PDA

Bekijk Volledige Versie : Klein hostingbedrijfje



Anoniem
02/01/06, 23:55
Na verschillende keren aandringen van iemand met de vraag of we de hele handel niet wilden verkopen, zijn we daar eens serieus over na gaan denken. We hebben al een bod gehad. We posten de eventuele verkoop op WHT om te kijken wat er hier geboden wordt voor een bedrijfje als dit. Wij geven dus geen richtprijs. Hieronde wat gegevens:

Omzet 2005 - 2006 was ongeveer 1300 euro.

Momenteel hebben we ongeveer 78 domeinen in beheer. Deze zijn geregistreerd bij Morgana IT en Transip BV.

We hebben ongeveer 13 hostingklanten (erg weinig tov het aantal geregistreerde domeinen). Het meest populaire hostingpakket kost 2 euro per maand: 150mb webruimte, 2gb traffic.

December 2005 gebruikten we ongeveer 40gb traffic.

We zijn niet ingeschreven bij de KVK of belastingdienst.

We zijn actief sinds mei/juni 2004.

Onze handelsnaam willen we graag blijven houden.

We hebben geen eigen server.

We zijn erg persoonlijk, naar klanten toe. Klanten waarderen onze goede en vriendelijke support enorm.

Martijn19
02/01/06, 23:57
Wat zijn de kosten die jullie op jaar basis maken ?

Anoniem
02/01/06, 23:59
De enige 2 dingen waar we geld aan uitgeven zijn domeinregistraties (.nl bij Morgana, rest bij Transip, zie daar dus voor tarieven) en hosting voor ongeveer: 200 euro.

Mark17
03/01/06, 01:16
hoeveel wilt u ongeveer voor uw bedrijf hebben? Servers zijn niet nodig, daarnaast zullen al uw klanten een pakket upgrade gratis krijgen.

Betalen de klanten per jaar of per maand?

EDIT:
hoeveel domeinnamen zijn .nl?

EDIT2:
indien de prijs niet te hoog is zijn we zeer zeker geinterreseerd (graag ook vermelden wat de kosten voor domeinnamen zijn (totaal), aangezien .nu domeinnamen meer kosten dan .nl). Contact per telefoon/e-mail/msn mogelijk.

Bullcat
03/01/06, 01:24
Zoals Mark17 al schreefen vroeg willen ook wij deze info graag ontvangen.

Je kunt het sturen aan info@bullcat.nl we zijn zeker geintereseerd !

Anoniem
03/01/06, 01:55
70 .nl domeinen. De rest is .com, .net of .be

Ik verkoop .nl momenteel voor 9 euro en .com etc voor 13 euro. De kosten kun je zelf bekijken bij mijn Registrars. Voor .nl is dit 4,25 excl BTW en .com etc is 8,95 ofzoiets incl BTW.

Zoals bovenaan in mijn openingspost staat, geef ik geen richtprijs. Doe een goed bod en je bent de koper.

We maken gebruik van Direct Admin.

We hebben geen overeenkomst met onze klanten, dus die zullen vast en zeker akkoord gaan met een verhuizing.

2 hostingklanten zijn familie en die worden niet verkocht

Er werd mij gevraagd hoe we met 13 hostingklanten (dus geen klanten die alleen een domein hebben) aan een omzet van 1300 euro komen. We hebben 1 website gemaakt voor een klant, twv 300 euro. De rest is gewoon van hostingpakketten en domeinen. We hebben geen geweldige administratie, dus helemaal exact weten we het ook allemaal niet, maar dat de omzet klopt is een feit, want die hebben we deze week berekend.

Alle klanten betalen per jaar (behalve 1).

jagermaster
03/01/06, 09:50
zouje misschien iets meer duidelijkheid kunnen geven wat de prijzen zijjn van de pakketen, wat daarondervalt en hoeveel klanten ongeveer dat pakket hebben?

Anoniem
03/01/06, 12:42
70 x 9 = 702 (.nl domeinen)
9 x 13 = 117 (.com en .net domeinen)
1 x 300 = 300 (webdesign)
2 x 12 x 3 = 72 (hostingpakket 3)
3 x 12 x 2 = 72 (hostingpakket 2)
2 x 12 x 1 = 24 (hostingpakket 1)
-------------------+
1287

Dit is de omzet die we hebben gehaald exclusief de 2 klanten die niet verkocht worden. Oftewel de omzet van de klanten die verkocht worden.

RobEnde
03/01/06, 13:02
Wij ontvangen graag meer informatie op info@robende.nl

Graag ook meer informatie over de hostingpakketten (aantallen en prijzen)

BsHosting
03/01/06, 13:03
dus wat neem je over 7 klanten als ik het goed lees

Anoniem
03/01/06, 13:09
7 hostingklanten
en 80 domeinen (geen idee over hoeveel klanten die verdeeld zijn... iig meer als 7)

BsHosting
03/01/06, 13:45
ja een goede administratie is wel belangrijk he

1287 omzet is nog geen winst

reken voor het gemak even voor aan de hand van jou gegevens je hebt geen kvk dus btw begin ik niet over.


dus kosten 70x5,18= 362,60 + 9x 8,93= 80,37

totaal ex hostingpakket 442,97 incl hosting = dit dus 642,97

inkomsten = 70x9= 630 + 9x13= 117 totaal 747 + hostingpakketten 72+72+24= het totaalbedrag 915 euro

het ontwerp van 300 euro is niet relevant daar dit niet mee overgenomen wordt.


dus je winst is omzet - uitgaven = 272,03

bedragen zijn incl btw daar jij geen btw af kunt schrijven en kunt rekenen

martijn1886
04/01/06, 16:01
Kunt u mij ook meer info sturen op info@funnywebhosting.nl
Ik heb interesse

Netbyte
04/01/06, 16:22
Aangezien ze niet aan jaar contracten zitten, vraag ik me af wat je hiervoor kunt krijgen. Je biedt in princiepe dus 7 nieuwe klanten aan die allemaal hun domeinen wensen mee te nemen naar eventuele nieuwe hosting provider ?

Anoniem
04/01/06, 16:28
7 klanten die een hostingpakket hebben (eventueel met domein(en))
8 klanten die alleen domein(en) hebben

t.bloo
04/01/06, 21:31
5 keer de jaarwinst is een beetje veel voor 7 hostingklanten zonder administratie. ik zou snel verkopen aan je huidige bieder.

VantilborgICT
05/01/06, 17:16
Heb je al een prijsindicatie???

spothost
10/01/06, 11:49
Neem even contact met ons op, met wat je wilt hebben en kunt bieden.

Wij zullen je dan een interessant bod doen!

Croab
10/01/06, 16:25
Kunt u mij meer informatie sturen (pm). Ik heb eventueel interesse in een overname

jvdheuvel
12/01/06, 01:45
Graag hier ook een PB..... heb ook interesse...

mitedo
12/01/06, 01:58
Hier ook graag PB indien nog niet verkocht

Anoniem
12/01/06, 09:37
Momenteel zijn we met iemand in onderhandeling. Mocht de verkoop niet doorgaan, dan zal ik iedereen die heeft gereageerd hiervan op de hoogte stellen.

Bamieater
12/01/06, 13:31
Wij hebben eventueel ook interesse, mocht de verkoop niet doorgaan.

SmartForward.nl
13/01/06, 00:27
Wij hebben ook eventuele interesse, graag een e-mail naar info@smartforward.nl.

Host4all
18/01/06, 22:51
graag meer info naar info@gbservices.be

Anoniem
18/01/06, 22:56
Op het moment ligt de verkoop stil.

BsHosting
19/01/06, 00:18
reden van stilstand

wij hebben ook nog steeds intresse indien u ook nog intresse heeft

Anoniem
19/01/06, 10:07
Huidige persoon die het wilde overnemen reageert niet meer en als we door gaan met de verkoop is er toch niemand die minimaal 1300 euro bied.

crazycoder
19/01/06, 12:54
Origineel geplaatst door parelhosting
Huidige persoon die het wilde overnemen reageert niet meer en als we door gaan met de verkoop is er toch niemand die minimaal 1300 euro bied.
Dat lijkt mij ook niet zo gek. De omzet van een heel jaar, welke niet uit een goed bijgehouden boekhouding blijkt, is veel te hoog. Verder is het niet duidelijk welk deel van de omzet jij zelf houd omdat een aantal klanten niet mee overgenomen zouden worden.

Afhankelijk van de berekening, geen rekening houdend met incidentele inkomsten, kom je op het over te nemen deel op ca eur 100 tot eur 250 winst over dat jaar.

Snap dat het niet leuk is om te horen, maar het bedrag wat jij vraag is niet realistisch.

Aecius
19/01/06, 13:38
Het is niet mogelijk om klanten zonder toestemming van deze klanten te verhuizen naar een andere provider. De klant moet daar tijdig van op de hoogte gesteld worden, met een mogelijkheid om het contract direct te beeindigen.

Daarnaast moet de klant nadrukkelijk akkoord gaan met de algemene voorwaarden van het bedrijf dat overneemt, anders zijn alleen de oude algemene voorwaarden van toepassing.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt

alex[nl]
19/01/06, 15:00
En ik meen dat 300 eu uit die 1300 (toch rond de 20%) voortkwam uit een webdesign opdracht. Tenzij je dat ieder jaar doet of dat nog niet hebt gefactureerd is/was dat eenmalig ...

mitedo
21/01/06, 19:29
Ik wil best meer info, nogmaals graag een PB

Anoniem
21/01/06, 20:31
@ Aecius: als je goed hebt gelezen, dan wist je dat de huidige klanten geen overeenkomst hebben en dat we geen algemene voorwaarden hebben waarmee ze akkoord zijn gegaan.

Graag een slotje op dit topic, want er is niemand die een bod kan doen dat ik graag wens. (Wat ik overigens ook helemaal begrijp)

BsHosting
21/01/06, 21:04
wat je wenst is ook niet echt reeel he.

net wat meerdere hier al zeggen met bv 200 euro moet je blij zijn.

maar ja wat wil je eigenwijs blijven en straks je klanten toch kwijtraken omdat je het niet meer ziet zitten allemaal en je het niet meer kunt betalen.

nu kunnen je klanten nog overstappen en op een normale manier afscheid nemen van je.
hoe langer je wacht hoe moeilijker het word en hoe kleiner het begrip van je huidge klanten

Anoniem
21/01/06, 21:07
Ik ben het met je eens dat mijn wens niet realistisch is. Maar als ik ervoor kies om het niet te verkopen, dan hoef je niet te proberen me te overtuigen. Alles gaat goed en ik kan alles gewoon betalen... alle klanten zijn dan ook tevreden.

BsHosting
21/01/06, 21:09
als je ook niet wilt verkopen waarom plaats je hier dan een topic op wht.

Cybafish
21/01/06, 21:38
We zijn niet ingeschreven bij de KVK of belastingdienst.

Onze handelsnaam willen we graag blijven houden.

Leg eens uit? :D

alex[nl]
22/01/06, 04:14
Ik heb contact gehad met parelhosting en wat ik begreep was dat hij in eerste instantie ook niet zelf van plan was om eea te verkopen maar iemand een bod heeft gedaan. Vervolgens haakte deze af en omdat hij door dit bod begon met het overwegen van verkoop, iets dat hij voor het bod niet had overwogen, heeft hij deze topic geplaatst. Aangezien zijn verwachting niet overkwam met de werkelijkheid heeft hij besloten om (voorlopig?) van verkoop af te zien.

[disclaimer: ik spreek niet namens parelhosting en mijn interpretatie van het verloop kan daardoor niet als 100% waarheid worden bestempeld, ik post het meer als ter info aan anderen die wellicht nog geïnteresseerd zijn]

@Cybafish: ik meen dat hij de klanten wilde laten overnemen maar zelf zijn domeinnaam en andere zaken (accounts) wilde behouden; het ging om een overname naar eigen servers/accounts .. . Dat dit niet rijmt met 'handelsnaam' zoals in KvK ben ik met je eens, maar merk op dat in de KvK registers geregistreerde handelsnamen staan. Ik denk dat je die van parelhosting onder de 'ongeregistreerde' kan laten vallen ;)

mitedo
27/01/06, 01:09
ff snel registreren dan :D

ereemst
02/02/06, 00:54
Bel me maar dan praten we er even over...

http://ERC-Automatisering.nl

Ik ben ook een kleine hoster die wel geld heeft..

072-7850860

fre0n
06/02/06, 17:03
Als ik het goed begrijp wordt hier een bedrijf te koop aangeboden wat helemaal geen bedrijf is, klanten die geen contract hebben en dus niet gebonden zijn aan het bedrijf, en zijn er verder geen administratie en garanties?

Anoniem
10/02/06, 17:46
Origineel geplaatst door fre0n
Als ik het goed begrijp wordt hier een bedrijf te koop aangeboden wat helemaal geen bedrijf is, klanten die geen contract hebben en dus niet gebonden zijn aan het bedrijf, en zijn er verder geen administratie en garanties?
Je begrijpt het bijna goed. Er is wel een administratie, maar geen geweldige. Garanties kunnen ook niet gegeven worden, maar dat kan toch nooit?

AlfaHosting
10/02/06, 22:39
Origineel geplaatst door parelhosting

Je begrijpt het bijna goed. Er is wel een administratie, maar geen geweldige. Garanties kunnen ook niet gegeven worden, maar dat kan toch nooit?

We hebben geen interesse ... maar ik denk dat een realisitische prijs voor een overname van een budgethoster (kleine winstmarge) 50 tot 100 % van je jaaromzet is (exclusief de webdesign opdracht). Dit is dan als het officeel kan gaan. Aangezien je niet legaal bezig bent is dit minder want je werkt namelijk 'in het zwart'. Je kan beter niet al teveel gegevens vrijgeven anders krijg je misschien nog problemen.

PerryKniest
10/03/06, 12:18
Mocht u in de toekomst toch nog van gedachten veranderen, gelieve dan contact op te nemen via p.kniest(AT)kniestmultimedia.nl

hermans
14/03/06, 22:49
Ik bied 300 euro, is dat wat?