PDA

Bekijk Volledige Versie : Leasen van Plesk licentie + downgraden licentie



Robs
28/12/05, 23:02
Ik lees dat leaseweb plesk licentie's aanbied ter lease.
Wie heeft er ervaring in deze constructie?

Ik heb de volgende vragen want op de leaseweb site staat weinig vermeld
- Hoe lang duurt lease contract?
- Hoe betaal je, per maand of per 6 maanden?
- Heb je recht op updates en support?

Iemand enige ervaring?

Tevens een vervolg vraag:

Is het mogelijk om een licentie te downgraden?
Ik heb namelijk een servertje overgenomen waarop een unlimtied plesk licentie zat, echter deze licentie is over enkele dagen afgelopen en ik wil niet meer zo'n grote licentie nemen (dacht aan 100 domeinen).
Kun je nu dus een lagere licentie nemen voor plesk 7.5 (windows) zonder dat je plesk opnieuw moet installeren?

Triloxigen
28/12/05, 23:27
Laat je licentie verlopen en neem dan een lease licentie :)

Voor je specifieke Leaseweb vragen raad ik je aan gewoon even contact met ze op te zoeken.

Esbes
29/12/05, 10:41
- Hoe lang duurt lease contract?

Jaar minimaal

- Hoe betaal je, per maand of per 6 maanden?

Per 6 maanden

- Heb je recht op updates en support?

Updates ja, support niet echt. SW Soft zegt dat je bij problemen contact op moet nemen met LeaseWeb en LeaseWeb zegt dat je bij SW Soft aan moet kloppen. Beide willen je niet helpen en daar zit je dan...

Robs
29/12/05, 15:32
Heb even gebeld met leaseweb en proserve maar begin nu toch te twijfelen wat ik zal doen.

Leaseweb zegt via de telefoon dat de lease termijn 6 maanden is met een opzeg termijn van 2 maanden.
Proserve leased niet blijkbaar, kan het tenminste nergens vinden op hun site.

Ik twijfel nu of ik toch niet zal kopen, alleen vind de prijzen vrij pittig.
Ik belde na leaseweb ook even proserve en ik kreeg meteen hulp met het verlopen van mijn huidige versie, kreeg een tijdelijke licence gemaild voor 2 weken zodat ik weer kon werken met het panel.
Bij Leaseweb deed men niets en bood men ook niets aan om me te helpen. De support is blijkbaar toch anders.

Proserve is echter wel een stuk duurder bij aankoop en bieden helaas geen lease optie. De prijzen die ik gevonden heb:
100 domeinen licentie:
Proserve -> 261 euro
Leaseweb -> 239,40 of 13 euro per maand leasen
SW-Soft -> 355 euro (is wel incl), leasen kan ook alleen veel te duur ($29,99 per maand)

Geen idee wat ik nu moet doen, weet iemand misschien nog andere adressen waar je Plesk kan bestellen of een manier om Plesk iets voordeliger te krijgen?

Mikey
29/12/05, 15:34
Ik denk dat je de afweging moet maken tussen de prijs, zoals eerder al aangehaald werd zal de support bij leaseweb beduidend anders zijn dan bij proserve. Heb je de support nodig dan lijkt me de keus voor de hand liggend, kun je zonder support idem.

Ber|Art
29/12/05, 15:51
Proserve -> 261 euro | Leaseweb -> 239,40Zoveel scheeld het ook weer niet? (21,60 EURO)

Robs
29/12/05, 17:50
Origineel geplaatst door BerArt
Zoveel scheeld het ook weer niet? (21,60 EURO)

Nee maar het is overal zo.
Daar 20 euro, hier 10, daarginds 15
Tel al deze dingetjes maar eens bij elkaar op per maand, dan verschiet je hoeveel het scheelt.

Maar mij ging het vooral om de lease mogelijkheid, 13 euro per maand.
Dat is namelijk wel interresant, dan kan je bv eerst een half jaartje bekijken of de gekozen licentie voldoet.

Op dit moment zou ik al voldoende hebben met een 30 domeinen licentie voor deze machine, echter deze 30 zijn "bijna" vol en dan zou ik al weer moeten upgraden.
Het is jammer dat ze niet iets aanbieden wat tussen de 30 en 100 zit bv 50 of 60 domeinen (vreemd dat zoweizo geen enkele aanbieder dit heeft)

Ik weet nog niet wat ik wil gaan doen met deze machine, vandaar de kosten beperking een zeer belangrijke rol speelt op dit moment.

Swiftway-UK
03/01/06, 16:42
Ik betaal liever twee tientjes meer met uitstekende support dan twee tientjes minder zonder support. Daar zit je dan met een serieus probleem, opeens bedacht je: voor twee tientjes meer had ik geen enkel probleem, had ik dat maar gedaan.