PDA

Bekijk Volledige Versie : 2500 mails deleten



IT-worX
26/12/05, 14:09
Beste,

Kan iemand mij zeggen hoe ik de 2500 (!!!) mails (exact 2500!) kan deleten via de command line? Heb 300 mails binnengehaald, en telkens dezelfde mail (spam dus). Normaal nooit problemen met dit mailaccount, is eerste keer dat er plots zoveel spam opkomt.

Ik werk met DirectAdmin, OS is Fedora Core III en het gaat om het emailadres info@tamira.be.

Alvast bedankt!

(heb reeds via webmail geprobeerd, maar deze geeft een time-out door de enorme hoeveelheid)

Mikey
26/12/05, 14:11
Qmail back-end ?

WH-Tim
26/12/05, 14:23
Installeer gewoon een webmail prog en verwijderd het lokaal. Makkelijk zat toch :)

IT-worX
26/12/05, 14:27
@Mickey: gedaan via UebiMiau!
@WH-Tim: werk met een webmailprog (standaard van DirectAdmin), maar deze geeft op den duur een time-out door de enorme hoeveelheid mails...

roelp
26/12/05, 14:41
als je nog problemen hiermee hebt, kan je ook eens kijken naar programma's zoals mailwasher of e-mail remover

Mikey
26/12/05, 14:41
UebiMiau = webmail. Ik vraag om de MTA

HBCS
26/12/05, 14:58
als je root acces hebt kun je het doen met rm en dan die map weggooien waar het in staat

voorbeeld rm -rf /plaatswaarmailstaat/mapdieleegmoet

hij maakt hem vanzelf weer aan als er mail binnen komt maar je zou er ook alvast een leeg iets neer kunnen zetten
suc6

Mikey
26/12/05, 15:03
Origineel geplaatst door HBCS
als je root acces hebt kun je het doen met rm en dan die map weggooien waar het in staat

voorbeeld rm -rf /palltswaarmailstaat/mapdieleegmoet

hij maakt hem vanzelf weer aan als er mail binnen komt maar je zou er ook alvast een leeg iets neer kunnen zetten
suc6

Doe dat maar eens bij een qmail server :eek:

petert101
26/12/05, 15:05
Origineel geplaatst door Mikey


Doe dat maar eens bij een qmail server :eek:
qmail + vpopmail = geen probleem hoor

Mikey
26/12/05, 15:19
Origineel geplaatst door petert101

qmail + vpopmail = geen probleem hoor

Zolang de mail in de queue staat zou ik er met de kindervingertjes vanaf blijven als ik jouw was.

Maar goed, voorderest heb je gelijk zolang het al in de popbox staat.

WH-Tim
26/12/05, 15:19
Dan download je Horde toch even, en dan doe je een filter instellen op het betreffende onderwerp of een regex in de body en dan filter je binnen enkele seconden de hele inbox leeg :)

Mikey
26/12/05, 15:20
connecten met imap, alleen headers binnen halen en op die manier kun je ook vrij vlot deleten.

IT-worX
26/12/05, 15:30
rm -rf /plaatswaarmailstaat/mapdieleegmoet

Dit was ik dus effectief van plan, maar de vraag is: waar staat die mailbox dus...

Voor horde ben ik zo niet: veel problemen mee gehad in het begin.

Zou gewoon mailbox verwijderen+opnieuw aanmaken een oplossing zijn? (is mailbox die amper in gebruik is eigenlijk, dus geen belangrijke mails erin)

HBCS
26/12/05, 15:38
bij mij staat het in
server3:/var/mail #
maar dat kan bij jou anders zijn doe eens zoeken zou ik zeggen

Wouter-Odon
26/12/05, 20:33
Origineel geplaatst door Mikey
UebiMiau = webmail. Ik vraag om de MTA

MTA die DirectAdmin gebruikt is Exim.

petert101
26/12/05, 20:37
Origineel geplaatst door Mikey


Zolang de mail in de queue staat zou ik er met de kindervingertjes vanaf blijven als ik jouw was.

Maar goed, voorderest heb je gelijk zolang het al in de popbox staat.

*zucht*
Lekker koffie gedronken?

Mikey
26/12/05, 23:57
Origineel geplaatst door petert101


*zucht*
Lekker koffie gedronken?

Nee, maar zal vragen of ze voor je ook kindercola hebben. Mag je tenminste een keer langs de volwassenen zitten.:O

ps. wanneer ga je snelweg.net ?

IT-worX
27/12/05, 00:55
*zucht*
Kunnen we aub even serieus zijn... (en dit is niet bedoeld als flame tov mensen die hier al jaren/maanden zitten...)

snaaps
05/01/06, 19:14
ik gebruik hier mutt voor.
deze kan je als je zo downloaden en installeren

(yum install mutt, hmm voor centos en ferdora gebruikers)

mutt -f /var/mail/username
of een andere lokatie kan natuurlijk ook.

heb zo 40000 mails verwijderd met een viltje tussen me toetsenbord.

maar je kan natuurlijk ook gewoon de box verwijderen en opnieuw aanmaken.

wonko
05/01/06, 20:23
als je lang op "D" moet duwen, kan je misschien eens kijken naar de "tag" functie van mutt ;).