PDA

Bekijk Volledige Versie : [GEZ] mensen met interesse storingen sidn door te geven



Mikey
23/12/05, 15:36
Beste,

Enige tijd geleden was er een vervelende storing bij sidn(topic (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=82096)). Deze storing begon op vrijdag middag/avond en werd zondag laat in de middag verholpen. Ik heb destijds een aardige e-mail gestuurd richting sidn dat dit ver weg is van enige professionaliteit, zeker omdat door de manier van handelen / postitie men afhankelijk is van sidn en zij dus beslissen met hun tijden over andermans brood.

Kort na deze mail werd ik gebeld en heb ik zo`n 25 minuten aan de telefoon gezeten, deze beste man wenste onder geen beding een verder dialoog aan te gaan over gang van zaken rondom zulke kwesties. Enigste wat mij verteld kon worden dat het heel vervelend was en dat ze met protocollen bezig waren om zulk soort problemen op te lossen. Ook speelde in dit verhaal de beperking van het oude drs mee. Het loonde niet meer om deze aan te gaan passen icm monitoring etc etc.

Tot mijn vreugt werd ik vandaag opgebeld door hoofd service unit, dit was nog een reactie op mijn eerder verstuurde e-mail. Deze beste man betreurde het ten zeerste wat er gebeurd was en vertelde mij dat er aardig wat ontwikkelingen waren geweest omtrendt dit soort problemen. Nu zou er een storingsnummer beschikbaar komen gezien het feit dat sidn heel druk bezig is om hun SLA en dienstverlening te verbeteren.

In mijn verstuurde email destijds had ik al aangegeven dat er vast wel deelnemers te vinden waren die dusdanig technisch onderlegt zijn en het verschil kunnen contstateren tussen een storing aan de kant van sidn of aan de kant van de deelnemer. Mijn argument was dan ook dat ze uit moesten kijken dat er straks niet gebeld wordt door deelnemers die alleen maar domeinen registreren en verder geen verstand en kennis hebben van enig technisch onderdeel straks bellen als ze steeds een melding terug blijven krijgen dat er ergens iets niet goed gaat. Om dus te zorgen dat er serieus om gegaan zou worden met dergelijke meldingen zou je er voor moeten zorgen dat er kwalitatieve calls gedaan worden. Mijn input hierin was dan ook een nummer beschikbaar maken onder een aantal deelnemers die bijvoorbeeld via wht / email gecontacteerd kunnen worden als er een storing is. Wanneer er dus een daadwerkelijke storing is deze ook kunnen melden bij sidn.

Mijn voorstel was dan ook om een aantal mede concullega's te zoeken die technisch onderbouwt zijn, en interesse hadden in een bovenstaand proces. En uiteraard met z`n allen op de koffie te gaan en te bespreken wat er zoal mogelijk is.

Dus,

Voel jij je aangesproken en heb jij een dusdanige technische ondergrond stuur mij dan een mailtje of pb. Ik zal er een aantal uitpakken en dit terugspelen naar de service unit waarna wij gegarandeerd ontvangen worden met een hartelijke bak hete koffie !

veenman
23/12/05, 16:51
Mooi initiatief Mikey. Helaas kan ik als niet (categorie I) deelnemer niet meehelpen. Daarnaast denk ik ook dat je er vrijwel zeker van kan zijn dat de SIDN een bakkie warme leut met je zal willen doen als je dit van de grond krijgt. Succes!

petert101
23/12/05, 17:24
Origineel geplaatst door Mikey
Voel jij je aangesproken en heb jij een dusdanige technische ondergrond stuur mij dan een mailtje of pb.

Ik voel me aangesproken en ik kom in aamerking (cat 1 deelnemer).
Maar ik pas ervoor me nog langer druk te maken om deze bureacratische toko die geleid wordt door zakkenvullers die in hun eigen wereldje leven.
Helaas moet ik wel deelnemer zijn, ik zou het veel anders zien. Bij buitenlandse registrars die wel de klant hoog in het vaandel hebben, heb ik nooit problemen. Maar met deze ex-kema medewerkers is het niet leuk meer.
Ze zijn arrogant, ondeskundig en eigenlijk intereseert het ze allemaal geen bal (en dat laten ze merken ook).

Net nog even dat vodje 'portal' gelezen, merkwaardig dat daar mijn geld naar toe gaat. Een oplage van 2400, allemaal wegegooid.

Het wordt tijd dat er meerdere registrars komen en dat deze bureauridders de laan worden uitgestuurd en lekker papier gaan prikken in het park, of zo. Komen ze misschien nog een paar registratie contracten tegen ook!

Ber|Art
23/12/05, 17:44
Het wordt tijd dat er meerdere registrars komenDit zal voorlopig niet het geval zijn, daarom vind ik het een goede actie. Als wij als gebruiker iets kunnen doen om de services te verbeteren waarom niet? We kunnen wel blijven roepen dat de SIDN er een potje van maakt soms maar dat helpt niet!

WebBizz
23/12/05, 18:13
Origineel geplaatst door petert101
Net nog even dat vodje 'portal' gelezen, merkwaardig dat daar mijn geld naar toe gaat. Een oplage van 2400, allemaal wegegooid.


Helemaal mee eens, zonde van het geld. Zet die dingen dan op de deelnemerswebsite, als iemand het wil lezen weten ze het dan wel te vinden.

veenman
23/12/05, 18:30
Origineel geplaatst door WebBizz



Helemaal mee eens, zonde van het geld. Zet die dingen dan op de deelnemerswebsite, als iemand het wil lezen weten ze het dan wel te vinden.
Dat ben ik niet met je eens. Mensen vinden het in het algemeen prettig als ze dingen kunnen lezen zonder achter hun computer te zitten, en het is een efficiente manier om mensen snel op te hoogte te brengen van de laatste ontwikkelingen. De grootste kosten posten zal de redactie van het blad zijn en niet zo zeer het drukken zelf, al zouden ze het enkel als PDF op het besloten deelnemers gedeelte plaatsen dan zouden de kosten minimaal afnemen maar het bereik van de publicatie wordt veel minder.

Verder ben ik nu ik de SIDN zelf wat beter heb leren kennen dat het zeker geen bureaucratische club ex-KEMA'ers is, maar echt een organisatie die naar haar deelnemers wil luisteren. Het feit dat Mikey door de hoofd van de service unit is gebeld en natuurlijk hoe ze gereageert hebben op de deelnemerspetitie tot aan het interview en de veelvoudige vermelding er van in de portal is hier het beste bewijs van.

Dennie-DeTi
23/12/05, 18:32
Origineel geplaatst door BerArt
Dit zal voorlopig niet het geval zijn, daarom vind ik het een goede actie. Als wij als gebruiker iets kunnen doen om de services te verbeteren waarom niet? We kunnen wel blijven roepen dat de SIDN er een potje van maakt soms maar dat helpt niet!

Dat vind ik ook. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nog nooit echt problemen met SIDN heb gehad. Ik was denk ik ook één van de gelukkigen die geen last had van dat incident van laatst :).

Maar goed, ben wel van mening dat de SIDN op een aantal punten sterk moet veranderen (papieren rotzooi enzo). Een aantal issues worden al met het nieuwe komende DRS systeem opgelost :)

- Dennie

Mikey
23/12/05, 18:48
Dames,

allereerst bedankt voor het wellom bekende offtopic gezwam. Ik vraag niet hoe of wat ik vraag alleen of je interesse erin hebt om hierin mee te denken. SIDN geeft duidelijk aan dat ze inzien dat er veranderd moet worden, ze geven hierbij zelfs de deelnemers de ruimte om bepaalde stukken een slinger te geven en in een bepaalde richting te sturen.

Voorderest als je ergens problemen mee hebt, open je eigen thread op het deelnemersforum, daar waar sidn in ieder geval mee leest en punten mee zullen nemen. Maar waar ik me weer gruwelijk aan erger, men zeikt steen bij been doet geen drol en klaagt rustig verder.

ProServe
23/12/05, 19:24
Het lijkt me niet slim dat de SIDN onderscheid gaat maken in bepaalde members die wel en niet storingen mogen melden. Alle members betalen voor een dienst, dus alle members moeten storingen kunnen aanmelden. En dat ze dan misschien onzin telefoontjes krijgen, tja, dat hoort er nou eenmaal bij. Ik neem aan dat de mensen die storingsdiensten draaien slim genoeg zijn om zulke figuren er uit te halen.

ProServe
23/12/05, 19:27
Trouwens Mikey, zou je me per PM eens kunnen vertellen waar je die bewaarplicht wijsheid vandaan hebt? :)

petert101
23/12/05, 20:32
Origineel geplaatst door ProServe
Het lijkt me niet slim dat de SIDN onderscheid gaat maken in bepaalde members die wel en niet storingen mogen melden. Alle members betalen voor een dienst, dus alle members moeten storingen kunnen aanmelden. En dat ze dan misschien onzin telefoontjes krijgen, tja, dat hoort er nou eenmaal bij. Ik neem aan dat de mensen die storingsdiensten draaien slim genoeg zijn om zulke figuren er uit te halen.

precies, misschien dat mensen zoals mikey dat ooit nog eens door gaan krijgen.
Misschien dat ze zelfs eens zullen begrijpen dat als je al jaren problemen hebt met de ex-kema bengels je het gewoon zat bent.
Dat ze nu aangeven dat ze het beter gaan doen komt door zeikerds (of dames) zoals ik die continue laten merken dat wat ze daar uitvreten gewoon niet meer kan.
Dat mikey daar dadelijk goedde sier mee gaat maken boeit me niet. Veel plezier ermee en denk eraan dat dit al jaren speelt!

crazycoder
23/12/05, 23:47
Origineel geplaatst door petert101

precies, misschien dat mensen zoals mikey dat ooit nog eens door gaan krijgen.
Misschien dat ze zelfs eens zullen begrijpen dat als je al jaren problemen hebt met de ex-kema bengels je het gewoon zat bent.
Dat ze nu aangeven dat ze het beter gaan doen komt door zeikerds (of dames) zoals ik die continue laten merken dat wat ze daar uitvreten gewoon niet meer kan.
Dat mikey daar dadelijk goedde sier mee gaat maken boeit me niet. Veel plezier ermee en denk eraan dat dit al jaren speelt!
Hoe het komt lijkt mij niet echt boeiend. Gaat toch om het eindresultaat..

Nergens zie ik mikey zichzelf op de borst kloppen om te vertellen wat hij voor elkaar heeft gekregen.
Persoonlijk vat ik zijn posting meer op als "ik heb nu een voet tussen de deur, wie steekt de zijne er ook tussen". In plaats van te zeveren zou je er dan ook een positieve draai aan kunnen geven.

Bij sommige organisaties moet je gewoon blij zijn als iemand een keer de juiste snaar raakt en daardoor wellicht iets verder is gekomen.

petert101
24/12/05, 00:15
Origineel geplaatst door crazycoder
In plaats van te zeveren zou je er dan ook een positieve draai aan kunnen geven.


positieve draai?
Hoe kan je een instantie serieus nemen als ze jaren lang systematisch klachten van haar klanten negeert?
Een toko waar je gedwongen boodschappen moet doen, een toko die alleen maar minachting heeft getoond al die jaren.

Er zijn in de loop der tijd al verschillende initiatieven geweest, pasgeleden zelfs nog een waar het resultaat van was dat we onze mond moesten houden en dat alles in het nieuwe super drs4.0 systeem geregeld zou worden. Dat dat nog maanden zou duren was niet relevant voor de arnhemmers.
Zo'n tent kan je niet serieus nemen. Als jij dat gezever noemt, dan weet jij niet wat gezever is.

®on
24/12/05, 00:38
@petert101:

Origineel geplaatst door Mikey
Voorderest als je ergens problemen mee hebt, open je eigen thread op het deelnemersforum, daar waar sidn in ieder geval mee leest en punten mee zullen nemen.

Mikey
24/12/05, 09:01
Origineel geplaatst door petert101
Dat mikey daar dadelijk goedde sier mee gaat maken boeit me niet.

Nah dan weten we het goed gemaakt, dan ga jij in mijn plaats met je grote mond daar zitten en dan mag jij een goede sier maken.

petert101
24/12/05, 10:48
Origineel geplaatst door Mikey


Nah dan weten we het goed gemaakt, dan ga jij in mijn plaats met je grote mond daar zitten en dan mag jij een goede sier maken.

Get a life, en veel plezier met koffie drinken

Ber|Art
24/12/05, 10:50
mss weer ontopic?

Mikey
24/12/05, 10:54
Origineel geplaatst door petert101


Get a life, en veel plezier met koffie drinken

Domenico
24/12/05, 12:06
Ontopic graag anders sluit ik de thread.

crazycoder
24/12/05, 12:37
Origineel geplaatst door petert101

positieve draai?
Hoe kan je een instantie serieus nemen als ze jaren lang systematisch klachten van haar klanten negeert?
Een toko waar je gedwongen boodschappen moet doen, een toko die alleen maar minachting heeft getoond al die jaren.

Er zijn in de loop der tijd al verschillende initiatieven geweest, pasgeleden zelfs nog een waar het resultaat van was dat we onze mond moesten houden en dat alles in het nieuwe super drs4.0 systeem geregeld zou worden. Dat dat nog maanden zou duren was niet relevant voor de arnhemmers.

Wat wil je dan? Nog langer lopen jammeren dat ze deelnemers cq klanten negeren? Of een poging doen om je schouders eronder te zetten. Er lijkt beweging in het fort te komen.. waarom zou je daar dan niet dankbaar gebruik van maken?

Je kan nu aan de kantlijn gaan staan mokken of proberen iets te veranderen..
Uitgaande van jouw reacties neem ik aan dat jij liever aan de kant ga staan mokken.

Overigens weet ik niet hoe het melden van storingen zoals we pas mee mochten maken via drs 4 geregeld zou zijn of worden. Afijn..

Als er eenmaal ingangen zijn dan kan je daar namelijk gebruik van maken om meer gedaan te krijgen.

Zal zeker een van de volgende dagen een mailtje naar mikey sturen..

Mikey
24/12/05, 12:52
Benjamin,

In ieder geval bedankt voor je reactie. Op dit moment denk ik dat we inderdaad in onze handen mogen klappen dat er naar ons geluisterd wordt. En het belangrijkste dat SIDN druk bezig is om de dienstverlening te verbeteren. En als ik, jij wij daar een steentje aan mee kunnen dragen zal ik dat zeker niet laten.

Tevens denk ik dat ik met meerdere dingen kan zeggen dat het mij echt niet om een goede sier/beurt te maken gaat. Zolang ik er zelf belang/baat bij heb en een andere deelnemer daar profijt uit kan hebben lijkt me er totaal geen probleem.. toch ?