PDA

Bekijk Volledige Versie : Domeinnaam registeren voordat de handelsnaam/merknaam geregisterd is?



johnburk
29/12/05, 17:52
Ik heb een domeinnaam geregisterd en tot heden is het handelsnaam/merknaam niet geregisterd bij de KvK of merkenregister Benelux. Nu heeft een bedrijf mij een e-mail gestuurd dat ze juridische stappen willen ondernemen als ik het domein niet aan hun geef.

Hebben ze recht op het domein?

Luuc
29/12/05, 18:09
Wat zeggen ze zelf? Op grond van wat eisen ze het domein?

johnburk
29/12/05, 18:12
Op grond dat ze een Amerikaanse bedrijf zijn die het naam begin 2005 heeft gedeponeerd in Amerika.

Domenico
29/12/05, 18:16
Meer info graag! Wanneer heb jij het domein geregistreerd en om welk domein gaat het hier eigenlijk?

johnburk
29/12/05, 19:13
Domein heb ik vorige week geregisteerd.

Domenico
29/12/05, 19:55
Ik vroeg dus om meer info. :(

Gedeponeerd in de VS is niet gedeponeerd in nederland dus wat dat betreft hebben ze geen schijn van kans. Noem ons gewoon het domein en het word een stuk duidelijker.

lacanau
29/12/05, 20:13
Is het een com of nl domein ?

Domenico
29/12/05, 20:21
Origineel geplaatst door lacanau
Is het een com of nl domein ?

Ja ik dacht .nl aan de hand van "Ik heb een domeinnaam geregisterd en tot heden is het handelsnaam/merknaam niet geregisterd bij de KvK of merkenregister Benelux. "

johnburk
29/12/05, 22:26
Het gaat inderdaad om een .nl domein naam.

@domenico
Bedankt voor al je informatie. Helaas kan ik het domein naam niet openbaar noemen. Mijn excuse hiervoor.

HostPerfect
29/12/05, 22:59
Gewoon negeren, zolang het geen internationale merknaam is.
En dan nog, is het zo snel gegroeid dat ze rechtszaken kunnen betalen in het buitenland waar de kans klein is dat ze winnen?

Domenico
30/12/05, 00:24
Ehm, ik kan alleen maar het advies geven dat je heel snel wat dingen moet veranderen voordat je een hele hoop kwijt raakt. Ja erg kryptisch maar dat komt omdat jij de naam niet wil noemen maar ik al weet om welke naam het gaat. Je speelt met vuur!

lacanau
30/12/05, 08:48
Het Amerikaanse bedrijf zal moeten aantonen dat ze een beter recht hebben op de domeinnaam. Dat zal niet eenvoudig zijn. Het is wel zaaks zsm de naam in het handelsregister in te schrijven en ook een aanvraag tot een merk in te dienen.

Domenico
30/12/05, 12:25
Merkregistratie kun je uitsluiten voor deze naam maar een kvK inschrijving zou nog kunnen.

lacanau
30/12/05, 12:28
Waarom zou je merkenregistratie uit kunnen sluiten ?

AlfaHosting
30/12/05, 13:03
Zonder het domein te noemen wordt het moelijk een advies te geven. Ik heb al ervaringen in dit soort zaken.

Domenico
30/12/05, 13:52
Origineel geplaatst door lacanau
Waarom zou je merkenregistratie uit kunnen sluiten ?

Omdat ik inmiddels weet om welke naam het gaat en deze persoon met deze naam meer kan verliezen dan winnen. :D

t.bloo
30/12/05, 13:57
spannend draadje zo!

ze hebben vast geen recht op de naam als het gaat om de letter van de wet, maar ook hier geldt het recht van de sterkste he :)

Domenico
30/12/05, 14:03
Origineel geplaatst door t.bloo
spannend draadje zo!

ze hebben vast geen recht op de naam als het gaat om de letter van de wet, maar ook hier geldt het recht van de sterkste he :)

En ik weet dus ook wie van deze partijen de sterkste is. :)
ja ik weet dat het een beetje een onzin verhaal word zo maar de TS wil de naam niet noemen dus noem ik hem ook niet natuurlijk.

Ik zou zeggen noem de naam en je weet gelijk wat je wel en zeker niet moet doen. Je gaat zeker verliezen en meer dan je lief is. Ja spannend he?

lacanau
30/12/05, 15:35
Je opmerking:

Omdat ik inmiddels weet om welke naam het gaat en deze persoon met deze naam meer kan verliezen dan winnen.


Sluit nog steeds geen registratie uit.

dopi84
30/12/05, 16:59
Post de naam dan TS. :).

Wie weet wat voor tips je nog krijgt van de mensen alhier.

Domenico
30/12/05, 17:52
Origineel geplaatst door lacanau
Je opmerking:

Omdat ik inmiddels weet om welke naam het gaat en deze persoon met deze naam meer kan verliezen dan winnen.


Sluit nog steeds geen registratie uit.

Oh jawel! :D
Geen onderscheidend vermogen.

Tante Lenie
08/01/06, 15:08
Het is inderdaad moeilijk om hierover veel zinnigs te zeggen omdat je de domeinnaam niet bekend wil maken.

Het volgende wil ik wel kwijt:
Een rechter kan in zijn vonnis verwijzen naar merkenrecht en/of handelsnaamrecht. In dit geval lijkt men zich daar echter niet op te kunnen beroepen. Wat ik overigens veemd vind, omdat Domenico, die zegt de naam te kennen, de indruk wekt dat het om een groot bedrijf gaat. Multinationals deponeren hun merknamen normaliter in alle landen waar zij actief zijn.

Enfin, er is nog een derde grondslag die een belangrijke rol speelt in domeinnaamzaken en dat is de zgn. Onrechtmatige daad, een wet uit het Burgerlijk Wetboek, waar een rechter alle kanten mee op kan.

Als je meer wilt weten, zul je toch echt met de billen bloot moeten en de naam bekend moeten maken.