PDA

Bekijk Volledige Versie : restore backups tegen betaling ?



eszet
24/12/05, 00:49
Wij zijn van plan om dagelijks off-site backups te nemen (via derde). Hoe verrekenen jullie de kostprijs hiervan? In de pakketten? Of de klant per restore een bedrag aanrekenen (bij restore op vraag van de klant vanzelfsprekend)?
Graag wat opinies.

Stef.

Glenn
24/12/05, 01:02
Maandelijks abonnement. Aantal GB's dat gebackupt moet worden bepalen de uiteindelijke prijs.

Best4U
24/12/05, 09:10
Voor ons is het een extra service die we bieden aan de klant.

XBL
24/12/05, 12:20
Wij restoren niet 'per klant' (we maken enkel backups voor het geval de server iets overkomt). Als we dat wel zouden doen, zou je denk ik het beste per restore een bedrag aanrekenen, eventueel aan de hand van de grote/het aantal van de bestanden.

Indien je meer 'fullservice' bent (en je prijzen sowieso wat hoger zullen liggen), zou ik het verwerken in de prijs. De klanten verwachten dan hoogst waarschijnlijk ook dat extra beetje service.

Jochem

Mark17
24/12/05, 12:21
Laten betalen voor de GB's die gebackupt worden en de hoeveelheid dataverkeer en eventueel kan de klant er dan gewoon 24/7 bij om ze terug te zetten.

Glenn
24/12/05, 12:23
De vraag is wat TS verstaat onder off-site backups. Is dat dat je bedrijven gaat aanbieden hun file/print/etc server te backuppen naar jouw NAS?

wonko
24/12/05, 12:28
We rekenen een maandprijs aan voor de gebruikte GB's op de storage servers (en ook nog een kleine meerprijs als het offsite is). Restore is afhankelijk van de grootte van de klant, en het aantal vragen. Eenmalig iets terugzetten is een service. Wanneer er meermaals teruggezet moet worden door fouten van de eindklant, rekenen we de uurprijs aan voor het werk dat we erin stoppen.

eszet
24/12/05, 14:02
Origineel geplaatst door wonko
Eenmalig iets terugzetten is een service. Wanneer er meermaals teruggezet moet worden door fouten van de eindklant, rekenen we de uurprijs aan voor het werk dat we erin stoppen.
Ja, om 'misbruik' te voorkomen en niet 5 keer per dag een restore voor dezelfde klant te moeten doen denk ik dat het bijna niet anders kan dan dit afzonderlijk aan te rekenen. Kosteloos voor sporadische restores is dan een mooie service.

Bedankt voor de reacties.