PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated server specificaties



randb
29/12/05, 17:02
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede dedicated server voor natuurlijk zo weinig mogelijk geld. Nu heb ik niet erg veel verstand van de huidige server technologie dus wou ik vragen of iemand commentaar over het volgende kan geven.

Processor AMD Opteron 144 Serverprocessor met 64 Bit
Is dit een goede processor om games op te draaien? Tegen meer prijs kan ik ook kiezen uit de 146 en 148. Zit hier veel verschil tussen?

Ik kan bij een andere provider kiezen voor een AMD sempron 2000 64 bit. Tegen meer prijs kan ik ook de 3000 en 3400 krijgen.

Netwerk kaart 100 MBIT, is dit goed?

Breedband ruimte bij het rekencentrum is 6,4 GBIT, is dit goed te noemen?

Voor verder informatie over games etc verwijs ik u naar dit topic:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=83851&perpage=15&pagenumber=1

Ik hoop dat er mensen zijn die mij even kunnen helpen, bij voorbaat dank.

met vriendelijke groeten

RandB

Swiftway-UK
29/12/05, 17:17
Hoeveel geheugen heeft de server die je op het oog hebt? hoeveel games wil je draaien? welk OS?

Het rekencentrum is geen locatie, welk rekencentrum? welk land?

6.4 gigabit is een leuke hoeveelheid bandbreedte, maar waar gaan deze verbindingen heen? budget uplinks (Cogent, Interoute etc) hoge kwaliteit uplinks (MCI, Level(3) etc)) Public peering? private peering?

Je geeft ons te weinig info om een advies te geven.

3j3ct
29/12/05, 17:23
ik zou die opteron nemen en zeker geen sempron want dat is echt troep voor gamehosting

randb
29/12/05, 17:50
Het rekencentrum is gevestigd in Duitsland Frankfurt.

Peering providers zijn: Colt, LambdaNet, Cable & Wireless, Level 3, Via Networks, Decix.

Mainboards powered by Fujitsu Siemens Computers
1.024 MB DDR-RAM (400 MHz)
Twee 80 GB SATA-hardeschijven
2.000 GB Traffic per maand

Voor de rest heb ik geen informatie kunnen vinden, ik hoop dat dit genoeg is.

Maico
29/12/05, 19:11
Netwerk lijkt mij een simpel netwerkje.
Tevens zou ik zeker geen semperon nemen, maar eerder een operton. En aangezien je hierop aardig wat wilt gaan hosten zou ik de zwaarste pakken die je kan krijgen (dan met voorkeur bijv dual operton 148).

D. ter Horst
29/12/05, 20:23
Beetje offtopic maar ik zie dat je ook CS en Q4 wilt gaan draaien. Veel Nederlandse clans spelen liever NIET op een duitse server, dit vooral wanneer het niveau wat hoger is. Om mijzelf maar als voorbeeld te geven: Ik heb ADSL van Demon, in Nederland heb ik ongeveer ping 25. Naar Duitsland heb ik (en veel anderen) een relatief slechte verbinding voor gamen. Denk aan een (onstabiele) ping van 40-60 en loss/choke. Voor een webserver merk je daar echt niks van, maar met gamen merk je dat erg....

Swiftway-UK
29/12/05, 20:59
Het lijkt mij een prima netwerk, echter indien je veel Nederlandse spelers verwacht zou ik aanraden een provider te nemen die korter bij de AMS-IX zit met een hele bundel peers :)

subbel
30/12/05, 19:09
Uit ervaring kan ik vertellen dat het newerk van Server4You niet betrouwbaar is. Ik ken zelfs andere mensen die veel spijt hebben van het jaarcontract wat ze hebben moeten afsluiten met dit bedrijf.

*Het netwerk is vaak down
*Het netwerk heeft meestal een slechte verbinding met Nederland
*De hardware vertoont veel defecten
*Volgens eigen zeggen is Server4You dit jaar al 3 maal 'gehacked'.....

Doe het niet.
Bel ze maar eens of stuur ze een mail.
Kijk maar eens hoe je geholpen wordt als je uberhaupt geholpen wordt.

JJFS
30/12/05, 22:52
Origineel geplaatst door subbel
Uit ervaring kan ik vertellen dat het newerk van Server4You niet betrouwbaar is. Ik ken zelfs andere mensen die veel spijt hebben van het jaarcontract wat ze hebben moeten afsluiten met dit bedrijf.

*Het netwerk is vaak down
*Het netwerk heeft meestal een slechte verbinding met Nederland
*De hardware vertoont veel defecten
*Volgens eigen zeggen is Server4You dit jaar al 3 maal 'gehacked'.....

Doe het niet.
Bel ze maar eens of stuur ze een mail.
Kijk maar eens hoe je geholpen wordt als je uberhaupt geholpen wordt.

Ik wacht nu al meer dan een maand op een test contract voor een dedicated server, krijg telkens te horen dat het druk is en nog even kan duren.

randb
01/01/06, 16:18
Ok bedankt voor de reacties. Ik zal zeker eerst even gaan kijken of ik geholpen wordt en het hacken eens navragen.

Een kennis van mij had wel na 1,5 week een server via deze provider dus het kan wel.

De ping is met mijn internet verbinding redelijk maar ik zal eens gaan nakijken hoe dat is met ADSL in Nederland.