PDA

Bekijk Volledige Versie : domeinnaam niet op naam wat nu



HBCS
21/12/05, 19:24
hallo mensen ik heb her en der nog wat loslopende domeinnamen staan
nu loop ik tegen het volgende aan
de huidigge registrar wenst niet mee te werken
ik heb een paar .com of .net domeinnamen die nu dus op de naam staan van de registrar
hoe kan ik zorgen dat ze weer op mijn naam staan
kan ik hier over klagen bij enom of dergelijke
of kan ik dit mijn nieuwe registrar laten regelen (transip)
ik heb er inmiddels al een server aan kosten aan gespendeerd wat betrefd de telefoon kosten en ben er inmiddels een beetje moe van

het zijn domeinen die NIET uit de lucht mogen
desnoods betaal ik 2 x

graag enige uitleg

Triloxigen
21/12/05, 19:32
Probleem is dat je niet kunt bewijzen dat ze eigenlijk voor jou bedoeld zijn...

Mikey
21/12/05, 19:54
Post hier gewoon de naam, mail die niet meewerkende hoster dat je een herstellende post post op moment hij meewerkt. :)

HBCS
21/12/05, 21:45
Origineel geplaatst door Mikey
Post hier gewoon de naam, mail die niet meewerkende hoster dat je een herstellende post post op moment hij meewerkt. :)

nee dat doe in niet dat kan altijd in een later stadium nog

Mikey
21/12/05, 23:29
Origineel geplaatst door HBCS


nee dat doe in niet dat kan altijd in een later stadium nog

Snap ik, maar zoals je al aangaf had je aan belkosten een server verbelt, lijkt me lang zat bellen :)

maxnet
22/12/05, 20:40
Als de domeinen niet op naam staan en ook nooit hebben gestaan, dan valt er vrij weinig aan te doen.
Alleen als het domein wel op naam staat en een provider een lock niet verwijderd of een auth code niet verstrekt dan zijn hier standaard procedures voor.


Je zou het hostingbedrijf een aangetekende brief kunnen sturen met het verzoek de tenaamstelling alsnog aan te passen.
Mochten de domeinen veel waard zijn en zou je in een later stadium juridische stappen tegen het bedrijf willen nemen dan kan je in iedergeval aantonen dat je geprobeerd hebt het onderling op te lossen.

HBCS
22/12/05, 21:09
ze hebben altijd op naam gestaan maar sinds kort ineens niet meer

en mail en telefoongesprekken die zijn opgenomen

ik wacht nog een paar dagen

izdesign
22/12/05, 21:33
Succes verder!

MMaI
23/12/05, 08:35
sterkte, en natuurlijk onvoorstelbaar dat deze praktijken nog steeds voorkomen.
Succes er mee, en werden de domeinen pas op naam van de hoster geplaats op het moment dat je eigenlijk wilde verhuizen of --was-- je wel tevreden met deze hoster?

wonko
23/12/05, 09:04
IANAL, maar je kan via gerechterlijke weg misschien aantonen dat de domeinnamen wel degelijk uw eigendom zijn. Wanneer u een factuur hebt met daarop iets in de aard van "domeinnaam xxxxx.com: van xx/2005 tot xx/2006", dan moet een advocaat normaal wel kunnen laten afdwingen dat deze uw eigendom zijn. Een brief van een advocaat haalt soms al veel uit...

maxnet
23/12/05, 18:00
In principe dienen ICANN registrars (eNom e.d.) de gegevens van alle mutaties minstens 3 jaar lang te bewaren.
Dus als het domein eerder op naam heeft gestaan, dan is het aantonen dat de domeinen van jouw geweest zijn niet zo moeilijk, ook zonder factuur.

Het aantonen dat de overdracht niet met jouw toestemming is gebeurd is echter wat lastiger.

plonzo
07/01/06, 16:28
En hoe zit in deze situatie: mijn .net en .com domeinen staan volgens whois-info op mijn naam/adres. Alleen er staat een e-mail adres + tel/fax nummer bij van mijn hoster.
Wél op mijn naam, maar er geen invloed op? ben ik dan alsnog overgeleverd aan mijn hoster?

Bij mijn .nl domein staat mijn e-mail wel als administrative contact, maar bij het technical contact staat het email adres van mijn hoster.
Heb ik dan wel volledige zeggenschap (niet alleen theoretisch)?

_Leitz
07/01/06, 16:33
laat even weten hoe het afloopt HBCS

Dennie-DeTi
08/01/06, 09:42
Origineel geplaatst door plonzo
En hoe zit in deze situatie: mijn .net en .com domeinen staan volgens whois-info op mijn naam/adres. Alleen er staat een e-mail adres + tel/fax nummer bij van mijn hoster.
Wél op mijn naam, maar er geen invloed op? ben ik dan alsnog overgeleverd aan mijn hoster?

Bij mijn .nl domein staat mijn e-mail wel als administrative contact, maar bij het technical contact staat het email adres van mijn hoster.
Heb ik dan wel volledige zeggenschap (niet alleen theoretisch)?

Wanneer je je .com en .net domeinen wil verhuizen, kan dit vaak ook via het ondertekenen van een document, zodat je niet hoeft te wachten tot je hoster een keer de verhuizing goedkeurt via email.

Bij .nl maakt inderdaad het technisch contact niet zoveel uit. De houder en administratief contact zijn van belang.

Als je weet dat nu al je .com en .net domeinen niet helemaal goed staan qua gegevens, dan zou ik er nu gewoon achteraan gaan dat ze dat even corrigeren. Scheelt je een hoop gedoe wanneer je ze wil verhuizen ;)

- Dennie

bob_verhagen
08/01/06, 17:22
En weet iemand het van mij?

Ik heb een .com overgenomen, nu heb ik ergens gelezen (weet niet meer waar helaas) dat administratie contact als eigenaar geldt.

De Whois staat nog op de naam van de vorige eigenaar, maar ik kan wel inloggen op de account en alles aanpassen, en op de account zelf staan wel mijn gegevens, dus als er weer registratie betaald moet worden, komt de factuur automatisch al naar mij.

Iemand enig idee hoe dit zit, en/of hoe ik dit kan veranderen?

plonzo
14/01/06, 16:25
Origineel geplaatst door Dennie-DeTi


Wanneer je je .com en .net domeinen wil verhuizen, kan dit vaak ook via het ondertekenen van een document, zodat je niet hoeft te wachten tot je hoster een keer de verhuizing goedkeurt via email.

Bij .nl maakt inderdaad het technisch contact niet zoveel uit. De houder en administratief contact zijn van belang.

Als je weet dat nu al je .com en .net domeinen niet helemaal goed staan qua gegevens, dan zou ik er nu gewoon achteraan gaan dat ze dat even corrigeren. Scheelt je een hoop gedoe wanneer je ze wil verhuizen ;)

- Dennie

Probleem is een beetje dat ik er niet erg gerust op ben dat mijn hoster meewerkt. Hij heeft de gewoonte niet te reageren op mail. Dus ik heb er ook niet zoveel vertrouwen in dat ie iets doet als ik er om vraag. Dit is meteen de voornaamste reden waarom ik nu op zoek ga naar een andere hoster.

Tante Lenie
15/01/06, 23:29
- Gaat het hier om Nederlandse hosters/registrars?

- Wat staat er in de Algemene Voorwaarden van deze hosters/registrars?

plonzo
18/01/06, 10:52
Origineel geplaatst door Tante Lenie
- Gaat het hier om Nederlandse hosters/registrars?

- Wat staat er in de Algemene Voorwaarden van deze hosters/registrars?

Het is een Nederlandse hoster. Registrar is volgens mij Enom

Waar moet ik naar kijken in de algemen voorwaarden? Ik kan niets vinden over domeinen.

Aecius
18/01/06, 16:30
Kijk vooral naar dingen over verhuizingen en aansprakelijkheid.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt

Tante Lenie
19/01/06, 08:18
Beste Plonzo,

Je host zou in principe heel gemakkelijk, zonder jouw tussenkomst, de gegevens kunnen veranderen. Het is niet erg waarschijnlijk dat hij het doet, maar bij een host waarvan de service zo slecht is als je beschrijft, lijkt het me verstandig om ervoor te zorgen dat tenminste het emailadres wordt gewijzigd, zodat je een mailtje krijgt wanneer er gegevens of instellingen worden veranderd.

Probeer hem telefonisch te bereiken, of stuur hem een aangetekende brief, waarin je vriendelijk vraagt of hij het emailadres aan wil passen.

Tante Lenie.

plonzo
19/01/06, 08:35
Dank voor de reacties. Ik heb inmiddels een mail en een aangetekende brief gestuurd om mee te werken aan mijn verhuizing naar een andere hoster. Nu maar even afwachten.
Misschien valt het allemaal toch wel mee. Ik krijg zojuist zowaar antwoord op mijn mailtje (ik moet een brief sturen ivm mijn handtekening). Bij mijn nieuwe hoster zal ik als voorwaarde stellen dat het adminstrative contact op mijn email-adres staat.