dat ik wel bezwaar had tegen een nieuwe registratie van deze domeinnaam door iemand anders, maar ik zelf geen belangstelling had voor deze registratie, bleek dan ook dat zij de domeinnaam evengoed zouden registreren op naam van de vermeende klant.
Bezwaar of geen bezwaar van onze zijde, dat maakte niet uit!!

Ook had het bedrijf geen telefoonnummer, wat sowieso al weinig vertrouwen wekt...

Ik vraag me serieus af, of dit nu ook weer een oplichter is. Mijn argwaan is natuurlijk enorm gestegen met dit soort zaken.

Ik hoop dat ik door het posten van dit bericht, kan helpen voorkomen dat anderen ook in dit soort trucs trappen...

Triloxigen
09/08/06, 16:06
Je roept meteen opelicht te zijn, maar nergens uit je verhaal blijkt dat je opgelicht bent.

Maar dit soort dingen gebeurt al jaren in diverse vormen.

crazycoder
09/08/06, 16:11
Erg irritant ja. Ik heb hem op meerdere domeinen gehad verspreid over meerdere dagen. Die heeft dus een paar dagen spam staan pompen. Er klopt uiteraard niets van, en ik snap al helemaal niet hoe je erbij komt om via hun te gaan registreren als je het als spam binnenkrijgt.
Omdat mensen nog steeds zo stom zijn om met spammers zaken te doen. Dat is ook waarom spammers spammen.

Ik was de naam al vergeten, maar ze zitten bij ons hoog en droog in de blacklist :)

AlphaXS
09/08/06, 16:54
Ook wij zijn opgelicht door de firma achter Europaregistratie.nl.


Succes ermee. Hoop voor jullie dat jullie schadepost niet zo groot was als die van ons.
Overigens raad ik het je aan, er toch aangifte van te doen.
Justitie doet er momenteel weinig mee geloof ik.
(terwijl onze schadepost behoorlijk was :S)

Trug
09/08/06, 17:09
Misschien was mijn post een beetje warrig opgesteld.
Ik ben dus niet opgelicht door European Domain Registrations, maar door Europaregistratie.nl, oftewel:Multicab BV
Weliswaar slechts voor vijtien euro, maar daar gaat het niet om.
zie ook: http://www.webhostingtalk.nl/webhosting-forum/95541-inzake-multicab-b-v-europaregistraties-nl.html?highlight=europaregistratie.nl

Eigenlijk was het dus slechts een poging van European Domain Registrations. Wat mij er aan tegenstaat, is dat ze je proberen te dwingen om iets af te nemen, en dan ook nog zogenaamd vanuit hun eigen eerlijkheid en fatsoen!

Triloxigen
09/08/06, 17:14
Misschien was mijn post een beetje warrig opgesteld.
Ik ben dus niet opgelicht door European Domain Registrations, maar door Europaregistratie.nl, oftewel:Multicab BV
Weliswaar slechts voor vijtien euro, maar daar gaat het niet om.
zie ook: http://www.webhostingtalk.nl/webhosting-forum/95541-inzake-multicab-b-v-europaregistraties-nl.html?highlight=europaregistratie.nl

Eigenlijk was het dus slechts een poging van European Domain Registrations. Wat mij er aan tegenstaat, is dat ze je proberen te dwingen om iets af te nemen, en dan ook nog zogenaamd vanuit hun eigen eerlijkheid en fatsoen!
Waarom ben je dan ogelicht? :s

De werkwijze is misschien niet netjes, maar dit is absoluut geen oplichting.

Trug
09/08/06, 21:34
Waarom ben je dan ogelicht? :s

De werkwijze is misschien niet netjes, maar dit is absoluut geen oplichting.
----------------------------------------------------------------------------

Nou, omdat ik dus betaald heb voor een domeinregistratie, welke feitelijk nooit heeft plaatsgevonden.

Europaregistratie heeft nooit daadwerkelijk gedaan wat ze beloofd hebben, terwijl ik daar wel voor betaald heb. In mijn beleving is dat gewoon oplichting...