PDA

Bekijk Volledige Versie : Supermicro chassis = Supermicro moederbord?



Geoffrey
25/12/05, 03:52
Beste mensen,

ik heb wat rondgeneusd op jullie forum en toen viel mij op dat er nogal veel wordt gezegd dat als je een Supermicro chassis gebruikt, je ook een Supermicro moederbord moet gebruiken. Zo heb ik op dit forum een post gezien van een persoon die zei dat er anders bijvoorbeeld kans is op kortsluiting. Klopt dit? Of mag ik er toch gewoon ook andere moederborden in gaan stoppen?

Alvast bedankt!

Geoffrey

luser
25/12/05, 07:26
Hoeft niet, kijk naar Ahead-it. Verkopen 'supermicro' servers vanaf 349 waarin een asrock mobo zit.
Het is natuurlijk wel aangeraden vanaf je wat krachtigere cpu's gebruikt (piv 3.2ghz wordt al aardig heet) omdat de airflow dan optimaal is. Verder heb je geen geknoei met het i/o schield of de aansluitingen.

hostlogic.nl
26/12/05, 00:55
Ik neem aan dat je het over 1U kasten hebt? Wij hebben slechte ervaring met non-server moederborden in 1U kasten, met name in de Supermicro kasten. Het bleek erg lastig om een passend bord te vinden waarbij de voedingsaansluiting op de juiste plaats zat en ook nog eens een koeler op de CPU paste. Uiteindelijk hebben we maar supermicro borden genomen en daar hebben we geen spijt van gehad. Die zijn volgens mij het geld zeker waard. Bij deze borden zitten de geheugen banken namelijk niet precies voor de airflow en de meesten hebben 2x ethernet on-board. Zeker als je een passieve CPU koeler gebruikt is airflow erg belangrijk. In ons geval was het prijsverschil tussen een desktop moederbord en een supermicro bord ongeveer 100 Euro.

Geoffrey
26/12/05, 01:09
Origineel geplaatst door hostlogic.nl
Ik neem aan dat je het over 1U kasten hebt? Wij hebben slechte ervaring met non-server moederborden in 1U kasten, met name in de Supermicro kasten. Het bleek erg lastig om een passend bord te vinden waarbij de voedingsaansluiting op de juiste plaats zat en ook nog eens een koeler op de CPU paste. Uiteindelijk hebben we maar supermicro borden genomen en daar hebben we geen spijt van gehad. Die zijn volgens mij het geld zeker waard. Bij deze borden zitten de geheugen banken namelijk niet precies voor de airflow en de meesten hebben 2x ethernet on-board. Zeker als je een passieve CPU koeler gebruikt is airflow erg belangrijk. In ons geval was het prijsverschil tussen een desktop moederbord en een supermicro bord ongeveer 100 Euro.

Mits u ervaring heeft met dergelijke borden kan u er één aanraden? Ik werk hoofdzakelijk met Supermicro (alle servers tot nu toe hebben chassis en moederbord van dit merk), maar het probleem is dat, dat allemaal Intels zijn. Volgens mij is het niet mogelijk om een AMD op een Supermicro moederbord te stoppen. Althans dat lijkt me logisch mits Supermicro toch een contract heeft met Intel? Anyway, mensen die hier meer info over hebben, please help :)

Easyracks
26/12/05, 10:30
Kan prima.

ophnet
26/12/05, 12:43
Op http://www.supermicro.com/Aplus/ kun je de AMD borden vinden. Deze zijn overigens niet overal verkrijgbaar.

sp-services
26/12/05, 15:50
maar geen sempron

Unixadmin
27/12/05, 20:08
Origineel geplaatst door sp-services
maar geen sempron
De mobo is bestemd voor CPU met 939 socket. Dus als de Sempron een 939 socket heeft dan kan het wel.

HostingScala
27/12/05, 21:13
Nou, met een ijzerzaagje kom je een heel eind! :P

Het is welliswaar de meest mooie oplossing maar het werkt als een trein!

Ik heb alleen één klein nadeeltje gevonden, de power button. Ik start de server de eerste maal altijd met een jumpertje. Vervolgens stel je in de BIOS in dat het systeem aan moet gaan wanneer de spanning onverwachts wegvalt en natuurlijk weer terug komt... ;-)

Heeft iemand daar al een oplossing voor gevonden? Om zegmaar de officiele power button te kunnen gebruiken?

Goldeneye
28/12/05, 00:19
Je kan uit een oude AT kast die stekkers halen van de ledjes, 2 aan elkaar en het past allemaal prima aan elkaar.
niet echt geschikt voor een productie server maar dat moet je zelf weten :)

Mark17
28/12/05, 01:08
Origineel geplaatst door HostingScala
Nou, met een ijzerzaagje kom je een heel eind! :P

Het is welliswaar de meest mooie oplossing maar het werkt als een trein!

Ik heb alleen één klein nadeeltje gevonden, de power button. Ik start de server de eerste maal altijd met een jumpertje. Vervolgens stel je in de BIOS in dat het systeem aan moet gaan wanneer de spanning onverwachts wegvalt en natuurlijk weer terug komt... ;-)

Heeft iemand daar al een oplossing voor gevonden? Om zegmaar de officiele power button te kunnen gebruiken?

het hoort niet maar ik heb/had (geen idee eigenlijk) hier nog een oude pc staan (van voor de 486..) die via een power schakelaar die eruit hangt aan en uit gezet kan worden. vorige eigenaar heeft de voeding blijkbaar een keer vervangen, alles had een vierkante cm nodig en er stak een pinnetje uit en dat was de "powerknop". zelfde systeem als een gewone lamp overigens wat betreft de "powerknop". het draait maar of ik het op goede servers aanbeveel...

Thijs
28/12/05, 01:19
Koop een converter-kabel van SM :)