PDA

Bekijk Volledige Versie : DA Backup op andere server



IT-worX
25/12/05, 16:24
Server 1
- P4 3.0GHz
- 1GB ram
- 2x80GB in Raid 1
- OS: Fedora Core III
- Direct Admin

Server 2
- P4 2.4GHz
- 1GB ram
- 2x80GB in Raid 1
- OS: Gentoo

Beide servers hangen met eth0 aan de switch, en met eth1 rechtstreeks aan elkaar (1GBit). Op welke manier zou ik er het beste ervoor zorgen dat elke nacht om pakweg 0u er begonnen word met alle userfiles van Server 1 in een tar te gooien, en deze tar naar de backup server te kopieren? Mocht er iets gebeuren aan de eerste bak kan ik nog altijd terugvallen op de backups dan. Heeft iemand hier ervaring mee (liefst met DA) die mij kan zeggen hoe ik het best wat doe, en welke software waar geïnstalleerd moet worden?

Mvg
Kris De Rocker

RayManZ
25/12/05, 16:35
Je kan via DA een system backup maken. Moet je even op het forum kijken naar backup lijst. Er zijn namelijk bestanden die wel mee moeten worden genomen, maar die niet standaard in de lijst staan.

Restoren is ook vrij simpel. Gewoon een kale server met DA hebben en vervolgens alle bestanden untarren op de juiste plaatsen. Even alle services rebooten en klaar :)

Technotop
26/12/05, 11:14
Toevallig ziet ons systeem er het precies het zelfde uit (alleen andere servers ;) )

Webservers
eth0 -> internet
eth1
|
via 1Gbit naar eigen netwerk/backup
|
eth1
eth0 -> internet
Backupservers

De backupservers bestaan uit het programma: vsftpd, een ftp programma. Ik heb een useraccount aangemaakt zodat hij kan inloggen etc etc.

Ik heb elke server een InternIP gegeven, zodat de Webservers niet via eth0 gaan backuppen maar via eth1.

Via DirectAdmin, maak ik een backup elke nacht om 3 uur over het interneip naar de backupservers.

Hij maakt dan automatisch .tar files aan en upload deze dan naar de backupserver. (ik kan hier zelf bijkomen via een extern ftp ip)

Backuppen van 10GB plus het uploaden naar de backupservers duurt pakweg 30Minuten. Hij overschrijft de bestaande bestanden automatisch.

Verder om 00.00 is het vaak nog aardig druk op de servers, tenminste onze servers. Wij maken de backups om een uurtje of 3 snachts zodat niemand er last van heeft.

Hier een indicatie van ons netwerk:
http://www.technotop.nl/poes/check_service.php

Mocht je vragen hebben dan hoor ik dit wel ;)