PDA

Bekijk Volledige Versie : Webruimte aanbieden en hoeveelheid harde schijf ruimte



Pandora[BE]
31/12/05, 14:07
Hallo,

Ik heb de volgende vraag:

De meeste webhosters bieden een aantal verschillende hosting pakketten aan die verschillen in mogelijkheden.

Een onderdeel dat meestal per pakket verschilt is de hoeveelheid ruimte die de klant ter beschikking heeft. Nu vraag ik me af of de meeste webhosters hiermee bedoelen de ruimte die de klant ter beschikking heeft voor zijn effectieve website of de totale ruimte die voor de klant gereserveerd wordt (dus webspace, email, databases, enz).

Want zo zie je vaak dat men unlimited mailaccounts, sql databases aanbiedt, maar als al deze zich binnen de limiet van de voorgestelde harde schijf ruimte moeten blijven is dit eigenlijk toch een beetje bedrieglijk.

Dus, maw zijn jullie eerlijk of niet :)

Mikej0h
31/12/05, 14:15
Wij rekenen in "webspace", en dit wordt berekend over het totaalpakket.
Dus over de grootte van de databases etc.

Wij geven de klant de mogelijkheid zijn eigen hostingpakket in te delen.

Ik denk zeker dat dit eerlijk is, zolang er wel wordt vermeldt dat de pakketten gedeeld zijn.

Luuc
31/12/05, 14:23
Een klant neemt bij ons een account af, de 50 Mb accountruimte die afgenomen wordt gaat op aan de website, mailaccounts, databases etc. Heeft de klant echter 10 รก 15 Mb extra ruimte nodig dan wordt dit gratis geupgrade.


Want zo zie je vaak dat men unlimited mailaccounts, sql databases aanbiedt, maar als al deze zich binnen de limiet van de voorgestelde harde schijf ruimte moeten blijven is dit eigenlijk toch een beetje bedrieglijk.We werken vrijwel altijd met limieten, mocht dit echter toch voorkomen dan plaatsen we gewoon een extra harde schijf of verhuizen we het account naar een nieuwe/andere server.

crazycoder
31/12/05, 14:57
Origineel geplaatst door Pandora[BE]
Hallo,

Ik heb de volgende vraag:

De meeste webhosters bieden een aantal verschillende hosting pakketten aan die verschillen in mogelijkheden.

Een onderdeel dat meestal per pakket verschilt is de hoeveelheid ruimte die de klant ter beschikking heeft. Nu vraag ik me af of de meeste webhosters hiermee bedoelen de ruimte die de klant ter beschikking heeft voor zijn effectieve website of de totale ruimte die voor de klant gereserveerd wordt (dus webspace, email, databases, enz).

Want zo zie je vaak dat men unlimited mailaccounts, sql databases aanbiedt, maar als al deze zich binnen de limiet van de voorgestelde harde schijf ruimte moeten blijven is dit eigenlijk toch een beetje bedrieglijk.

Dus, maw zijn jullie eerlijk of niet :)
Een ieder die om het even wat 'unlimited' aanbied belazerd de boel een beetje of zelfs veel :)
Dat bestaat namelijk niet.

Verder hangt het van de hoster af of ze voor email een aparte limiet hanteren of dat zij het binnen het totaal van te verbruiken ruimte bevatten.
Hoe dit gedaan wordt hangt wellicht van de inrichting van het hostingplatform af.

Zenda
01/01/06, 11:08
Wij bieden bij ons eerste pakket 100mb schijfruimte aan. Deze ruimte die afgenomen wordt wordt gebruikt voor de website, emailaccounts, databases.
Echter bieden wij wel "Onbeperkt" aan (onbeperkt is natuurlijk wel dat het binnen een normaal gebruik moet blijven)! De onderdelen Aliassen, Autoresponders, FTP accounts, Subdomeinen (die door ons onbeperkt worden aangeboden) gebruiken geen schijfruimte en dus zouden wij de klant niet "belazeren" ;).

Het is erg afhankelijk van hoe je "Onbeperkt" interpreteerd. Je kan het zien dat je x mb schijfruimte hebt en onbeperkt databases kan maken. Het is dan dus mogelijk om miljoenen databases aan te maken, alleen zodra die gevuld worden gaat het schijfruimte in beslag nemen.

BsHosting
01/01/06, 11:21
@ zenda en zodra je dan een klant hebt die zegt jij bied onbeperkt aan maar ik kan er bv geen 100 gebruiken op 100mb heb je een probleem.

je kunt idd alles aanmaken dat het geen ruimte kost maar welke klant maakt er bv 100 aan om er niks mee te doen.

ik vind het net als crazycoder misleiding van een klant.

het is onbeperkt maar zodra je het gaat gebruiken hebben we een limiet, kijk wij webhosters begrijpen dat wel maar een klant die onbeperkt ziet weet niet dat jij bedoeld zolang het in je account past.

Dennie-DeTi
01/01/06, 12:40
Bij ons wordt bij webruimte ook alles meegenomen, dus email, databases enz. Over het algemeen hebben we nog geen klanten die er echt last van hebben gehad. Af en toe een paar met een grote mailbox waardoor het niet past.

Het vervelende bij bijvoorbeeld directadmin is dat email geweigerd worden zodra de webspace vol zit. Echter krijg je dan ook geen mailtje meer dat hij vol zit. Verder geeft het maken van lokale backups ook problemen wanneer een account daar niet genoeg webspace voor over heeft.

- Dennie

Zenda
02/01/06, 10:28
Origineel geplaatst door mobileman
@ zenda en zodra je dan een klant hebt die zegt jij bied onbeperkt aan maar ik kan er bv geen 100 gebruiken op 100mb heb je een probleem.Jij hebt mijn post niet goed gelezen :).

Zoals ik al eerder zei, bieden wij een paar onderdelen onbeperkt aan. Deze onderdelen staan buiten het verbruik van de schijfruimte (Aliassen, Autoresponders, FTP accounts, Subdomeinen). Kortom, er is niets misleidends aan...

BsHosting
02/01/06, 10:55
@ zenda

al die onderdelen reken jij niet mee maar in het totale plaatsje van wat je de klant toewijst telt het op het systeem toch echt wel mee.

als je een klant hebt die bv 100 subs wil aanmaken met 5mb ruimte per stuk heb jij toch een probleem als hij maar 100mb tot zijn beschikking heeft.

en dan zegt je klant ja maar ik kon onbeperkt aanmaken

ikkuh
02/01/06, 14:10
waar maar als een klant 10.000 subdomains aanmaakt en ze verwijst naar een andere server (iets waar subdomeinen eigenlijk voor bedoeld zijn) is er niks aan de hand.

Ik ben het met zenda eens dat dit een rechtstreekse manier van zaken doen is. En er hier geen adderertjes onder het gras zitten.

Iets wat overigens niet betekent dat je als klant overal maar gewoon ja op moet antwoorden, en het net als dat je tijd besteedt aan het kopen van een paar nieuwe schoenen, je ook even tijd besteedt aan het uitzoeken van een hosting pakket.

Een beetje goede hoster heeft immers altijd een duidelijk antwoord op de door uw gestelde vraag,.......... ofniej?