PDA

Bekijk Volledige Versie : problemen met toegang tot website



didi
26/12/05, 21:02
Hallo mensen,

Ik heb een website die gehost wordt bij A9host.nl. Mijn locatie is Belgïe. Mijn website http://www.judoclub-geluwe.be

Sedert geruime tijd (nu meer dan een maand) heb ik problemen om mijn website online te krijgen. Volgens de klantendienst loopt bij hen (in Nederland dus) alles normaal. Echter kan ik hier te lande (Belgïe) geen fluit zien op het internet. Ik krijg steeds de melding "De pagina kan niet worden weergegeven." Ik probeer met zowel Internet Explorer als met Mozilla Firebird. Met firewall in- en uitgeschakeld. Mijn router en mijn breedband modem zij eveneens gereset. Om elke mogelijke fout uit te schakelen heb ik zelf mijn volledige PC opnieuw geïnstalleerd (sik).
Wel ondervind ik geen enkel probleem om via FTP uploads te doen. Mijn eerste bladzijde begint zoals voorzien met index.html. Af en toe gebeurd het dat mijn website er plotseling wel is, om dan kort nadien weer te verdwijnen.
Overigens, ik kan de website van A9host.nl op deze ogenblikken eveneens niet bereiken.

Ik heb gevraagd aan verschillende vrienden die breedbandverbinding hebben via kabel én ADSL om eens te testen. Zonder resultaat. Eveneens geen verbinding met de site via analoge modem.
Ik vertel dat erbij omdat er problemen zouden geweest zijn in het recente verleden met de verbinding BE-NL via Telenet en dat dit de oorzaak zou kunnen zijn (heb ik mij laten wijsmaken).
Het eigenaardige is dat ik alle andere sites in NL wel kan bereiken zonder enig probleem.
Ik heb verschillende website monitoringen in gebruik, die mij identiek hetzelfde weten te vertellen: De site is regelmatig (meer dan normaal en voor langere tijd) down.

Is er iemand die mij een advies kan geven, die kan leiden tot een oplossing?

Hou het a.u.b. eenvoudig, want ik ben niet echt technisch aangelegd (toch niet wat internet enzo aanbelangt).

Alvast bedankt voor jullie reacties.
mvg
Didier

Ik weet niet of ik in de juiste rubriek terecht gekomen ben. Moderator, gelieve mij te verplaatsen indien u het nodig acht.

MMaI
26/12/05, 21:36
http://www.judoclub-geluwe.be is gehost bij w4hosting.nl en dit bedrijf ziet eruit alsof hij failliet gegaan is, als dit je eerdere hoster was, moet je de nameservers nog om laten zetten naar je nieuwe host. Dit kun je aanvragen bij je nieuwe host.

Verder ligt het misschien meer aan je hoster dan aan de verbinding, mijn advies is, zoek een andere (belgische?) hoster.

didi
26/12/05, 21:50
Hi MMaI,
WD4U was inderdaad de oude host. Maar A9host is een en de zelfde host. Ik bedoel het is de zelfde firma die een andere server (of naam) heeft.
Overigens voor je aanpassing, heb je vermeld dat ik niet gekend was in BE. Nochthans weet ik dat mijn registratie in principe nog in orde zou moeten zijn. Ik heb op 19-12-2005 op de automatische transfertaanvraag van dns.be gereageerd en dit na aanvraag bij de huidige hoster. Hij heeft mij verteld dat alles in orde was.

dreamhost_nl
26/12/05, 22:35
Zoals uw DNS gegevens nu ingesteld zijn, klopt er in ieder geval niet veel van.

Info : http://www.dnsreport.com/tools/dnsreport.ch?domain=judoclub-geluwe.be+

Zodra A9Host deze problemen heeft opgelost zal uw web site naar alle waarschijnlijkheid gewoon bereikbaar zijn...

host3000
26/12/05, 22:38
De nameservers w4hosting.nl zijn fout geconfigureerd:


; <<>> DiG 9.2.4 <<>> ns1.w4hosting.nl
;; global options: printcmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NXDOMAIN, id: 36319
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 0, AUTHORITY: 1, ADDITIONAL: 0

;; QUESTION SECTION:
;ns1.w4hosting.nl. IN A

;; AUTHORITY SECTION:
w4hosting.nl. 10679 IN SOA ns1.w4hosting.nl. root.w4hosting.nl. 2005120900 7200 3600 1209600 86400

;; Query time: 3 msec


De nameservers zijn onvindbaar.

4Design
26/12/05, 22:54
ns2.w4hosting.nl. has no A record.
ns1.w4hosting.nl. has no A record.

Er werden geen A records aangemaakt bij je huidige host wat betekent dat je site nooit zichtbaar kan zijn momenteel.
Lijkt me best dat je dringend je host verzoekt A records aan te maken voor jouw domein of overstapt naar een andere host.

markbruin
26/12/05, 23:03
Bij mij doet de site het gewoon .. ?

DutchTSE
26/12/05, 23:18
en hier ook (hccnet/xs4all)

Bramm
26/12/05, 23:18
Is al weer opgelost blijkbaar :)
Best snel...

didi
26/12/05, 23:23
idd, dat heb ik nog gehoord, dat sommige de site kunnen zien. Ik vermoed enkel in Nederland.

ik probeer al sedert 22-12-2005 d.m.v. verschillende mails de hoster te bereiken, maar ik krijg geen antwoord. Zou deze in kerstverlof zijn misschien? Ik stuur hem toch nog een mailtje om te vragen dat hij onmiddellijk actie onderneemt.
In elk geval heb ik nog een bijkomstig probleem: Daar ik een goede klant ben, heb ik mijn rekeningetje voor volgend jaar al betaald. Ik denk niet dat ik zomaar kan veranderen van hoster :(

Dillard
27/12/05, 00:35
Website is hier momenteel niet toegankelijk (NL)

4Design
27/12/05, 01:08
Afhankelijk van de bank waarmee je de rekening betaalde kan je alsnog het gestorte bedrag terugvragen door te melden dat je een fout maakte tijdens je overschrijving.

Een webhoster met kerstverlof??? Kan dat dan....
pm me effe en ik bied je wel oplossing aan voor je probleem....

CharlieRoot
27/12/05, 01:26
Server niet gevonden













Firefox kan de server op www.judoclub-geluwe.be niet vinden.

DNS probleem

didi
27/12/05, 12:02
Hi to all,
Ik had net de webhoster aan de lijn. Het probleem is ondertussen opgelost. Na een lange down, is de website momenteel terug up. Ik hoop dat het zo zal blijven. :)

Bedankt voor jullie reacties en jullie hulp. ;)

Aan allen een Prettig Eindejaar en een pittig 2006

mvg
Didier

Richard1985
11/03/06, 22:19
hmm, a9host.nl (voorheen wd4u.nl) blijkt van de aardbodem verdwenen te zijn, alles is weg inclusief mijn site, en ik zou graag een back-up willen maken ..

dus didi, heb je maybe die nummer van webhoster, want ik heb 2 mobiele nummers, die altijd uit staan ..

alvast bedankt !

host3000
11/03/06, 22:21
hmm, a9host.nl (voorheen wd4u.nl) blijkt van de aardbodem verdwenen te zijn, alles is weg inclusief mijn site, en ik zou graag een back-up willen maken ..

dus didi, heb je maybe die nummer van webhoster, want ik heb 2 mobiele nummers, die altijd uit staan ..

alvast bedankt !
Er schijnt sprake te zijn van een faillisementsprocedure. Overigens heb ik geen nummers voor je.

Richard1985
11/03/06, 22:24
Er schijnt sprake te zijn van een faillisementsprocedure. Overigens heb ik geen nummers voor je.

bedankt voor de snelle reactie, maar zijn dan ook alle gegevens op de host weg, of moet er nog ergens een back-up bestaan? want ik had een forum met meer dan 500.000 posts, en de laatste back up die k daarvan had gemaakt was op 26 januari, en in de tussentijd (tot maart) zijn er veel dingen verander, dus k zou graag een back up willen maken nog, en dan evt. overstappen op een nieuwe host ..

host3000
11/03/06, 22:36
bedankt voor de snelle reactie, maar zijn dan ook alle gegevens op de host weg, of moet er nog ergens een back-up bestaan? want ik had een forum met meer dan 500.000 posts, en de laatste back up die k daarvan had gemaakt was op 26 januari, en in de tussentijd (tot maart) zijn er veel dingen verander, dus k zou graag een back up willen maken nog, en dan evt. overstappen op een nieuwe host ..
Ik weet niet hoe de aktuele situatie is. Ik heb het genoemd zodat je weet dat er misschien meer aan de hand is dan een lege akku van een mobieltje. Misschien is de kraan dichtgedraaid door de host en kan je daar informeren of er iets terug te halen is.

Edit:
Hun nameserver (w4hosting.nl=83.98.183.161) staat/stond bij Rokscom. Misschien hadden ze een reseller daar of zo

Richard1985
11/03/06, 22:46
hmm, ok bedankt host 3000, ik zal bij rokscom informeren ..

mvg

didi
12/03/06, 22:21
hmm, a9host.nl (voorheen wd4u.nl) blijkt van de aardbodem verdwenen te zijn, alles is weg inclusief mijn site, en ik zou graag een back-up willen maken ..

dus didi, heb je maybe die nummer van webhoster, want ik heb 2 mobiele nummers, die altijd uit staan ..

alvast bedankt !

Ik heb TfNr, maar die zijn onbereikbaar. Ik heb wel een hotmail-adres gekregen van een vriendelijk persoon. Ik heb ondertussen een mail gestuurd. Eens zien of ik antwoord krijg. Wil je dit e-mailadres?

didi
12/03/06, 22:59
Ik weet niet hoe de aktuele situatie is. Ik heb het genoemd zodat je weet dat er misschien meer aan de hand is dan een lege akku van een mobieltje. Misschien is de kraan dichtgedraaid door de host en kan je daar informeren of er iets terug te halen is.

Edit:
Hun nameserver (w4hosting.nl=83.98.183.161) staat/stond bij Rokscom. Misschien hadden ze een reseller daar of zo

héhé, dit is bijna dezelfde ip (of hoe heet dat ding?) zoals ik bij a9host heb: http://83.98.183.160
Waarschijnlijk is dit normaal

host3000
12/03/06, 23:38
Vaak hebben kleinere hostingpartijen een reselleraccount of één server, waardoor alles (webserver maar ook twee namservers) op één fysieke server loopt (en dus voor alles IP's uit hetzelfde net gebruikt worden). Dus grote kans dat als er nog iets van data voorhanden is, dat via Rokscom of een reseller te bereiken is.

Gh0sty
12/03/06, 23:54
27-12-2005, beetje oude topic vind je niet

didi
13/03/06, 00:16
27-12-2005, beetje oude topic vind je nietInderdaad, is al een tijdje oud, maar het is meer dan ooit terug aan de orde van de dag....

Bullcat
13/03/06, 01:01
Op welk IP adres stonden jullie website's ? en ik bedoel niet de name server IP adressen uiteraard !

Triloxigen
13/03/06, 10:30
27-12-2005, beetje oude topic vind je niet

Valt toch wel mee :s