PDA

Bekijk Volledige Versie : Desktop moederborden in een Dell Poweredge 650?



MoedersMooiste
01/01/06, 23:59
Allereerst hallo allemaal. Ben al een tijdje aanwezig op het forum. Maar ben pas nu genoodzaakt om me te registreren omdat ik een vraag heb, als ik zo brutaal mag zijn. ;)

Op het moment ben ik bezig om een 1u server te gaan colocaten met een klein budget. Nu heb ik eindelijk een leuk aanbod voor een kast gekregen. Het gaat om een nog ongebruikte Dell Poweredge 650 behuizing(oud model geloof ik).

Dit is 'm:

http://img425.imageshack.us/img425/1998/dell6500ob.jpg

Nou zit ik met de volgende vragen.

Het is de bedoeling dat de server in de loop der tijd wordt geupgrade met allerlei onderdelen(moederborden, geheugen, etc) die bij het thuisgebruik vrijkomen. Het is dus van belang dat ik gewone desktop onderdelen(afgezien van de koeler natuurlijk) in die kast kan stoppen. Weten jullie of dit met deze kast mogelijk is?

Zover ik weet zit er geen slide-rail bij deze kast, en de beoogde host vraagt daar wel om. Bestaat er zoiets als universele slide-rails, or zijn die dingen specifiek voor elke kast? En is het anders mischien mogelijk op met wat zagen en boren slide-rails geschikt te maken voor de kast?

En tenslotte heb ik voor de netwerkkaart een riser-kaart nodig. Wederom, zijn die dingen universeel of specifiek voor elke kast? En welke zou ik eventueel moeten kopen?

BVD

MoedersMooiste
02/01/06, 15:03
Hmmm, 70 views en niemand met een antwoord. :D

os2lover
02/01/06, 15:30
Misschien moet je es contact opnemen met Dell om dit type vragen ? :)
Je hebt wel zo van die universele railsystemen hoor :)

Goldeneye
02/01/06, 16:01
dell kennende passen daar geen gewoone onderdelen in, maar miss kan je met een beetje hobby'en toch ver komen.
Het lijkt me dus dat je dit zelf het beste kunt gaan bekijken, opschroeven en er een gewoon moederbord naast houden en je weet het zo.

shuyg
02/01/06, 16:13
Als ik het zo zie is dat een 1U kast. Daar passen zowiezo niet zomaar desktop moederborden in.
Denk aan de airflow en te hoge audio/usb/etc-poorten aan de achterzijde.

Thijs
02/01/06, 16:19
Origineel geplaatst door shuyg
...
Denk aan de airflow en te hoge audio/usb/etc-poorten aan de achterzijde.

Dit heeft een SM kast met SM bord ook. Het enige is dat in een SM-I/O panel gaten zitten.

Pantsy
02/01/06, 17:49
Origineel geplaatst door MoedersMooiste
Allereerst hallo allemaal. Ben al een tijdje aanwezig op het forum.
Nou zit ik met de volgende vragen.

> Goedendag,

Het is de bedoeling dat de server in de loop der tijd wordt geupgrade met allerlei onderdelen(moederborden, geheugen, etc) die bij het thuisgebruik vrijkomen. Het is dus van belang dat ik gewone desktop onderdelen(afgezien van de koeler natuurlijk) in die kast kan stoppen. Weten jullie of dit met deze kast mogelijk is?

> Er zit een serverboard in een poweredge 650 en niet een desktop moederboard.

> PC2100 ECC REG. (266DDR) is het geheugen wat in de poweredge 650 gaat, er zitten 3 geheugen bankjes in. Er kan maximaal 3GB geheugen geplaatst worden, standaard word de poweredge 650 met 2x 256 geleverd.

Zover ik weet zit er geen slide-rail bij deze kast, en de beoogde host vraagt daar wel om. Bestaat er zoiets als universele slide-rails, or zijn die dingen specifiek voor elke kast? En is het anders mischien mogelijk op met wat zagen en boren slide-rails geschikt te maken voor de kast?

> Dell levert (normaal gesproken) de poweredge 650 standaard met Dell rails welke ook bevestigd kunnen worden in een non-dell rack (rittal bijvoorbeeld) als de kast hier voor is aangepast (in diepte).

En tenslotte heb ik voor de netwerkkaart een riser-kaart nodig. Wederom, zijn die dingen universeel of specifiek voor elke kast? En welke zou ik eventueel moeten kopen?

> Dell levert standaard 1x NIC kaart mee met enkel (of dual weet het niet zeker) met 1000 Mbit via utp. Risercard is niet nodig als er dus een netwerkkaart word bijgeleverd, deze zit namelijk niet onboard bij de poweredge 650.

> De backplanes van de hardeschijven vereisen speciale power connectoren, deze kan je bij Dell bestellen. Standaard als deze met de doos van Dell word geleverd, zitten deze er bij samen met een korte IDE kabel.

> Wij hebben er tientallen draaien en zijn zeer tevreden over de poweredge 650!