PDA

Bekijk Volledige Versie : backup



nugget
20/12/05, 00:46
hey

ik gebruik plesk nu een paar weken en maak backups per domein, sla ze op op de server en download ze later.

ik vroeg me echter af of het niet mogelijk is om een backup te maken van alle domeinen in een keer ipv dat per domein te moeten instellen.

weet iemand daar wat op?

groet
Camiel

Ber|Art
20/12/05, 08:06
http://www.webhostingtalk.nl/search.php?s=&action=showresults&searchid=675032&sortby=lastpost&sortorder=descending ;)

Ber|Art
20/12/05, 08:07
Je kunt ook eens kijken naar 4PSA Total Backup :)

BoX
21/12/05, 13:06
DOW=`/bin/date +%w`

/usr/local/psa/bin/psadump --force --nostop --nostop-domain -f /backup/dump.$DOW


Ff gzippen en klaar is kees.

Bouw er een leuk scriptje omheen.

Bob2
21/12/05, 22:52
let er wel op dat psadump niet 100% betrouwbaar is.
Grote db's / sites worden soms niet voledig ge-backuped.
Als het om belangrijke data gaat is het aan te raden niet alleen via psadump te backuppen.

jinxedworld
21/12/05, 23:29
Maak een PSA dump en een rsync backup, is een erg fijne oplossing.

Dennie-DeTi
22/12/05, 21:01
Zijn de backups van 4PSA Total Backup wel betrouwbaar? Of maakt die ook gebruik van die psadump?

- Dennie

jinxedworld
22/12/05, 21:53
4PSA tar-gzipt alles als ik het goed heb? Voor alle info over 4PSA Total Backup kan je het beste eens vragen aan Ber|Art :D

BoX
23/12/05, 15:25
En als je rsync gebruikt ? Welke dir's rsync je dan ?

/usr/local/psa
/home/httpd/vhosts
/var/qmail/mailnames
/var/named/run-root

??

En dan misschien gewoon sqldumps van je db's (incl de psa db) maken via je script ?

Werkt die manier een beetje ? Iemand al eens een server gerestored met dit soort backups ?

Op zich veeeeel makkelijker en handiger dan psadump denk ik .. omdat je veelal incrementeel werkt .. rsync backupped alleen de 'verschillen'.

jinxedworld
23/12/05, 15:39
Ik rsync de volledige bak, niet bepaalde dirs.

BoX
23/12/05, 23:34
Origineel geplaatst door jinxedworld
Ik rsync de volledige bak, niet bepaalde dirs.

Ja dat lijkt me een beetje overdreven eigenlijk .. waarom zou je statische files rsyncen ? Kun je net zo goed RAID draaien.