PDA

Bekijk Volledige Versie : .eu domein sunrise 2



hostb
27/12/05, 15:10
Hallo,

Ik ga voor een aantal klanten een .eu naam vastleggen.
Tijdens de sunrise 2 periode.
Alle klanten beschikken over een inschrijving bij KVK.
Ik zie verschillende bedragen.

TransIP :

Domeinkosten € 12.50 Plus eventueel validatiekosten voor een Sunrise-registratie.
Sunrise validatiekosten
KvK-uittreksel € 100 Als u in Sunrise II wilt registreren, en uw domeinnaam is identiek aan een KvK-inschrijving.

Vevida :
Overheidsinstelling (€ 40.0) uw domeinnaam de naam of een acroniem is van
een overheidsinstelling.
Geregistreerd nationaal handelsmerk (€ 50.0)
Geregistreerd communautair merk (€ 50.0)
Geografische aanduiding of oorsprongsbenaming (€ 90.0)
Bedrijfsnaam, handelsnaam of bedrijfsaanduiding (€ 90.0)
Ongeregistreerde merknaam (€ 90.0)
Titel van beschermd literair werk of kunstwerk (€ 90.0)
Overig (€ 90.0) indien u aanspraak wilt maken op een recht dat beschermd wordt door de wet, maar niet onder een van de bovenstaande categorieën valt.

De kosten voor een claim in de eerste fase is in eerste instantie 50 euro.
Hier rekent EUrid 30 EURO aan voor het controleren van de ingestuurde papieren. Indien uw aanvraag niet gecontroleerd wordt, doordat iemand anders eerder in de rij stond dan u , dan zal u deze 30 EURO terug krijgen van VEVIDA.

=======

Wat moet ik nu betalen tijdens de sunrise 2 periode?
En wie kan dit nog meer aanbieden? (of moet ik dan naar het aanbiedingen topic?)

Alvast bedankt.

Bastiaan Brink

maxnet
27/12/05, 17:31
Een lijst met aanbieders staat op: http://list.eurid.eu/registrars/ListRegistrars.htm?lang=en

Aan registratie en validatiekosten zul je in totaal --afhankelijk van de aanbieder-- tussen de 100 en 150 EUR per domein kwijt zijn.

Verder is alleen een KVK inschrijving niet voldoende, je zult aantoonbaar moeten maken dat de handelsnaam actief gebruikt wordt.

Tnuz
27/12/05, 20:46
Origineel geplaatst door maxnet
Verder is alleen een KVK inschrijving niet voldoende, je zult aantoonbaar moeten maken dat de handelsnaam actief gebruikt wordt.
Hoe doe je dat? briefpapier? foldertje? Wat is actief?

maxnet
27/12/05, 21:03
Origineel geplaatst door Tnuz

Hoe doe je dat? briefpapier? foldertje?

Inderdaad.
De regelgeving omschrijft het als volgt:



a. een uittreksel uit dat officiële register, dat de datum vermeld waarop de handelsnaam werd geregistreerd; en
b. bewijs van publiek gebruik van de handelsnaam of bedrijfsaanduiding vóór de datum van de Aanvraag (zoals, maar niet beperkt tot, een bewijs van de verkoopaantallen, kopieën van reclame- of promotiemateriaal, facturen waarop de handelsnaam of bedrijfsaanduiding vermeld staat, etc., waaruit het publieke gebruik van de naam in de desbetreffende lidstaat blijkt);


Het kan geen kwaad om meerdere dingen op te sturen, aangezien je later NIET de kans krijgt het aan te vullen mocht PwC het niet voldoende vinden.

Dillard
27/12/05, 23:39
Overigens geldt deze uitgebreide bewijsplicht voor handelsnamen. Voor bedrijfsnamen is enkel een uitreksel KvK voldoende.

maxnet
28/12/05, 11:21
Origineel geplaatst door Dillard
Overigens geldt deze uitgebreide bewijsplicht voor handelsnamen. Voor bedrijfsnamen is enkel een uitreksel KvK voldoende.

Dat is in een aantal landen het geval, maar nadrukkelijk NIET voor Nederland.

Zie bijlage 1 van de sunrise regels:

http://www.eurid.eu/en/shared/documents/annex-1/annex_1_v1_0.xls

Netherlands
Company Names
Documentary evidence as referred to in Section 16(5) of the Sunrise Rules (and not Section 16(4) of the Sunrise Rules)
Use of the company name in the course of trade must be demonstrated (cf trade names)

(de regel dat alleen een uittreksel voldoende zou zijn is 16(4), die dus voor Nederland NIET van toepassing is)

Dillard
28/12/05, 12:07
Oeps, thanks voor de correctie :o

VisualWeb
28/12/05, 16:15
Wat je ook kan meesturen waarschijnlijk is een recent afschrift van de bankrekening waar de handelsnaam opstaat.

®on
29/12/05, 13:18
Origineel geplaatst door maxnet
Dat is in een aantal landen het geval, maar nadrukkelijk NIET voor Nederland.

Zie bijlage 1 van de sunrise regels:

http://www.eurid.eu/en/shared/documents/annex-1/annex_1_v1_0.xls

Netherlands
Company Names
Documentary evidence as referred to in Section 16(5) of the Sunrise Rules (and not Section 16(4) of the Sunrise Rules)
Use of the company name in the course of trade must be demonstrated (cf trade names)

(de regel dat alleen een uittreksel voldoende zou zijn is 16(4), die dus voor Nederland NIET van toepassing is)
Begrijp ik hieruit het volgende:
handelsnaam registreren: uitgebreide bewijsplicht (bankafschrift, briefpapier etc)
bedrijfsnaam registreren: kvk inschrijving plus uitgebreide bewijsplicht?

Of interpreteer ik nu jullie teksten verkeerd?

maxnet
29/12/05, 13:26
Origineel geplaatst door headout

Begrijp ik hieruit het volgende:
handelsnaam registreren: uitgebreide bewijsplicht (bankafschrift, briefpapier etc)
bedrijfsnaam registreren: kvk inschrijving plus uitgebreide bewijsplicht?


Er is in NL geen verschil tussen een handelsnaam en bedrijfsnaam.
Ook een handelsnaam moet bij de KVK ingeschreven zijn om geregistreerd te mogen worden in Sunrise II.

bedrijfsnaam registreren: kvk inschrijving plus uitgebreide bewijsplicht
handelsnaam registreren: kvk inschrijving plus uitgebreide bewijsplicht

Bovenstaande geldt voor Nederlandse bedrijven. Belgie en andere EU landen hebben andere regels.

®on
30/12/05, 09:51
Bedankt voor de helderheid.