PDA

Bekijk Volledige Versie : Teamspeak server



Geoffrey
03/01/06, 21:12
Beste mensen,

ik zou voor mijn hosting bedrijfje nog een teamspeak server ook willen bijplaatsen. Wij willen binnenkort ook gameservers gaan verhuren, en dan is het goed meegenomen als we ook teamspeak aan kunnen bieden. Weten jullie hoeveel die servers ongeveer innemen, hoeveel traffiek ze verbruiken, welke software er op moet geïnstalleerd worden, een type controle paneel, etc.?

Alle informatie hierover is erg welgekomen!

Met vriendelijke groeten,

Geoffrey

Tristan
03/01/06, 21:21
dat hangt er helemaal vanaf , op wat voor codec je de server gaat draaien en hoeveel je erop wilt gaan draaien.

Dat is juist het makkelijke van Teamspeak je kan alles webinterfaced gebruiken en aanpassen.

Ik neem aan dat je daar ook kan zien hoeveel dataverkeer je verbruikt maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen

3j3ct
03/01/06, 21:25
in principe hebben de meeste mensen geen aparte server voor teamspeak omdat het haast niks trekt dus je zou het in het begin gewoon bij de gameserver erbij kunnen zetten

JayvD
03/01/06, 21:28
Origineel geplaatst door 3j3ct
in principe hebben de meeste mensen geen aparte server voor teamspeak omdat het haast niks trekt dus je zou het in het begin gewoon bij de gameserver erbij kunnen zetten
Vreet alleen bandbreedte wat niet altijd ten goede komt van de ping op de server.

Ik combineer het met statistieken maar niet met een gameserver.

Geoffrey
03/01/06, 21:30
Origineel geplaatst door JayvD

Vreet alleen bandbreedte wat niet altijd ten goede komt van de ping op de server.

Ik combineer het met statistieken maar niet met een gameserver.

Inderdaad, dat is de reden waarom ik zowieso een andere server als Teamspeak server wil. Hoeveel traffic zou het innemen? En hoeveel webspace zou het innemen? Ongeveer, graag een voorbeeld als kan :)

Euro-Servers
03/01/06, 21:35
Vergeet niet dat je gelicenseerd moet zijn bij Teamspeak voor het (legaal) hosten van zo'n server. Meer info vindt je op hun site:

http://www.goteamspeak.com


Hoeveelheid dataverkeer hangt idd af v/h soort van codec dat je draait, hoeveel spelers er op zitten, etc...

JayvD
03/01/06, 21:43
Ongeveer per 100 users (vrije codec keuze) rekening is zo rond de 20-50GB bandbreedte. En je moet natuurlijk ATHP zijn bij TeamSpeak.

Geoffrey
03/01/06, 21:56
Origineel geplaatst door Euro-Servers
Vergeet niet dat je gelicenseerd moet zijn bij Teamspeak voor het (legaal) hosten van zo'n server. Meer info vindt je op hun site:

http://www.goteamspeak.com


Hoeveelheid dataverkeer hangt idd af v/h soort van codec dat je draait, hoeveel spelers er op zitten, etc...

Is ook andere software om voiceservers te draaien hoor ;) hoeft niet teamspeak te zijn.

JayvD
03/01/06, 22:04
Jij begint toch over TeamSpeak? :)

3j3ct
03/01/06, 22:13
Origineel geplaatst door Geoffrey


Is ook andere software om voiceservers te draaien hoor ;) hoeft niet teamspeak te zijn.

welke dan nog meer (ventrilo heb je ook license nodig)

DutchTSE
03/01/06, 22:19
14 dollar (=12 euro ongeveer) per maand voor 100 slots kost een licentie, daarboven 0.14 dollarcent per slot. Valt allemaal hardstikke mee dus, hoewel er maar een stuk of 25 hosters een licentie hebben

Geoffrey
03/01/06, 22:19
Origineel geplaatst door 3j3ct


welke dan nog meer (ventrilo heb je ook license nodig)

Héé laat dat nu net degene zijn die ik ging aanhalen. Naja.

Edit: er bestaat niet zoiets als een reseller van Teamspeak die in Europa gevestigd is?

JayvD
03/01/06, 22:22
Origineel geplaatst door Geoffrey


Héé laat dat nu net degene zijn die ik ging aanhalen. Naja.

Edit: er bestaat niet zoiets als een reseller van Teamspeak die in Europa gevestigd is?

Hoe bedoel je reseller?

Geoffrey
03/01/06, 22:27
Origineel geplaatst door JayvD


Hoe bedoel je reseller?


Iemand die bij Teamspeak staat ingeschreven en die de licenties ja euhm verdeeld onder andere bedrijven. Zoals bijvoorbeeeld hosters die een controle paneel resellen.

JayvD
03/01/06, 22:30
Iedereen kan gewoon zo'n licentie aanvragen das geen probleem...

Stewie
03/01/06, 23:09
Origineel geplaatst door DutchTSE
. Valt allemaal hardstikke mee dus, hoewel er maar een stuk of 25 hosters een licentie hebben Erg he. Nog ranziger bij de Ventrilo hosters, daar heeft bijna geen enkele een licentie en gebruiken ze allemaal een oudere versie (dubbel illegaal) :(

@Geoffrey: schrijf je gewoon in, wat is die 12 euro per maand nou? 100 slots heb je zo opgezet :)

JayvD
03/01/06, 23:14
Ik ben gewoon van begin af aan met licentie bezig geweest begrijp niet waarom sommige hosters zo moeilijk doen over die paar euro.. je verdient er genoeg aan!

DutchTSE
04/01/06, 14:30
voor mij geld hetzelfde inderdaad :) daarnaast hoef ik me winst niet te halen uit het verhuren van teamspeak, draai het als extra service naar de klant, zodat we een totaalpakket op dat gebied kunnen aanbieden :)

Vernon
05/01/06, 07:15
Probleem ligt hem ook meer bij Ventrilo zelf, die lui reageren of nooit op aanvragen of het komt simpelweg neit goed binnen. Mooiste ish elemaal dat een bepaald bedrijf binnen nederland ( die tevens ook denkt dat ze een van de beste in NL zijn) erop betrapt zijn en ineens alle VT servers hebben omgezet naar betaalde en nieuwere versies. Mischien zijn ze er boos om en gaan ze daarom op div foras oa. GoT andere hosters zwartpraten mbt Ventrilo.

Wat ik hier eiglijk wil zeggen is dat je beter een licentie kan regelen anders krijg je een hoop gezeik van mensen die het wel legaal regeled hebben en VT zelf uiteraard ;)

wonko
05/01/06, 08:41
Weet er iemand de prijzen en voorwaarden van Ventrilo? Want deze zijn niet te vinden op de site van ventrilo (en hun antwoorden laten soms echt wel lang op zich wachten).

3j3ct
05/01/06, 09:42
Origineel geplaatst door wonko
Weet er iemand de prijzen en voorwaarden van Ventrilo? Want deze zijn niet te vinden op de site van ventrilo (en hun antwoorden laten soms echt wel lang op zich wachten).

probleem met ventrilo is dat je minimaal 1000 slots afneemt in tegenstelling tot Teamspeak met 100 slots.

hier staat wat meer info: http://www.ventrilo.com/purchase.php

wonko
05/01/06, 10:03
Ja, dat van die 1000 slots weet ik, maar weet je ook aan welke prijs deze eerste 1000 komen? Daar is nergens informatie over te vinden, en hun sales afdeling is blijkbaar niet van plan veel te antwoorden...

Mark17
05/01/06, 10:13
Origineel geplaatst door wonko
Ja, dat van die 1000 slots weet ik, maar weet je ook aan welke prijs deze eerste 1000 komen? Daar is nergens informatie over te vinden, en hun sales afdeling is blijkbaar niet van plan veel te antwoorden...

als ik mij niet vergis is het 140 USD of 140 euro voor de eerste 1000 slots. uiteraard per maand.

DutchTSE
05/01/06, 12:05
Origineel geplaatst door Vernon
Probleem ligt hem ook meer bij Ventrilo zelf, die lui reageren of nooit op aanvragen of het komt simpelweg neit goed binnen. Mooiste ish elemaal dat een bepaald bedrijf binnen nederland ( die tevens ook denkt dat ze een van de beste in NL zijn) erop betrapt zijn en ineens alle VT servers hebben omgezet naar betaalde en nieuwere versies. Mischien zijn ze er boos om en gaan ze daarom op div foras oa. GoT andere hosters zwartpraten mbt Ventrilo.

:D

kleine toevoeging ;)
Als je vervolgens replyed op het zwartmaken door hun met de mededeling dat ze het zelf ook minstens 3 maanden illegaal gehost hebben dan krijg je een mailtje van hem dat je binnen een week een brief van zijn advocaat aka broer kan verwachten

een emailtje terug met de mededeling of hij vandaag nog volwassen gaat doen is overigens genoeg om als antwoord terug te krijgen 'nou gelukkig vat je het positief op'

xgunx
05/01/06, 21:05
qua hardware moet je zelf maar even kijken, software kun je gewoon linux met teamspeak nemen, dit kun je downloaden op www.goteamspeak.com verder ligt het data ligt aan het aantal slot van de ts server, als je uitgaat van 10Gb per maand zit je in de buurt maar dan heb je een gemiddeld goed bezochte server. de meeste servers zijn redelijk wijnig bezocht, dan heb je aan 5Gb wel voldoende (dit zijn richtlijnen)

je moet van 5 of 6 public 20 slots gameservers uitgaan van 200 a 300 gig per maand aan data.

hoop je hierbij voldoende geinformeerd te hebben.

verder hangt het ook af van je codecs en aantal slots.

royen99
05/01/06, 21:13
Origineel geplaatst door xgunx
je moet van 5 of 6 public gameservers uitgaan van 300 a 300 gig per maand aan data.

Het gaat niet om gameservers maar voice servers... een faktor 10 (grogweg) minder dus qua data...

xgunx
05/01/06, 21:21
Volgens mij vroeg hij om dataverbruik.
Ik heb jou nog geen antwoord zien geven op zijn vraag.
Tevens kan hij het nou zelf een beetje bedenken, ik denk dat hij hier niet te dom voor is!

Ben ik nu klaar met mijn post die werkelijk nergens op staat?!

Ik neem aan dat je bedoelt grofweg ipv grogweg of wat dan ook.

Groeten,

Mark17
05/01/06, 21:21
je kunt het maximum beter berekenen lijkt mij, als je hiervan uitgaat voor de prijs bij verhuren dan valt het altijd mee.

[aantal kbps]*3600*[aantal slots]*24*30/1024/8/1024=[aantal GB in een maand van 30 dagen]

die berekening moet je hebben uit mijn hoofd. het hangt dus af van de kwaliteit hoeveel dataverkeer gebruikt KAN worden.

DutchTSE
06/01/06, 01:11
een van de teamspeakserver die ik run, en redelijk druk bezocht wordt:
(dit was om 1:07), dataverbruik dat je ziet is van de afgelopen 7 dagen (de uptime van de server)

Geoffrey
09/01/06, 04:15
Origineel geplaatst door JayvD
Ik ben gewoon van begin af aan met licentie bezig geweest begrijp niet waarom sommige hosters zo moeilijk doen over die paar euro.. je verdient er genoeg aan!

Is dat zo? Ik heb net even rondgekeken, en ik zie dat de meeste hosters 5€ vragen voor 10 slots. Dan heb je 50€ per maand en zit je licentie vol. Tel daarbij de kosten op van de aankoop van je server (minimaal, maar toch) en vooral de colocation kost, en ik weet niet hoe hosters hier winst mee weten te maken. Of zie ik dit ff verkeerd?

JayvD
09/01/06, 07:26
Origineel geplaatst door Geoffrey


Is dat zo? Ik heb net even rondgekeken, en ik zie dat de meeste hosters 5€ vragen voor 10 slots. Dan heb je 50€ per maand en zit je licentie vol. Tel daarbij de kosten op van de aankoop van je server (minimaal, maar toch) en vooral de colocation kost, en ik weet niet hoe hosters hier winst mee weten te maken. Of zie ik dit ff verkeerd?
Wijzelf vragen ook €0.50 per slot, je hebt inderdaad gelijk dat je der niet echt rijk uit wordt.

TeamSpeak is niet echt het product zelf wat je levert maar meer iets zeer handigs bij een gameserver, je kan er best winst mee maken maar dat red je pas met +150 slots. Daarvoor zijn de kosten van beetje redelijke co-locatie en systeem gewoon te hoog.

Geoffrey
09/01/06, 13:12
Origineel geplaatst door JayvD

Wijzelf vragen ook €0.50 per slot, je hebt inderdaad gelijk dat je der niet echt rijk uit wordt.

TeamSpeak is niet echt het product zelf wat je levert maar meer iets zeer handigs bij een gameserver, je kan er best winst mee maken maar dat red je pas met +150 slots. Daarvoor zijn de kosten van beetje redelijke co-locatie en systeem gewoon te hoog.

Okido, bedankt voor de info!

Randy
09/01/06, 22:49
Inderdaad,

Daarnaast hebben de grotere/betere hosters (waaronder onszelf) altijd wel een oude webserver over en heb je in je eigen racks genoeg ruimte. Kwa kosten is het dan te verwaalozen. Wij bieden dit ook (gratis) aan als extra service voor de eindgebruikers en niet als standalone product om er 'rijk van te worden'

Geoffrey
10/01/06, 01:43
Origineel geplaatst door Randy
Inderdaad,

Daarnaast hebben de grotere/betere hosters (waaronder onszelf) altijd wel een oude webserver over en heb je in je eigen racks genoeg ruimte. Kwa kosten is het dan te verwaalozen. Wij bieden dit ook (gratis) aan als extra service voor de eindgebruikers en niet als standalone product om er 'rijk van te worden'

Als een hoster die al een tijdje actief is, is het inderdaad geen probleem. Als nog jonge hoster is dit een andere zaak. Het is jullie keuze om die dingen gratis aan te bieden, en dat is heel fijn van u, maar voor niets gaat alleen de zon op. ;) Rijk wordt je met Teamspeak volgens mij zowieso niet, en ik zie het dan ook als een extraatje voor als we (zoals hier al gezegd) gameservers gaan doen. Dit is echter nog voor de toekomst.

DutchTSE
10/01/06, 12:14
Origineel geplaatst door Geoffrey


Als een hoster die al een tijdje actief is, is het inderdaad geen probleem. Als nog jonge hoster is dit een andere zaak. Het is jullie keuze om die dingen gratis aan te bieden, en dat is heel fijn van u, maar voor niets gaat alleen de zon op. ;) Rijk wordt je met Teamspeak volgens mij zowieso niet, en ik zie het dan ook als een extraatje voor als we (zoals hier al gezegd) gameservers gaan doen. Dit is echter nog voor de toekomst.
Als jonge hoster heb je toch een webserver, draai je teamspeak daar op (doen wij ook, ookal zijn we niet zo erg jong meer)

Dirkje
10/01/06, 12:43
Klopt, maar op een gegeven moment gaat dat ook niet meer. Wij draaien nu ook TS op onze masterserver (regelt al het FTP verkeer etc naar de overige servers, draait webserver en mysql server etc.) en hier staat ook TS op. Helaas gaat TS nu teveel van het systeem vragen (met zo'n ongeveer 200 TS servers). Dus op een gegeven moment moet je een losse bak gaan zoeken :)

Geoffrey
15/01/06, 03:44
Origineel geplaatst door Dirkje
Klopt, maar op een gegeven moment gaat dat ook niet meer. Wij draaien nu ook TS op onze masterserver (regelt al het FTP verkeer etc naar de overige servers, draait webserver en mysql server etc.) en hier staat ook TS op. Helaas gaat TS nu teveel van het systeem vragen (met zo'n ongeveer 200 TS servers). Dus op een gegeven moment moet je een losse bak gaan zoeken :)

Ik ga het direct op een losse machine draaien, wat kosten die dingen die dit recht kunnen houden? Ik denk dat je met een nette Pentium III of een AMD Sempron hier al meer dan genoeg aan hebt. Of vergis ik me?

Zenda
15/01/06, 11:01
Het verbruik is inderdaad erg weinig. Voor 100 slots is het ongeveer 75GB. Dit is natuurlijk ook wel weer afhankelijk van de drukte. Het CPU verbruik is ook erg weinig, dus met een Pentium 3 kun je redelijk mee uit de voeten.



Stel men geeft gratis een Ventrilo server of TeamSpeak server bij een gameserver bestelling. Is men dan ook verplicht om een licentie te nemen bij Ventrilo/Teamspeak?

JayvD
15/01/06, 11:56
Origineel geplaatst door Zenda
Het verbruik is inderdaad erg weinig. Voor 100 slots is het ongeveer 75GB. Dit is natuurlijk ook wel weer afhankelijk van de drukte. Het CPU verbruik is ook erg weinig, dus met een Pentium 3 kun je redelijk mee uit de voeten.



Stel men geeft gratis een Ventrilo server of TeamSpeak server bij een gameserver bestelling. Is men dan ook verplicht om een licentie te nemen bij Ventrilo/Teamspeak?
Je bent dan wel verplicht omdat je met het product meegeeft.

http://www.goteamspeak.com/index.php?page=faq&id=1&item=1#q1 < moet je even goed doorlezen dan begrijp je de regels wel. :)

Stewie
15/01/06, 14:32
Origineel geplaatst door Zenda
Stel men geeft gratis een Ventrilo server of TeamSpeak server bij een gameserver bestelling. Is men dan ook verplicht om een licentie te nemen bij Ventrilo/Teamspeak? Ja

Linds
15/01/06, 19:49
ik heb wel goede ervaringen met Ventrilo

DutchTSE
15/01/06, 23:17
Origineel geplaatst door Linds
ik heb wel goede ervaringen met Ventrilo
dat is mooi :)

armani
17/01/06, 09:23
Origineel geplaatst door Linds
ik heb wel goede ervaringen met Ventrilo
Ik dus niet, ventrilo reageerd gewoon niet op mijn mails. dus laat ze het maar bekijken. Moeten ze ook nie tgaan klagen als mensen geen licenties bij hun afnemen.

Groeten