PDA

Bekijk Volledige Versie : Mailman



Overflower
03/01/06, 04:27
He die mensen. Mijn volledige mailman werkt niet meer.
Ik kan wel mailinglisten aanmaken maar als ik de admin pagina daarna open dus die lists.domein.nl dan krijg ik een bug error. Er staat niks in de logs en ik gebruik versie 2.0.13 van Mailman en plesk versie psa v7.5.4_build75051209.15 os_FreeBSD 4.9

Heb al van alles geprobeerd en weet niet echt meer een oplossing om het aan de gang te krijgen.

Iemand???

Heb trouwens onderstaande info net nog uit de logs gehaald, misschien dat het helpt:

[----- Mailman Version: 2.0.13 -----]
[----- Traceback ------]
Traceback (most recent call last):
File "/usr/local/psa/mailman/scripts/driver", line 71, in run_main
immediate=1)
File "/usr/home/builder/pb_work_dir/psa_aiconfig_7.5.4/psa/release/dist/usr/local/psa/mailman/Mailman/Logging/StampedLogger.py", line 49, in __init__
File "/usr/home/builder/pb_work_dir/psa_aiconfig_7.5.4/psa/release/dist/usr/local/psa/mailman/Mailman/Logging/Logger.py", line 40, in __init__
File "/usr/home/builder/pb_work_dir/psa_aiconfig_7.5.4/psa/release/dist/usr/local/psa/mailman/Mailman/Logging/Logger.py", line 55, in __get_f
IOError: [Errno 13] Permission denied: '/usr/local/psa/mailman/logs/error'
[----- Python Information -----]
sys.version = 2.2.2 (#1, Aug 24 2005, 20:46:30)
[GCC 3.4.3 [FreeBSD]]
sys.executable = /usr/local/psa/python2.2/bin/python2.2
sys.prefix = /usr/local/psa/python2.2
sys.exec_prefix= /usr/local/psa/python2.2
sys.path = /usr/local/psa/python2.2
sys.platform = freebsd4
[----- Environment Variables -----]
HTTP________________: ----- -------
PYTHONPATH: /usr/local/psa/mailman
SERVER_SOFTWARE: Apache/1.3.33 (Unix) mod_python/2.7.10 Python/2.2.2 mod_webapp/1.2.0-dev mod_perl/1.29 mod_throttle/3.1.2 PHP/4.3.11 FrontPage/5.0.2.2635 mod_ssl/2.8.22 OpenSSL/0.9.7e
SCRIPT_FILENAME: /usr/local/psa/mailman/cgi-bin/admin
SERVER_ADMIN: info@nobim.net
SCRIPT_NAME: /mailman/admin
SERVER_SIGNATURE: <ADDRESS>Apache/1.3.33 Server at lists.vonksneet.nl Port 80</ADDRESS>

REQUEST_METHOD: GET
HTTP_HOST: lists.vonksneet.nl
PATH_INFO: /test1
SERVER_PROTOCOL: HTTP/1.1
QUERY_STRING:
REQUEST_URI: /mailman/admin/test1
HTTP_ACCEPT: */*
PATH_TRANSLATED: /usr/local/psa/home/vhosts/default/htdocs/test1
HTTP_USER_AGENT: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; InfoPath.1; .NET CLR 2.0.50727)
HTTP_CONNECTION: Keep-Alive
SERVER_NAME: lists.vonksneet.nl
REMOTE_ADDR: 83.160.8.99
REMOTE_PORT: 3589
HTTP_ACCEPT_LANGUAGE: nl
SERVER_ADDR: 83.149.82.134
SERVER_PORT: 80
GATEWAY_INTERFACE: CGI/1.1
UNIQUE_ID: Q7nezVOVUrsAAWkdrZo
DOCUMENT_ROOT: /usr/local/psa/home/vhosts/default/htdocs

BoX
05/01/06, 02:22
Volgens mij is dit de oplossing :

http://kb.swsoft.com/article_61_258_en.html

Staat netjes in de SW-Soft FAQ

Success!

Overflower
10/01/06, 16:06
Die oplossing werkt dus helaas niet. Daar komt namelijk niks uit.

Denk dat het dan maar een tijdelijke server wordt en alles even overhuizen en nieuwe instal.


Origineel geplaatst door BoX
Volgens mij is dit de oplossing :

http://kb.swsoft.com/article_61_258_en.html

Staat netjes in de SW-Soft FAQ

Success!

BoX
10/01/06, 16:15
Hmm beetje overdone .. lijkt me echt een permissie probleem. Zet anders de rechten eens op 777 ofzo .. en probeer daarna nog es die fileperms.

Overflower
10/01/06, 19:28
Origineel geplaatst door BoX
Hmm beetje overdone .. lijkt me echt een permissie probleem. Zet anders de rechten eens op 777 ofzo .. en probeer daarna nog es die fileperms.

Heb daar ook al mee lopen spelen.
Maar goed met 777 of zoals check_perms zelf zegt met 775 werkt het niet. Verder doet SPAM assasin zijn werk ook niet dus vandaar

Overflower
13/01/06, 14:51
He mensen,

Heb het opgelost door plesk van het systeem te verwijderen en opnieuw te installeren.

Daarna heb ik alle domeinen (12 stuks) met de hand terug gezet. Was veel werk maar alles werkt nu weer :)

jinxedworld
13/01/06, 15:43
Mailman kon domweg niets in het log wegschrijven. Jammer dat je hebt geherinstalleerd, dat is natuurlijk een paardemiddel. Ik houd het op een rechtenprobleem.

Overflower
13/01/06, 16:55
Origineel geplaatst door jinxedworld
Mailman kon domweg niets in het log wegschrijven. Jammer dat je hebt geherinstalleerd, dat is natuurlijk een paardemiddel. Ik houd het op een rechtenprobleem.

Heb met een vriend van mij gekeken die al sinds jaar en dag UNIX systemen beheert en hebben alle instellingen en rechten nagelopen maar konden het niet vinden dus vandaar.

En ja het is een paardenmiddel. Maar werkt wel altijd :P