PDA

Bekijk Volledige Versie : Configuratie/Performance Plesk



Showeb
16/12/05, 21:32
Ik vroeg mij af hoe de meeste hosters hun windows plesk server hebben geconfigureerd.

Installeren jullie windows en plesk (+data) op dezelfde schijf?

of

Windows + Plesk op een schijf en vervolgens de data + databases op een aparte schijf?

Ik ben benieuwd of de performance van de server veel uitmaakt tussen beide configuraties.

Robs
23/12/05, 01:57
Ik heb 2 HD's erin zitten
Op de eerste HD heb ik 2 partitie's C en D
Op C staat het OS en op D Plesk
Op de 2de HD zijn ook 2 partitie's (E en F)

Waarvan E 90% van de schijf grote is, hierop staan alle VHOST files van Plesk.
De dagelijkse backup wordt weg geschreven naar de F partitie en daarna naar een andere machine.

Beter was het geweest om de backup ook nog op een andere schijf te zetten, maar die had ik niet ter beschikking.

Showeb
25/12/05, 16:56
Robs, bedankt voor je reactie.

Bij ons worden de backups direct weggeschreven naar een andere machine.

Wat ik graag nog zou willen weten is hoeveel performance voordeel er ongeveer behaald met je huidige configuratie ten opzichte van een configuratie waarbij alles op 1 schijf draait.

webster
25/12/05, 17:33
Mijn ervaring met Plesk voor Windows is wat minder. Toen ik een plesk server installeerde en daarbij afweek van de standaard instellingen van PLESK, bleek het allemaal ellende te zijn. Directories kregen verkeerde machtigingen, IIS gaf bij diverse domeinen een "Service unavailble" etc.

Een tweede server heb ik dus helemaal volgends de standaard PLESK instellingen geinstalleerd (dus geen andere paden opgegeven). Die server werkt prima.

Beide servers waren Win2003 Enterprice met Plesk 7.5.4

Robs
26/12/05, 00:16
Nou eerlijk gezegd merk ik geen verschil met performance.
Ik heb vanaf de eerste dag al gekozen voor de chost op een aparte schijf, dit ivm met eventuele crashes van het systeem.
Bij een ernstige systeem crash staan alle vhosten op een aparte disk, dus ter plaatse snel het OS installeren en Plesk, daarna ben je weer vrij snel online.
Maar dat was niet de enige reden, de belangrijkste was dat als je wilt uitbreiden van HD dat dit dan vrij eenvoudig is als je de VHOST op een aparte schijf hebt.

Je vervangt de VHOST schijf voor een grotere, kopieert de oude schijf naar de nieuwe en klaar.

Maargoed aan alles zitten voor en nadelen.

Ik wil ook graag de backup direct naar een andere machine heen zetten, probleem is alleen dat ik alleen bv backups van 1 week wil bewaren, alles wat ouder is moet worden verwijderd. Heb geen idee hoe ik dat automatisch moet laten doen, dit zou dan op de backup machine moeten gebeuren(ook windows).

Showeb
26/12/05, 23:55
Origineel geplaatst door webster
Mijn ervaring met Plesk voor Windows is wat minder. Toen ik een plesk server installeerde en daarbij afweek van de standaard instellingen van PLESK, bleek het allemaal ellende te zijn. Directories kregen verkeerde machtigingen, IIS gaf bij diverse domeinen een "Service unavailble" etc.

Een tweede server heb ik dus helemaal volgends de standaard PLESK instellingen geinstalleerd (dus geen andere paden opgegeven). Die server werkt prima.

Beide servers waren Win2003 Enterprice met Plesk 7.5.4

Webster, goeie tip van je, ik zal volgend jaar 's kijken hoe dat zit met verkeerde rechten op directories indien er van de standaard word afgeweken.

kosmozz
08/01/06, 19:51
Gewoon Plesk goed installeren, onze gegevens worden ook direct weggeschreven naar een backup-server. Niet teveel knoeien aan machtigingen of Plesk draait zot, met gevolg, service unavaillable e.d.