PDA

Bekijk Volledige Versie : backup probleem



tazmanian
23/12/05, 16:59
User XXX.XXX has been backupped

Warning: ftp_put(): Permission denied. in - on line 37

Warning: ftp_put(): Permission denied. in - on line 48
Error while uploading XXXX.tar.gz

Deze melding krijg ik als ik een backup wil maken van klanten, via ftp....

FTP server is een servu server (100% legaal) en hier is feitelijk voor dat het fout ging niets aan veranderd. DirectAdmin versie: 1.26.0

Ook als ik met ene ftp prog (totalcommander) met dezelfde login poperties inlog geen problemen met uploaden aanmaken en dergelijke, teruglezen bij de restorefunctie is echter geen probleem. getest vanaf meerder inet verbindingen.

Wat ik allemaal al geprobeerd heb:
-Andere map gekozen
-Mcafee deze folder laten excluden van scannen
-ftp account helemaal opnieuw aangemaakt
-Op een andere pc de server geinstalleerd en geprobeerd (zelfde resultaat)

WMtools
23/12/05, 17:47
Hij geeft aan dat de map niet schrijfbaar is volgens mijn. Ik kan het mishebben.

tazmanian
23/12/05, 18:39
Origineel geplaatst door WMtools
Hij geeft aan dat de map niet schrijfbaar is volgens mijn. Ik kan het mishebben.

maar als ik inlog (of laat inloggen) met een ftp client dan is er geen probleem met schrijven en zelfs mappen aanmaken. dus dat kan het haast niet zijn lijkt me!

roelp
23/12/05, 18:43
Volgens mij is het toch ook een schrijf probleem.
staat er misschien al een bestand dat dezelfde naam heeft op je server?
Anders misschien eens gewoon via ftp de backup proberen te uploaden naar de remote server met dezelfde logingegevens, en dit ook naar dezelfde map naar waar DA zou uploaden.

tazmanian
23/12/05, 18:48
Origineel geplaatst door roelp
Volgens mij is het toch ook een schrijf probleem.
staat er misschien al een bestand dat dezelfde naam heeft op je server?
Anders misschien eens gewoon via ftp de backup proberen te uploaden naar de remote server met dezelfde logingegevens, en dit ook naar dezelfde map naar waar DA zou uploaden.

dat is allemaal getest en gedaan! als ik met een ftp client inlog kan ik mappen en bestanden uploaden! ook staan er nooit dezelfde bestanden meer, hiervoor overschreef de backup de bestanden, dat werkte dus ook gewoon hiervoor.

Het gaat trouwens om alle klanten die ik niet meer auto kan backuppen. als voorbeeld had ik 1 foutmelding genomen.

WMtools
23/12/05, 19:18
Heeft de mapnaam wel de permissions: (0)777?

tazmanian
23/12/05, 19:25
Origineel geplaatst door WMtools
Heeft de mapnaam wel de permissions: (0)777?

De map is idd volledig toegankelijk.... --> lees het is een windows machine waarnaar gebackupped word, icm servu ftp server. verandering van map maakte geen verschil en tot vorige week was er ook geen probleem.....

WMtools
23/12/05, 19:45
Raar...

Dan weet ik geen oplossing, sorry.

tazmanian
23/12/05, 19:48
Origineel geplaatst door WMtools
Raar...

Dan weet ik geen oplossing, sorry.

maakt niet uit ....toch bedankt voor het meedenken

joriz
23/12/05, 19:49
Kan je wel uploaden via root account? Misschien staan de user rechten verkeerd.

tazmanian
23/12/05, 20:18
Origineel geplaatst door joriz
Kan je wel uploaden via root account? Misschien staan de user rechten verkeerd.

okee nog maar een keer!

De DA server maakt via een cronjob 1 keer in de zoveel tijd een backup naar een ftp server op een externe lokatie, deze ftpserver is een windows machine voorzien van servu ftp.
Inloggen op deze machine kan en ook met de login gegevens van deze ftp server heb ik alle rechten in de map waar ik in terechtkom. als ik daarintegen DA een backup laat maken komt hij met de foutmelding zoals bovenin te zien is!

Dit heeft tot 1,5 week geleden normaal gewerkt en nu niet meer.

MaffeMuis
23/12/05, 20:33
kan je op die DA back ook inloggen? Als je via SSH terug ftp't en een bestand over pompt?

tazmanian
23/12/05, 20:35
Uitteraard heb ik toegang tot de DA server

helaas laat de ingestelde router geen ssh toe alleen ftp toegang voor het backuppen van de klanten die er op dit moment op staan en gaan komen......echter het heeft gewerkt en ook een restore werkt!, ik denk dat ik me maar ga richten op DA want de foutmelding is in het geheel niet terug te vinden bij servu

wonko
24/12/05, 09:21
Is er nog voldoende plaats beschikbaar! Je kan misschien wel nog een bestand van enkele Kb uploaden, maar geen volledige backup meer...

host3000
24/12/05, 10:20
Als het gaat om het backup scriptje in DA (sysback) gaat, dan heeft dat wel vaker last van authentificatieproblemen op een ftp server. De userbackup op resellerniveau werkt wel goed.

Of begrijp ik je probleem niet?

tazmanian
24/12/05, 11:50
Origineel geplaatst door wonko
Is er nog voldoende plaats beschikbaar! Je kan misschien wel nog een bestand van enkele Kb uploaden, maar geen volledige backup meer...

Vrioje ruimte op de server waarnaartoe te backuppen is ongeveer 100Gb en de backup 300Mb



Origineel geplaatst door host3000
Als het gaat om het backup scriptje in DA (sysback) gaat, dan heeft dat wel vaker last van authentificatieproblemen op een ftp server. De userbackup op resellerniveau werkt wel goed.

Of begrijp ik je probleem niet?
Het gaat juist om het reseller gedeelte wat niet werkt

joriz
24/12/05, 13:08
Heb je al contact opgenomen met DirectAdmin of daar op het forum gekeken of dit probleem meer voorkomt?

tazmanian
24/12/05, 14:15
daar ben ik nu mee bezig maar vooralsnog niets te vinden :(

tazmanian
26/12/05, 10:49
Probleem lijkt opgelost!
Ik had een erg sterk wachtwoord van een karakter of 12 en dat is te lang schijnbaar..... na een ander wachtwoord te hebben gekozen (nog steeds erg sterk, maar minder karakters gaat vanaf nu de backup weer automatisch


dank voor het meedenken allen en een goede 2e kerstdag gewenst