PDA

Bekijk Volledige Versie : DirectAdmin



Jim_Terminator
03/01/06, 10:48
Heej,

Ik heb voor iemand een uitdaging. Ik heb een server draaien met Debian 3.1 ik wil daarop DirectAdmin zetten maar dat lukt voor geen ene meter. Hij installeerd en dan werken bijna alle services.

Zelfs ftp werkt wat me nog steeds een raadsel is. Er draaiten voor zover ik weet 2 apaches op en dat klopt ookal niet.

De mail server draait volgens de server maar ik kan alleen verzenden en niet ontvangen.

Squirlmail functie werkt ook niet alleen die hele onbekende. Mysql werkt wel 100% maar daar kan ik niks mee als me sites erg raar worden weergegeven.

Neem een voorbeeld aan www.boederijspel.nl daar hoort nu de welkoms pagina van DirectAdmin op te staan maar blijkbaar werkt dat niet.

Mijn vraag is of iemand dat geheel via ssh voor mij kan maken en de persoon die hem succesvol 100% kan maken krijgt van mij 20euro uitbetaald voor zijn verrichte werk.

Ik ben geheel ten einde raadt en wordt knetter gek van dat ding.
(er was me namelijk verteld installeer debian zonder extra's en daarna directadmin en klaar, nou dus echt niet.)

Met vriendelijke groeten,
Jim Optekamp

(P.S. graag mensen die er echt verstand van hebben en die ervoor zorgen dat hij niet verder gesloopt wordt)

blerry
03/01/06, 12:15
Heb je nog fout meldingen gezien bij het installeren ? ik zelf draai ook 3.1 en heb geen enkel probleem....

Jim_Terminator
03/01/06, 12:20
Heej,

Neej helemaal geen das juist het rare. Alleen eentje van ftp maar die heb ik daarna gefixt.

Met vriendelijke groeten,
Jim Optekamp

Deltaned
03/01/06, 21:45
Jim,

Neem even contact op met John op support at directadmin dot com
Vraag gewoon vriendelijk of hij er naar wil kijken, mail hem ook je IP + root toegang en hij kijt er zeker even naar en indien nodig maakt hij alles gewoon netjes in orde (kostenloos)

Ik heb helaas geen debian ervaring, anders had ik je wellicht kunnen / willen helpen.

Succes er mee

Jim_Terminator
05/01/06, 15:06
Heej,

Bedankt voor de reactie's.
Speciaal wil ik de post van Deltaned bedanken dat was uiteindelijk de doorslag.

John heeft hem nagekeken en alles werkt nu super.

Met vriendelijke groeten,
Jim Optekamp

blerry
05/01/06, 15:46
Wat was het probleem ?

Jim_Terminator
05/01/06, 16:54
Heej,

Het grote probleem zat hem in de config van de apache server. Daar stond een hoop ik verkeerd.

De apache server include zowieso geen virualhosts en daarom werkte dat ookal niet.

De mail server draaide maar voor de helft. de mail server was door onbekende redenen maar voor de helft geconfigureerd.

Verder stond er ok iets fout metde dns server.

En als laatste Exim crashte ook doordat hij is conflikt kwam met onbekend programma.

Met vriendelijke groeten,
Jim Optekamp