PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke e-mail manager?



B4rr13
17/12/05, 18:07
Hey jonges, ik vroeg mezelf even af welke e-mail manager jullie gebruiken om jullie klanten te woord te staan, en waarom juist die mailmanager? Ik gebruik nu Outlook maar ik weet niet of er nog andere clients zijn die meer te bieden hebben.

Groetjes, B4rr13

Euro-Servers
17/12/05, 18:11
Hier ook Outlook :), gewoon omdat die makkelijk werkt & overzichtelijk is.

Ber|Art
17/12/05, 18:15
Outlook want daar kan je, je agenda sharen en alles syncen met je PDA :)

petert101
17/12/05, 18:20
osTicket

muaddib
17/12/05, 18:39
Ik gebruik ook Outlook, ken ik beste en kan ik dus het beste mee overweg.

Incredimail moet naar het schijnt ook goed zijn.

Mark17
17/12/05, 18:53
Nu nog outlook, zodra ik iets vind dat het kan integreren met een ticket systeem (mailtje komt binnen, gelijk ticket ervan maken etc.) dan ga ik wel daarnaar over. Dan kan ik makkelijk de alles bij elkaar houden en snel op alles reageren. Iemand een idee?

Unixboy
17/12/05, 19:02
Incredimail = zuig
Outlook vindt ik absoluut niet interessant...

Mozilla Thunderbird punt uit. ;)

Overal kan je wel wat voor schrijven en Thunderbird is OpenSource dus waarom niet ;)

muaddib
17/12/05, 19:04
Origineel geplaatst door Mark17
Nu nog outlook, zodra ik iets vind dat het kan integreren met een ticket systeem (mailtje komt binnen, gelijk ticket ervan maken etc.) dan ga ik wel daarnaar over. Dan kan ik makkelijk de alles bij elkaar houden en snel op alles reageren. Iemand een idee?

Op http://www.kayako.com/ vind je zo'n script dacht ik. KDISS gebruikt dit in ieder geval, en telkens ik een nieuwe e-mail stuur wordt er automatisch een ticket aangemaakt, hetzelfde met op e-mails antwoorden.

Kost wel wat, maar lijkt me zeer uitgebreid.

B4rr13
17/12/05, 19:07
Origineel geplaatst door Mark17
Nu nog outlook, zodra ik iets vind dat het kan integreren met een ticket systeem (mailtje komt binnen, gelijk ticket ervan maken etc.) dan ga ik wel daarnaar over. Dan kan ik makkelijk de alles bij elkaar houden en snel op alles reageren. Iemand een idee?

Dat zou idd wel een ideale client zijn. Enige punt is dat men die ook wel wil gaan syncen met PDA of smartphone?

In vervolg op Mark17, iemand een idee? :)

Mark17
17/12/05, 19:19
Betalen ervoor is geen bezwaar, echter had ik een richtprijs van maximaal 200 euro/levenslang (inclusief updates) eerder in gedachten ervoor. Anders zal ik zelf eens kijken of iets dergelijks te scripten is door mij.

Het gaat mij enkel om de integratie met een support ticket systeem en eventueel een life support optie. De optie om andere login's eraan te koppelen is minder interressant. Eventueel een optie om zelf modules ervoor te kunnen maken is wel een optie (integratie met de rest van de site is dan mogelijk). Enkel de core dus het combineren van e-mail en support tickets heb ik nodig/zoek ik. Indien het Open Source is zal ik na de tijd uitbreidingen ook gratis aan gaan bieden.

izdesign
17/12/05, 19:19
Mozilla thunderbird :) outlook is klote de rest niet naar gekeken :p

muaddib
17/12/05, 19:33
Het is maar wat je gewoon bent eh :)

EWS
17/12/05, 19:52
Ik gebruik Mozilla thunderbird. Gewoon omdat deze makkelijk werkt, je binnen het programma heel makkelijk verschillende Email adressen kunt scheiden, en het is Open Source :P

Dicky
17/12/05, 20:19
Ik gebruik Groupwise

Dennie-DeTi
17/12/05, 20:32
Ik gebruik Mozilla Thunderbird, icm IMAP. Vind dat thunderbird wat fijner omgaat met IMAP dan outlook. Verder gebruik ik al die extra shit uit outlook toch niet.

- Dennie

Sander-
17/12/05, 22:34
Origineel geplaatst door Mark17
Betalen ervoor is geen bezwaar, echter had ik een richtprijs van maximaal 200 euro/levenslang (inclusief updates) eerder in gedachten ervoor. Anders zal ik zelf eens kijken of iets dergelijks te scripten is door mij.

Het gaat mij enkel om de integratie met een support ticket systeem en eventueel een life support optie. De optie om andere login's eraan te koppelen is minder interressant. Eventueel een optie om zelf modules ervoor te kunnen maken is wel een optie (integratie met de rest van de site is dan mogelijk). Enkel de core dus het combineren van e-mail en support tickets heb ik nodig/zoek ik. Indien het Open Source is zal ik na de tijd uitbreidingen ook gratis aan gaan bieden.

Die zijn er... Ik zal ff zoeken, maar ik heb zoiets al keer gehad/gebruikt. Het gaat met name om de PERL scripts die elke 'x' minuten je POP3 box legen en aan de hand daarvan tickets aanmaken ed.

Luuc
17/12/05, 22:42
Hier ook Outlook, werkt prima alleen het zoeken gaat tergend langzaam zodra je een grotere mailbox krijgt.

veraert
18/12/05, 00:08
Mozilla Thunderbird i.c.m. Request Tracker, dit werkt fijn.

HostServe
18/12/05, 00:17
Met welk mailprog kan je je mail accounts scheiden ?

Mark17
18/12/05, 00:38
Origineel geplaatst door Sinan
Met welk mailprog kan je je mail accounts scheiden ?

onder andere met outlook express als je regels toevoegt.

HostServe
18/12/05, 00:40
Origineel geplaatst door Mark17


onder andere met outlook express als je regels toevoegt.

Thunderbird kan dat zie ik net, maar nu kan ik weer de automatisch handtekening niet terug vinden.

Dennie-DeTi
18/12/05, 00:46
In thunderbird kan je een tekstbestand koppelen, dit wordt dan je automatische handtekening.

Echter kan je zien dat het automatisch eronder geplakt wordt, het wordt niet echt inline in je email geplakt, wat wel gebeurd in outlook.

Dat is eigenlijk het enige minpuntje van thunderbird wat ik graag anders had gezien.

- Dennie

Stefan Mensink
18/12/05, 00:48
Hier voornamelijk mutt.

Soms Outlook Express, soms Opera's ingebouwde mail-client, soms Roundcube webmail.

Outlook heb ik niet, althans geen recentere dan die van Office 97. Laatst ook de 2003-versie van Outlook ergens getest, maar pfff, wat zuigt dat programma. Het sorteren op vandaag, gisteren, vorige week etc vind ik erg handig... maar het werkt enorm traag qua IMAP, en is binnen een paar dagen testen al meermalen vastgelopen. Die gaan we hier dus voorlopig niet aanschaffen.

Onder Windows vind ik Outlook Express nog steeds het fijnste mailprogramma. Goede scheiding van accounts (zowel POP3 als IMAP), goed bruikbare mailfilters, werkt vlot, en je krijgt het gratis bij Windows.

HostServe
18/12/05, 00:50
Origineel geplaatst door Dennie-DeTi
In thunderbird kan je een tekstbestand koppelen, dit wordt dan je automatische handtekening.

Echter kan je zien dat het automatisch eronder geplakt wordt, het wordt niet echt inline in je email geplakt, wat wel gebeurd in outlook.

Dat is eigenlijk het enige minpuntje van thunderbird wat ik graag anders had gezien.

- Dennie

Na een beetje zoeken dus toch wel :)
Een keer je txt bestand aanmaken, en het wordt iedere keer toegevoegd wat je ook zien tijdens het opstellen van een mail :)

Dennie-DeTi
18/12/05, 12:21
Het kan ook wel. Maar de tekst uit het tekstbestand wordt onder de mail geplakt met daartussen "--". Als je in outlook een handtekening toevoegd, dan ziet de mail ontvanger niet dat het automatisch is ingevoegd, omdat het dezelfde stijl is.

Bij thunderbird wordt de ingevoegde tekst ook grijs in plaats van zwart. Dat vind ik dus wel beetje jammer.

- Dennie

timmeh
18/12/05, 13:08
Gebruik hier ook Thunderbird met IMAP uiteraard. Vind het trouwens heel raar dat Thunderbird standaard onder de Quote begint bij het terugsturen van een mail.

Krijg ook wel eens mailtjes van klanten en dan vind ik het ook maar raar als de eigenlijke mail onderaan staat, ookwel irritant :)

Dennie-DeTi
18/12/05, 14:51
Origineel geplaatst door timmeh
Gebruik hier ook Thunderbird met IMAP uiteraard. Vind het trouwens heel raar dat Thunderbird standaard onder de Quote begint bij het terugsturen van een mail.

Krijg ook wel eens mailtjes van klanten en dan vind ik het ook maar raar als de eigenlijke mail onderaan staat, ookwel irritant :)

Dat kan je wel aanpassen hoor, dat hij erboven begint :)

- Dennie

mauriceb
18/12/05, 16:14
Origineel geplaatst door timmeh
Gebruik hier ook Thunderbird met IMAP uiteraard. Vind het trouwens heel raar dat Thunderbird standaard onder de Quote begint bij het terugsturen van een mail.

Krijg ook wel eens mailtjes van klanten en dan vind ik het ook maar raar als de eigenlijke mail onderaan staat, ookwel irritant :)

Je kunt dat inderdaad aanpassen.
Bij Tools --> account settings --> Composition & Addressing

Wanneer ik dit bij mij instelde zette die 'm toch steeds weer er onder (bugje?)

Ik geloof dat je dan even je user prefs moet veranderen: "documents and settings" --> %user% --> "Application data" --> "Thunderbird" --> "Profiles" --> %profile% --> user.js

Daar kun je dan zoiets toevoegen voor ieder account
user_pref("mail.identity.id1.sig_bottom", false);

het cijfertje id"1" staat voor het emailaccount

timmeh
18/12/05, 21:20
Ja dat weet ik wel dat je dat aan kan passen, alleen vind ik het raar dat dat standaard zo is.

Randy
19/12/05, 13:41
Exchange via een SPLA licentie. Outlook clients zijn dan (bijna) gratis en syncen met onze PDA's / Smartphone's en laptops is ideaal. Daarnaast de groepsagenda's en Outlook-Web-Acces...

CharlieRoot
19/12/05, 16:45
Ik gebruik gewoon Outlook/Exchange server.. OsTicket voor klanten beantwoorden en heb een Smartphone dus dat moet weer met Exchange.

Slash
20/12/05, 09:51
Origineel geplaatst door Luuc
Hier ook Outlook, werkt prima alleen het zoeken gaat tergend langzaam zodra je een grotere mailbox krijgt.

In dat geval kan ik je van harte adviseren om het gratis Google Desktop Search te installeren.

Echt super!

Grtz, jeroen

Slash
20/12/05, 09:54
Origineel geplaatst door Dennie-DeTi
Het kan ook wel. Maar de tekst uit het tekstbestand wordt onder de mail geplakt met daartussen "--". Als je in outlook een handtekening toevoegd, dan ziet de mail ontvanger niet dat het automatisch is ingevoegd, omdat het dezelfde stijl is.

Bij thunderbird wordt de ingevoegde tekst ook grijs in plaats van zwart. Dat vind ik dus wel beetje jammer.

- Dennie

Jij verstuurt je mail toch wel "gewoon" als 7 bits ASCII he en niet in een formaat dat bedoeld is om webpagina's op te maken?

In dat geval heeft de ontvanger in elk geval geen last van het hierboven beschreven probleem. ;-)

Grtz, jeroen

RvdH
20/12/05, 10:22
Origineel geplaatst door timmeh
Vind het trouwens heel raar dat Thunderbird standaard onder de Quote begint bij het terugsturen van een mail.

Krijg ook wel eens mailtjes van klanten en dan vind ik het ook maar raar als de eigenlijke mail onderaan staat, ookwel irritant :)

Grrr.. het HOORT er juist onder. Lees de netiquette maar eens over juist quoting. http://www.google.nl/search?hl=nl&q=proper+quoting&btnG=Google+zoeken&meta=

Als het er onder staat leest het een stuk makkelijker waar het over gaat, ik haat het als iemand erboven zet 'ja is goed' en ik eerst de rest van de voorgaande 10 emails moet lezen voordat ik weet waar het over gaat. bah.

From an unknown origin:
A: Top posters.
Q: What is the most annoying thing on Usenet?

Je wilt op WHT toch ook niet dat de laatste reply bovenaan staat en de startpost aan het eind?

veraert
20/12/05, 10:23
www.leerquoten.nl is ook een goeie

Manoj Sundar
21/06/12, 07:52
We have been using HappyFox ( http://www.happyfox.com) for managing email and client support. HappyFox integrates with our email/website, and converts incoming requests into tickets, which can be assigned to the right people. If you want a simple, powerful, customizable tool with a clean interface as well as value for money, HappyFox is your solution.HappyFox is free for a 2 member team and economically priced for larger teams. HappyFox is available in 6 languages including Dutch.

magentohosting
21/06/12, 09:52
Hier wordt gebruikt gemaakt van Google Apps.
Elke werknemers is daarna vrij om te doen en laten wat hij wilt, maar ikzelf laat het binnenkomen op mijn Outlook via IMAP terwijl mijn collega dit via POP doet.
Een andere collega houdt haar mail binnen Gmail webinterface.

Ahmed
21/06/12, 11:22
Outlook for Mac i.c.m. IMAP. Werkt snel en flexibel. En doordat IMAP; komt alles ook binnen op mijn iPad, iPhone, en Windows Phone.

YolkNet
21/06/12, 12:03
Thunderbird, omdat het gratis is. En meer als mail lezen hoeft het niet te kunnen, dus om speciaal daarvoor Outlook aan te schaffen is wat overdreven (illegaal is geen optie natuurlijk :))

Nitroserve
21/06/12, 12:09
Hier gebruiken we Kayako.
Kost wat, maar dan hebbie ook wat.
Zeker als je met meerdere mensen in de mailbox zit is het enorm aan te raden om een ticket systeem te gebruiken.

Toen ik nog alleen was gebruikte ik Outlook, maar nu er personeel rondloopt doen we alles via het ticketsysteem kayako.

Mastje
21/06/12, 20:25
Op dit ogenblik gebruik ik nog Outlook 2010. (Ik ben nog zeer klein met enkele klanten). Op het ogenblik heb ik 5 mailaccounts hierop draaien. (Persoonlijk, algemene mail, 1 website, bedrijf waar ik werkzaam ben, domeinen).

Is helaas niet erg overzichtelijk en ik heb in Outlook 2010 ook nog niet de mogelijkheid gevonden om de verschillende accounts op verschillende tijden te downloaden, maar ik vind het veel beter werken dan Thunderbird

In het verleden met Thunderbird nogal veel problemen gehad. In een tijdsbestek van 5 maanden tijd 3 keer een corrupt databestand gehad. (Niet zo'n groot probleem, gezien alles op IMAP stond, maargoed, het gaat om het idee.)

Onder Ubuntu gebruik ik overigens Evolution. Echter ben ik op dit moment meer werkzaam op Windows i.v.m. projecten.

Vooral omdat ik met meerdere handelsnamen ga werken (Ik bied niet alleen hosting aan), ben ik bezig met het ontwikkelen van een eigen systeem (webbased). Duurt wat langer en kost veel tijd, maar dan is het wel volledig naar het imago dat ik graag wil behalen. Tot de tijd dat ik het af heb, komen er dus nog 3 mailaccounts bij in Outlook.

Yourwebhoster
21/06/12, 20:46
Vooral omdat ik met meerdere handelsnamen ga werken (Ik bied niet alleen hosting aan), ben ik bezig met het ontwikkelen van een eigen systeem (webbased). Duurt wat langer en kost veel tijd, maar dan is het wel volledig naar het imago dat ik graag wil behalen. Tot de tijd dat ik het af heb, komen er dus nog 3 mailaccounts bij in Outlook.

Heb je bij het besluiten daarvan ook gekeken naar de compatibiliteit met bepaalde zaken (denk aan agenda uitnodigingen ed)?

@rest: merk dat verder nog niemand opgemerkt heeft dat dit topic uit 2005 is en gekicked is door een spammer:) Desondanks wel interessant.

Mastje
21/06/12, 20:56
@Yourwebhoster
Bijv. de agenda uitnodigingen is een could have op het lijstje.

Ik vond het ook een interessant topic, omdat ik (hopelijk) niet de enige ben met zoveel emailadressen. Wie weet wat anderen daarvoor gebruiken ;)

Yourwebhoster
21/06/12, 20:59
Hier overigens gewoon Outlook 2010 icm IMAP. Soms werkt de ondersteuning voor verschillende e-mail accounts niet optimaal (verstuur je ineens een e-mail vanuit een ander account als je het e-mail adres in een e-mail van een ander account aanklikt). Heb ook met een aantal andere webbased systemen gewerkt maar merk dat de werking daarvan niet altijd even logisch is bij een client of dat de compatibiliteit niet top is.

oehTie
22/06/12, 03:50
Voor tickets gebruiken wij WHMCS, die hebben we toch al voor de facturen.

E-mail draait op het zelfde domein via exchange. Mail komt ook op exchange binnen en gaat alleen naar het ticketsysteem als het specifieke mailboxen betreft. (support etc) Voordeel is dat de spamfilter op exchange hier dus ook al voor werkt. En mail die wel in exchange mag blijven blijft daar ook. Aangemaakte tickets komen dmv mail ook weer in exchange zichtbaar en dus ook op de gesyncte telefoons en pda.

Patrick_st
22/06/12, 08:35
Veel Outlook / Exchange hier. Dat verbaasd me eigenlijk wel, ik had meer Linux verwacht.

oehTie
22/06/12, 14:39
Veel Outlook / Exchange hier. Dat verbaasd me eigenlijk wel, ik had meer Linux verwacht.

zeker exchange 2010 met dag groups heeft zo'n goede failover met zo weinig troubleshooting of andere beheertijd, ik heb nog geen linuxsysteem gezien wat daar aan tipt.

Daarnaast hebben we de omgeving toch draaien voor een aantal klanten, inclusief AD cluster, SQL cluster en nog wel wat dingetjes.

tripple
22/06/12, 18:31
Vreemd dat ik nergens Zimbra zie?
Zeer tevreden over, meerdere servers draaien Zimbra en op verschillende manieren te gebruiken.
Via de webinterface of op m'n mac Mail, iCal, iChat, Addressbook. Super handig op iPhone of iPad.
Klanten gebruiken Outlook als ze dat echt willen.

Pantsy
22/06/12, 18:47
Exchange 2010 hier, werkt prima in een cluster setup met failover.

goconnected
23/06/12, 12:46
Gebruik Google Apps for Business, werkt prima. Kan syncen met mijn telefoon/ipad.

patrickekkel
23/06/12, 13:31
Exchange 2010 hier, werkt prima in een cluster setup met failover.

Het zou ook wel heel erg zijn als jij iets anders zou zeggen dan exchange :)

Ook wij maken tevreden gebruik van Exchange 2010

netmedia
31/08/12, 01:23
Microsoft outlook. Betrouwbaar en veel mogelijkheden

xtremeq
31/08/12, 21:23
Wij maken hier gebruik van dream mail, (http://www.dreammail.eu/intl/en/home.html)voor de regulier emails.

Flaxe_eu
05/09/12, 16:21
Thunderbird

Waarom: Het is snel,Gaat beter overweg met imap als je meerdere accounts hebt,agenda en contacts zijn prima te syncen via een caldav server (denk bv aan kerio connect).

Gebruik zelf zo min mogelijk windows spul. office pakket is dan ook openoffice bij ons.

verdonn
06/09/12, 14:48
Voorlopig nog outlook 2010...ben wat rond aan het kijken maar vind toch niet direct de funtionaliteit van outlook terug

hostingpower
10/09/12, 11:44
Exchange 2010 i.c.m. outlook 2010, in het begin hebben we vaak geswitcht van verschillende mailclients toen we nog geen Exchange hadden, maar dit werkt super zo.

verdonn
21/09/12, 15:19
Iemand ervaring met Exchange Online ??

...kan worden gebruikt als onderdeel van Office 365 of kan afzonderlijk gebruikt worden....vroeg me af of dit werkt zoals omschreven...:)...ziet er interessant uit

Vic D'Elfant
21/09/12, 16:08
Hebben hier afgelopen weekend de mailaccounts gemigreerd naar Office 365 / Exchange Online, werkt als een zonnetje :) Hebben wel een paar keer met Microsoft aan de lijn gehangen voor enkele problemen met de agenda op de Mac maar dat bleek grotendeels door de migratie te zijn veroorzaakt.

Ondersteuning van Microsoft is geweldig, had ik niet verwacht. Ticket inschieten en 2 uur daarna hangen ze aan de telefoon... voor € 3,50 of wat het is had ik dat niet verwacht.

verdonn
21/09/12, 17:23
Klinkt mooi...migratie van bestaande outlook zal wel geen probleem zijn vermoed ik...met behoud van folders ...

Enige waar ik niet goed aan uit kon was de prijs....wordt deze berekend per domein of per mailbox ???....

Pantsy
21/09/12, 17:26
Per mailbox reken je af uiteraard, dat is hun business model.

MKB Webhoster
04/04/14, 07:24
Ik gebruik gewoon webmail van roundcube ahaha

Sven Heylen
12/04/14, 10:41
We gebruiken momenteel outlook, voor ons doet het wat het moet doen.

cfmweb
12/04/14, 10:54
Opera ;)

verdonn
12/04/14, 19:23
Outlook 365...en da OWA is echt wel interessant vind ik...werkt prima en zeer handig
en op oude pc nog outlook 2010... :smartass:

PerryKniest
12/04/14, 22:30
Lekker oud topic weer :) van 2005 naar 2012 naar 2014.
Zie dat in al die tijd nog veel mensen eigenlijk gewoon outlook gebruiken.

Wij gebruiken hier Kayako voor de mail. Werkt super makkelijk en we vergeten nooit meer een mail niet te beantwoorden.

JelleDL
13/04/14, 18:46
Hier was het enige tijd de normale Mail client van Apple (en dan uiteraard IMAP om alles mooi te syncen) tussen de computers en mobiele devices.

Uiteraard het inbox-zero principe (met enkele uitbreidingen) en daar is Mail.app niet meer zo handig voor, maar goed dat er vele `nieuwe` mailclients voor OS X uitkomen, nu aant spelen met 'Airmail' (http://airmailapp.com). Clean & simpel, handig met meerdere accounts en goed overzicht te bewaren, wat wel handig is op drukke dagen.

Webmails ben ik niet meer zo'n fan van... al was Roundcube mijn vorig vriendje ;)

jeroenedig
28/04/14, 11:42
Thunderbird icm IMAP en Google Calender op eigen domein als Agenda.