PDA

Bekijk Volledige Versie : Ftp toegang w2k3 web edition?



Jikker
30/12/05, 16:46
Hoi allemaal.

Ik heb thuis 2 servers draaien.Op beide staan diverse foria en uiteraard website's.Normaal update ik vanalles vanachter het toestenbord en dit werkt perfect!
Nu moet ik echter via ftp een chmod doen voor een bestand in mijn phpbb2 2.0.18. En wat wil het nu....ik kan op geen enkele wijze toegang krijgen met een ftp programma tot mijn servers.Ik heb alle vormen van routing&acces al geprobeerd in te stellen,zo ook de permissie's die de site's hebben ect.

Weet iemand hier iets voor.Ik zal waarschijnlijks iets simpels over het hoofd zien,maar hoor het graag!

Even ter info:servers zijn een amd 2800xp+ met 1024 intern geheugen.W2k3 webedition voledig ge-udate-Norton system securitie-Mysql 4.nogwat-php 4.3.10-ws-fpt 2006 ect.

Verder loopt ud op alles pc's hier,maar dat staat hier los van ( denk ik).

Alvast bedankt voor de moeite!

Eddy.

3j3ct
30/12/05, 17:51
is de remote desktop functie geen optie?

Janeman
30/12/05, 17:57
Volgens mij heeft 3j3ct gelijk.

Janeman
30/12/05, 17:59
O sorry, toch niet

Hollanda
30/12/05, 18:02
Draai je je server op dezelfde pc als waar je normaal op werkt? Zo ja, inloggen via ftp vanaf een andere pc, dit kan ook via netwerk.

It-Biz
30/12/05, 20:05
draait er op de servers wel een ftp server, staan de goede porten open.

probeer anders in een cmd window telnet ipnummer 21

Jikker
30/12/05, 21:22
Thnx zover voor jullie reactie's.

Remote desktop is geen optie omdat ik die chmod moet doen via een ftp programma dat een chmod kan doen.Ik kan dus remote wel mijn compu benaderen ( weet niet hoe,want het staat uit) maar dan kan ik er net zo goed gewoon achter klimmen.Dit is dus denk ik niet wat ik zoek.

Op de servers heb ik geen ftp server aan staan.Het gaat er in feite gewoon om dat ik,net als dat ik een homepage bij een provider kan benaderen,mijn eigen servers via een ftp programma ( WS-ftp 2006 ) kan benaderen om zo die chmod te kunnen doen.Als ik die bestanden rechtstreeks benader dan zijn het gewone txt bestanden,met de chmod optie die o.a. in Ws-ftp kan ik dan vervolgens de prio van die bestanden in mijn php database veranderen. (Wil je weten waarover ik het precies heb: Klik! (http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/54/) )

Zoals je kan lezen kan dit verhaal dus ook met windows/totalcommander echter de chmod optie zit er bij Ws-ftp al gewoon in( als je connect als ftp)

Eddy.

bakkerl
31/12/05, 15:22
Alleen is chmod een linux commando's om de rechten aan te passen. Dit zal dus niet werken op een windows (server) machine.

Daar zul je op een andere manier rechten moeten aanpassen.

chmod past dus de rechten aan welke op bestanden staan, dit heeft geheel niets te maken met databases of php. Wat wil je uiteindelijk dus bereiken met deze actie.
Wat gaat er nu dus mis wat er verholpen moet worden.

Jikker
31/12/05, 18:27
De bedoeling van deze hele aktie is om indderdaad en prio van die bestanden inte kunnen stellen ( chmod777).Je hebt gelijk als je zegt dat normaal gesproken een linux opdracht is,echter eht programma dat ik op mijn foria heb ge-mod is een beveiligingstool in het acp.Deze moet voorkomen dat men kan flooden,reg-hack ect kan doen.Als je een phpbb-hack-mod toevoegd kan dit met Easymod of met de hand.Ik kies er voor om dit soort dingen met de hand te doen ( Ctracker is ook niet geschikt trouwens voor Easymod),zodat ik weet wat er gebeurt in mijn progie's.

Nu steld dit progie ( nieuwste versie ook!) aan het einde van de mod dat je deze chmod moet doen:




#
#-----[ DIY INSTRUCTIONS ]------------------------------------------
#
Set now CHMOD777 to the following Files:
- ctracker/logs/counter.txt
- ctracker/logs/logfile_flood.txt
- ctracker/logs/logfile_proxy.txt
- ctracker/logs/logfile_worms.txt


#
#-----[ DIY INSTRUCTIONS ]------------------------------------------
#
Please Upload ALL included files to the correct position of your Board!

#
#-----[ DIY INSTRUCTIONS ]------------------------------------------
#
Upload the file install.php to your Webspace and execute it by entering the URL into your browser.
After that please delete this file again from your Webspace!


#
#-----[ SAVE/CLOSE ALL FILES ]------------------------------------------
#
# EoM



Het programma loopt perfect,dus mijn foria zijn redelijk afgeschermt,maar die chmod is nodig om de eventuele pogingen tot hacken op te kunnen slaan en de gegevens van zo'n gast in het acp weer te kunnen geven.

Dus of het een speciafieke linux opdracht is die op een w2k3 servert niet kan,of dat deze opdracht compatiebel is met een op php gebaseerd bord,dat weet ik niet.

Eddy.

eMiz0r
31/12/05, 18:59
Allereerst even wat duidelijkheid:

Kan je wel op de FTP komen, maar niet chmodden? Of kan je niet op de FTP komen en dan (vanzelfsprekend) ook niet chmodden?

In het eerste bericht geef je namelijk duidelijk aan dat je niet op de FTP kunt komen. In dat geval is het prettig als je even een foutmelding zou willen posten die je FTP programma geeft. Aan de hand daarvan kunnen we verder komen.

WS FTP is overigens de enige FTP client die je niet wilt gebruiken. Er zijn bij ons veel klanten die problemen met onze FTP server icm WS FTP hebben. Zodra ze ook maar enig ander programma gebruiken (leechftp, flashfxp, ftp in internet explorer) werkt het allemaal prima.

CHMOD is een commando waar Windows niks mee kan. Windows en Linux gebruiken 2 volledig verschillende rechtenstructuren. Er zijn volgens mij echter wel Windows FTP clients die een chmod functie ondersteunen en dit omzetten naar Windows begrippen.

Vergeet overigens niet, dat juist omdat Windows een ander rechtensysteem heeft, je niet altijd even kwetsbaar bent. PHP draait in Linux veelal onder de "root" gebruiker met alle rechten over de hele server, terwijl PHP onder Windows vaak onder de websitegebruiker met beperkte rechten draait.

Jikker
31/12/05, 19:19
Hey eMiz0r.

Ik kan vanaf welke computer dan ook niet in mijn servers komen.Nog bij mijn website's,nog bij mijn foria.

De foutmelding die ik krijg:
http://www.rammelaars.com/temp/snap2.jpg

Bij details staat alleen dit : Connect failure

Ieder ander programma die ik heb,heb ik ook geprobeerd ( total commander-explorer-win-verkenner-ect.

Maar ik kom er gewoon niet in op ftp bassis

JelleD
31/12/05, 19:21
draait de ftp server wel?

Jikker
31/12/05, 19:23
Origineel geplaatst door JelleD
draait de ftp server wel?

Het is een gewone server,die dus als web-server loopt.

Jikker
01/01/06, 02:25
:D Het is opgelost.

De chmod kon ik uiteindelijk gewoon op de server zelf doen met total commander.De optie chmod zit daar onder de knop atributen wijzigen.

De uitleg vond ik hier: Klik! (http://www.nummer11.nl/chmod/beeld/commander.php)

Bedankt voor de gedane moeite.Ik weet nog steeds niet hoe ik mijn eigenste servert via een ftp verbinding kan benaderen,maar het probleempje dat ik er door dacht te hebben is in ieder geval verholpen!

Eddy.

JelleD
01/01/06, 05:20
Origineel geplaatst door Jikker


Het is een gewone server,die dus als web-server loopt.

Dat kan, maar je hebt nog steeds een ftp server nodig wil je via ftp verbinding maken.

Paul junior
01/01/06, 11:54
Foria :p.....?

Museia ;)