PDA

Bekijk Volledige Versie : Viruscanner



3j3ct
26/12/05, 17:26
Ben benieuwd welke viruscanner jullie gebruiken voor jullie windows servers? of welke raad je aan?!

Hollanda
26/12/05, 20:25
Geen, eventueel kan je als je gaat websites gaat hosten bv voor plesk een virus addon kopen.

Voor gamehosting is dit btw gewoon overbodig en zonde van de resources.

CharlieRoot
26/12/05, 20:27
Origineel geplaatst door 3j3ct
Ben benieuwd welke viruscanner jullie gebruiken voor jullie windows servers? of welke raad je aan?!

op kantoor hebben we norton corp. op de windows servers draaien.. werkt enorm goed.

3j3ct
26/12/05, 21:12
Origineel geplaatst door Hollanda
Geen, eventueel kan je als je gaat websites gaat hosten bv voor plesk een virus addon kopen.

Voor gamehosting is dit btw gewoon overbodig en zonde van de resources.

het is voor gamehosting maar zou je geen viruscanner nemen in verband met maps die klanten uploaden?

MMaI
26/12/05, 21:43
je akn altijd een virusscan erop zetten, maar houdt er dan wel rekening mee dat deze vaak cpu vreten, ook zul je bij de meeste virusscanner een heleboel mappen moten excluden anders worden ook een hoop scripts en servertoepassingen geblokkeerd. Voor het noodzakelijke beschermingsgebeuren kun je miz best een gratis virusscanner gebruiken, deze beschermen vaak de volledige basis en leggen minder belasting op je server.
Bijvoorbeeld AVG (windows) en Bitdefender (linux)

gjtje
27/12/05, 13:32
De meeste gratis windows scanners zijn niet voor commercieel gebruik.

jgrusewski
27/12/05, 18:58
ik gebruik gewoon clamwin.

www.clamwin.com

royen99
27/12/05, 19:53
Op de (windows) servers geen virus scanners. Deze worden enkel gebruikt voor game hosting en klanten kunnen geen uitvoerbare bestanden (.exe/com/bat/dll) up/downloaden.

JayvD
27/12/05, 21:04
Origineel geplaatst door jgrusewski
ik gebruik gewoon clamwin.

www.clamwin.com

Clanwim kan je wel downen en installeren (ook voor gameservers) hij scant niet automatisch enkel als je hem zelf zegt te werken, neemt dus zo goed als geen CPU power van je server en als je iets niet vertrouwt kan je het gewoon even scannen.

3j3ct
27/12/05, 21:05
of gewoon elke nacht om 03.00 laten scanner als er toch niemand op die servers zit

JayvD
28/12/05, 08:26
Origineel geplaatst door 3j3ct
of gewoon elke nacht om 03.00 laten scanner als er toch niemand op die servers zit
Beetje populaire server zit 's nachts ook redelijk vol..

En je kan met Clamwin nog niet scheduled scans doen met win2k3, of het kan wel met een omslachtige manier.

webster
28/12/05, 11:33
Origineel geplaatst door JayvD

Beetje populaire server zit 's nachts ook redelijk vol..

En je kan met Clamwin nog niet scheduled scans doen met win2k3, of het kan wel met een omslachtige manier.

Je kunt gewoon scheduelen met Clamwin hoor.

Ik gebruik het op alle PC's en servers. Prima scannertje.

JJFS
28/12/05, 16:07
Heb deze ook en ik heb de scan sheduled om 4 uur 's nachts, geen probleem...

Rob77
28/12/05, 17:40
Heb 'm naar aanleiding van dit topic ook geïnstalleerd op een Windows 2000 server, bevalt best aardig ;)

Bontoe
30/12/05, 17:45
ik gebruik clamwin.

UFO
07/01/06, 19:59
ik gebruik de symantec antivirus corp ben er enorm tevreden van.

CharlieRoot
07/01/06, 20:09
Origineel geplaatst door UFO
ik gebruik de symantec antivirus corp ben er enorm tevreden van.

Wij hier ook in netwerk vorm met een NAV server en NAV client.. server die update en clients pikken het van de server op. Werkt uitermate goed.

UFO
07/01/06, 20:15
Origineel geplaatst door CharlieRoot


Wij hier ook in netwerk vorm met een NAV server en NAV client.. server die update en clients pikken het van de server op. Werkt uitermate goed.

Jup dito hier