PDA

Bekijk Volledige Versie : Eigen nieuwsbrief maken...



vuurvlieg22
17/12/05, 15:54
Hoi leden,

Wet misschien iemand wat voor nieuwsgroepen programma het beste is om een eigen nieuwsbrief te maken? En dan natuurlijk zo goedkop mogelijk svp.

DutchTSE
17/12/05, 16:31
nieuwsgroepen - nieuwsbrief

Ik zie het verband niet, om je vragen maar te beantwoorden ;)

Nieuwsgroepen: newsleecher/grabit
Nieuwsbrief: kladblok (+ html kennis?)

mordor
17/12/05, 16:36
Ik heb een nieuwsbrief script dan kun je door middel van de browser een nieuwsbrief maken en versturen

Zenda
18/12/05, 11:04
Beste Mordor,

Wij hebben een nieuwsbriefsysteem geschreven met de volgende functie's:
Leden/emailadres Toevoegen (controle op geldigheid)
Bewerken (controle op geldigheid)
VerwijderenNieuwsbrieven Er wordt telkens een standaard layout geladen, die eenmalig voor u opmaat wordt gemaakt.
U kunt d.m.v. een zgn. WYSIWYG-editor (wat voor 95% te vergelijken is met Microsoft Word) uw nieuwsbrief voorzien van tekst, opmaak, afbeeldingen, hyperlinks (zelfs binnen de pagina) en nog veel meer...
De nieuwsbrief bewerken ook d.m.v. een WYSIWYG-editor.
Alle nieuwsbrieven worden opgeslagen, zodat het mogelijk is om later nog een keer de nieuwsbrief te versturen.
Verwijderen van nieuwsbrieven
Versturen van de nieuwsbrief naar de leden. Het is mogelijk om handmatig de emailadressen te selecteren of te kiezen voor iedereen.Vereist PHP
MySQL
Het nieuwsbrief systeem vereist totaal geen HTML of een andere programmeertaal. Het is dus voor iedereen mogelijk om een nieuwsbrief naar wens te maken!

Indien u geïnteresseerd bent of nog vragen heeft kunt u met ons contact opnemen via webmaster@zenda.nl.

mordor
18/12/05, 12:19
Het is nie voor mij zenda maar voor vuurvlieg22

Zenda
18/12/05, 12:40
Origineel geplaatst door mordor
Het is nie voor mij zenda maar voor vuurvlieg22Excuses, zat niet goed op te letten :).

webfabriek
19/12/05, 15:55
Voor het versturen van nieuwsbrieven kan je best een abonnement op een module aangaan die dat voor jou doet. Meestal inclusief non-delivery report verwerking e.d.

Kan je natuurlijk ook zelf gaan ontwikkelen, maar is niet interessant als je dit maar enkel voor jezelf of een klein aantal klanten wil gaan doen.

zie ook: http://www.modulas.be/nieuwsbrief.asp

Hans

Glenn
19/12/05, 16:46
Beste Zenda,

Hoe verzend dit systeem de nieuwsbrieven? De php mail() kan in 60 seconden (mijn max exec time) bij mij geen 5000+ adressen verwerken.

Triloxigen
19/12/05, 16:47
Origineel geplaatst door Glenn
Beste Zenda,

Hoe verzend dit systeem de nieuwsbrieven? De php mail() kan in 60 seconden (mijn max exec time) bij mij geen 5000+ adressen verwerken.

Je moet dit ook nooit in 1x doen. Het is veiliger/beter om het in stukken van een paar 100 te doen en dan de browser laten refreshen als alles goed gaat en naar de volgende te gaan.

Glenn
19/12/05, 16:48
Origineel geplaatst door Triloxigen


Je moet dit ook nooit in 1x doen. Het is veiliger/beter om het in stukken van een paar 100 te doen en dan de browser laten refreshen als alles goed gaat en naar de volgende te gaan. Daar was ik dus ook achtergekomen, vandaar dat ik vraag hoe Zenda dat doet ;)

V. Kleijnendorst
19/12/05, 17:22
"Je moet dit ook nooit in 1x doen. Het is veiliger/beter om het in stukken van een paar 100 te doen en dan de browser laten refreshen als alles goed gaat en naar de volgende te gaan."

Slim plan, internet verbinding hapert of iets dergelijks en je queue is weg.

Veel beter is om met een socket verbinding te maken met de mailserver, de mailing te versturen en de verbinding weer te sluiten. (de functie mail() opent en sluit de verbinding voor elke e-mail).

Daarnaast is het handig om ignore_user_abort in je script te gebruiken of met het verzend script een ander script aan te roepen dat niet in de browser wordt gestart.