PDA

Bekijk Volledige Versie : IPv6



XF-RICK
17/12/05, 13:58
We zitten te denken om ook IPv6 aan te gaan bieden, denken dat jullie dat iemand hierop zit te wachten? Een /32 bij RIPE is zo aangevraagd.

jurrian
17/12/05, 14:43
Je kunt er maar vast mee beginnen... uiteindelijk moeten we met z'n allen toch een keer over op IPv6.... maar aan de andere kant: hoeveel access-providers gebruiken eigenlijk al IPv6? Uiteindelijk gaat daar toch het grootste deel van je verkeer naartoe.

Volgens mij ondersteund alleen XS4ALL nog maar IPv6... en dan is het nog beperkt tot de mensen die dit apart op hun pc configureren.

Volgens mij ondersteunen de meeste ADSL- en kabelmodems (waar vaak een router ingebouwd zit) ook nog geen IPv6... je zult dus als thuis-gebruiker nog steeds moeten gaan tunnelen volgens mij. :(

Stefan Mensink
17/12/05, 15:28
Zeker weten. Laat het me a.u.b. weten als jullie weten of en wanneer jullie dit gaan ondersteunen.

Mark17
17/12/05, 15:33
IPv6 zou zeker interresse in zijn, echter enkele indien IPv4 er nog een tijdje bij naast kan ivm de overgangsfase.

DutchTSE
17/12/05, 15:35
geloof dat leaseweb het ook al aanbied?



Ook beschikt LeaseWeb over een eigen IPv6 IP-klasse. Deze /32 range bevat maar liefst 79.228.162.514.264.300.000 miljard adressen. U kunt als klant tenminste een /64 toegewezen indien u van IPv6 gebruik wenst te maken.

djalken
17/12/05, 15:43
proserve heeft ook ipv6 ip blok dus zal ook wel mogelijk zijn, het probleem ligt m denk k ook niet bij de coloaanbieders maar meer bij de dsl lijnen

Wido
17/12/05, 15:45
Wij hebben van Reasonnet ook al een IPv6 range (enkele miljoenen adressen) gekregen.

Echter valt er op dit moment nog weinig mee te doen.

XF-RICK
17/12/05, 15:50
Op verschillende exchanges zijn al een aantal IPv6 peers te vinden, dus wellicht leuk om naast IPv4 ook via IPv6 te peeren.

NL-IX heeft een NL-SIX product, ook zijn er al enkele carriers die volledig IPv6 ondersteunen (Native), het is alleen wachten op de "end-users".

Mark17
17/12/05, 16:10
breedband providers moeten over en het zal vrij snel gaan, eventueel tijdelijk met een proxy voor IPv4. echter zou IPv6 er snel moeten komen ivm de enorme groei van IP adressen.

Unixboy
17/12/05, 16:29
Ik denk als je "echt" interesse hebt in IPv6 je eventueel ook een tunnel naar je eigen server zou kunnen bouwen dat lijkt mij.

Overigens zijn er al steeds meer Native IPv6 providers... Dus join the club zou ik zeggen Rick.. :)

Beter dat jij klaar bent voor de toekomst dan the other way arround :-)

Stefan Mensink
19/12/05, 23:37
Ik zou zeker interesse hebben in een IPv6-aanbieder met gunstige prijzen. Alleen kom je er natuurlijk niet zonder degelijke peering/transit.

Thuis heb ik al een jaar of 5 een getunnelde IPv6-verbinding; de laatste vier jaar via IPng, nu SixXS geheten. Daarvoor o.a. via he.net. Leuk om mee te experimenteren. Java ondersteunt het al een paar jaar out-of-the box. Gezien ook Apache/Postfix/Dovecot/OpenSSH dit tegenwoordig probleemloos ondersteunen zou ik dit ook graag voor production use aanbieden aan geinteresseerde klanten.

Aan een puur experimentele lijn heb je dan dus niet veel; je moet wel het net rondkomen...