PDA

Bekijk Volledige Versie : algemene voorwaarden



Paul junior
21/12/05, 17:44
Goede middag, zijn er hier bedrijven die hun algemene voorwaarden uit willen lenen. Ik zoek dus een goed voorbeeld waar ik letterlijk stukken uit mag nemen.

Graag even melden of je dan een linkje op de site wilt of niet, we zouden het op prijs stellen als het niet hoeft, maar begrijpen als dit wel zo is.

Groetjes Paul.

sp-services
21/12/05, 18:35
paul

neem even contact op via msn

Mark17
21/12/05, 18:37
welke branche bent u actief?

Paul junior
21/12/05, 19:17
We doen nu vooral zaken aan de webdesign kant, maar willen nu dus ook webhosting gaan aan bieden vandaar dat we een AV nodig hebben.

sp-services
21/12/05, 19:43
is wel mogelijk dan

Paul junior
21/12/05, 19:46
Ah prima nieuws :)!
Ik zal hem even bekijken als ik hem gebruik zal ik je even een mailtje sturen.

Iig alvast bedankt, meer opties zijn nog steeds welkom!

hostlogic.nl
24/12/05, 05:34
Je kunt ook even naar je kamer van koophandel gaan. Daar kun je een model AV kopen. Overigens heb je er pas wat aan als je de AV deponeert bij b.v. de KvK of elke nieuwe klant de AV laat ondertekenen.

host3000
24/12/05, 08:22
Je kunt ook even naar je kamer van koophandel gaan. Daar kun je een model AV kopen. Overigens heb je er pas wat aan als je de AV deponeert bij b.v. de KvK of elke nieuwe klant de AV laat ondertekenen.

Nee, dat is niet zo. Het is overigens wel verstandig de AV bij het contract aan de klant te verstrekken en ze online te zetten. AV zijn gewoon geldig als ze niet gedeponeerd zijn bij KVK of Rechtbank.

Paul junior
24/12/05, 10:40
Het leek mij al verstandig hoor , de av online te zetten. En zoieze duidelijk vermelden dat de klanten deze even moeten doornemen en ermee akkoord gaan als ze een contract willen afsluiten.

hostlogic.nl
24/12/05, 11:51
Origineel geplaatst door host3000


Nee, dat is niet zo. Het is overigens wel verstandig de AV bij het contract aan de klant te verstrekken en ze online te zetten. AV zijn gewoon geldig als ze niet gedeponeerd zijn bij KVK of Rechtbank.

Volgens mij zijn de AV pas geldig in een juridisch geschil als jij (als leverancier) kunt aantonen dat de klant deze bij het leveren van het product gezien heeft. Dat kan alleen als je ze deponeert of als je de klant de AV laat ondertekenen. Maar ik ben natuurlijk geen jurist en wij hebben hier nog nooit problemen mee gehad.

XBL
24/12/05, 12:13
Ondertekenen hoeft niet, het is wel ze verplicht te leveren met het product. Wij hebben de AV op de factuur vermeld staan, met tevens een opmerking bij de betalings informatie dat de AV ook op de factuur staat (en dat ze deze uiteraard gelezen moeten hebben).

Jochem

wonko
24/12/05, 12:19
Bij elke offerte stoppen wij de AV erbij, en elke factuur en bestelbon vermeld dat het betalen van de factuur of het tekenen van de bestelbon de aanvaarding hiervan inhoudt. Deze zijn ook altijd te vinden op de site.

Merk op dat ik er niet van uitga dat elke klant deze ook leest... Voor grotere bedragen eisen we ook een handtekening op elke pagina van de voorwaarden.

ICTRecht
24/12/05, 12:29
Het gaat bijna bij iedereen verkeerd. De gevolgen kunnen groot zijn als de rechter de algemene voorwaarden vernietigd.

De algemene voorwaarden kunnen worden vernietigd indien je als bedrijf de wederpartij niet de mogelijkheid hebt geboden om van de algemene voorwaarden kennis te nemen.

Er zijn diverse mogelijkheden:
-de algemene voorwaarden VOOR of BIJ HET SLUITEN van de overeenkomst aan de wederpartij ter hand stellen. Bij een overeenkomst langs elektronische weg moeten de voorwaarden tevens opgeslagen kunnen worden (bijv. PDF). Ik zie zelden die mogelijkheid.

-Als dit allemaal niet mogelijk is, dan kan je zeggen dat de voorwaarden ter inzage liggen bij de Kvk of een griffie. Daarbij moet je de voorwaarden op verzoek toezenden (kosteloos).

Het deponeren is bij de KvK of een griffie dus niet noodzakelijk. Maar kan wel dienen als bewijsfunctie.

@XBL: Vermelding op de factuur is te laat. Dan heb je de voorwaarden pas versterkt na het sluiten van de overeenkomst.

Ik hoop dat het nu iets duidelijker is.

hostlogic.nl
24/12/05, 14:42
ICTrecht, bedankt voor deze heldere uitleg!

Paul junior
25/12/05, 11:01
Het is toch eigenlijk gewoon net zoals hier op het forum, je moet akkoord gaan met de regels dan kan je registreren.

Je moet akkoord gaan met de av dan kan je pas iets bestellen?

hanzeman
25/12/05, 12:27
Origineel geplaatst door sp-services
is wel mogelijk dan

Zouden wij ze eventueel ook kunnen/mogen gebruiken??

HostingScala
27/12/05, 21:22
Als een klant bij mij een bestelling plaatst moet de klant een random code overnemen en een vink plaatsen om akkoord te gaan met de algemene voorwaarden.

Voordat de klant een keuze qua bestelling heeft gedaan heeft hij of zij eerst rondgekeken op de website. Op iedere pagina staat duidelijk vermeld dat de algemene voorwaarden van toepassing zijn. De algemene voorwaarden zijn ook als PDF te downloaden.

Is dit voldoende?

Aecius
28/12/05, 14:26
Het beste is natuurlijk de klant (voor of bij het sluiten van de overeenkomst) de algemene voorwaarden zelf te laten ondertekenen.

Ik wil iedereen aanraden wel op zijn algemene voorwaarden te letten. Als je er de juiste dingen in zet, kan het je veel geld schelen en misschien zelfs geld opleveren. Iedereen die er geen tijd/moeite aan besteed gaat een keer nat en dat kost geld. Daarnaast kunnen algemene voorwaarden veel tijd een moeite besparen door duidelijkheid te verschaffen.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt

eightyb
09/01/06, 21:27
Wij hebben standaard op alle contracten staan 'Bij ondertekening verklaart de opdrachtgever kennis te hebben genomen van en akkoord met de algemene voorwaarden, met een url erbij. Bij de eerste offerte zit er een printje van de AV bij.

_Leitz
17/01/06, 00:11
Er is ooit gekozen voor een systeem waarbij Algemene Voorwaarden (AV) snel toepasbaar zijn. Pas als de partij de AV heeft aanvaard, zijn ze verbindend. De crux bij AV zit hem bij het feit dat AV gelijk bij een overeenkomst verbindend zijn. De verkoper hoeft niet na te gaan of een consument de AV kende bij het afsluiten van de overeenkomst. (6:232 BW). Daarentegen kan een consument iets uit de AV laten vernietigen als de verkoper haar niet een redelijke mogelijkheid heeft geboden om van de AV kennis te nemen. Zo'n mogelijkheid is bijvoorbeeld het laten inzien van de AV voor de koop. of je plaats de AV op internet. (6:233b BW).

Het plaatsen van de AV op de internetsite, plus een tekst dat deze van toepassing zijn als er een overeenkomst tot stand is gekomen is voldoende. Er hoeft dus niet te worden gewerkt met handtekeningen, random codes of vinkjes. Dit alles zit hem in de volgende regel: je moet de opdrachtgever een redelijke mogelijkheid geboden hebben om van de AV kennis te nemen.

FransVanNispen
17/01/06, 10:45
In onze contracten staat ook vermeld dat de AV deel uit maakt van de overeenkomst. Bij aanlevering van het contract, leveren wij tevens een kopie van de AV en staat deze ter inzage op de website.

Aecius
17/01/06, 14:56
@_Leitz
Het alleen vermelden van de algemene voorwaarden op de website maakt nog niet dat deze op elke overeenokmst van toepassing is.

De hoofdregel is namelijk "voor of bij het sluiten ter hand stellen". Pas als dit niet mogelijk is, bijvoorbeeld doordat de overeenkomst gesloten is online, mag hier vanaf geweken worden.

Ik adviseer je om je algemene voorwaarden op een logisch plaats op je website te zetten. Met een mogelijkheid om op te slaan (bijv. in pdf formaat). Daarnaast zou ik wel degelijk met een aanvink optie werken. Hiermee kan je in ieder geval bewijzen dat de klant actief akkoord is gegaan met de algemene voorwaarden en met een link naar de voorwaarden zelf heb je de klant ook de mogelijkheid geboden deze tijdig in te zien.

@FransVanNispen
Als je in je contract opneemt dat de algemene voorwaarden van toepassing zijn, zou ik er bij vermelden dat deze door de klant voor kennisgenomen worden aangemerkt door de ondertekening van het contract.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt