PDA

Bekijk Volledige Versie : Site bereiken via IP adres?



Evidence
16/12/05, 10:44
Hallo,
Ik heb een nieuwe site, waarvan het domein nog niet geregistreerd is. Als ik de site wil bereiken via het IP adres kom ik op een andere site uit (staan meerdere sites op hetzelfde IP adres).

Ik heb de hosts file al aangepast naar mijn eigen domein, maar ik krijg nog steeds die andere site te zien :/
Ligt het aan de proxy server van mijn ISP?

Triloxigen
16/12/05, 10:46
Heeft niks met proxy of hosts file te maken.
Maar met hoe de vhosts zijn ingesteld.

decawebhosting
16/12/05, 10:46
http://ipadres/~username

Frangkje
16/12/05, 10:47
Volgens mij pakt apache als je niks insteld standaard de eerste virtual host uit de configuratie, probeer die eens naar je nieuwe site te zetten?

Anders kun je natuurlijk gewoon je lokale host file nog aanpassen zodat je vanaf je eigen pc gewoon op hostname alvast kunt testen.

Triloxigen
16/12/05, 10:49
Origineel geplaatst door decawebhosting
http://ipadres/~username

Dat werkt natuurlijk enkel als hiervan gebruik gemaakt wordt.
Bijna iedere hoster heeft dit ook uitstaan omdat het onveilig is :)

Stefan Mensink
16/12/05, 10:54
Origineel geplaatst door Triloxigen


Dat werkt natuurlijk enkel als hiervan gebruik gemaakt wordt.
Bijna iedere hoster heeft dit ook uitstaan omdat het onveilig is :) Dat niet alleen. Het is ook enorm achterhaald, zijnde de methode voor het hosten van meerdere 'sites' op een enkel IP-adres, voordat virtual hostnames er waren.

Bovendien, ALS het gebruikt wordt staat er meestal andere content onder ~user/ dan de website.


@Evidence:

Zet je in je hosts.txt de juiste hostname, dan moet je dus wel opvragen met http://hostname/ en daar dus niet meer met het IP-adres achter de http://.

Werkt dat niet, dan heeft de hoster de domeinnaam waarschijnlijk nog niet toegevoegd in zijn webserver.

_arno_
16/12/05, 11:21
Origineel geplaatst door Triloxigen


Dat werkt natuurlijk enkel als hiervan gebruik gemaakt wordt.
Bijna iedere hoster heeft dit ook uitstaan omdat het onveilig is :)

reden?

Evidence
16/12/05, 11:22
Ik heb de hosts file al aangepast; IP nummer hostname
Als ik de hostname invul, dan krijg ik weer de verkeerde site te zien (wat normaal is, want hij verwijst dan naar het IP adres, wat een andere site geeft)
Waar kan ik de vhosts aanpassen?

remko
16/12/05, 11:28
Wat je ook nog kunt doen is lokaal (uitgaande dat je windows gebruikt) je host file aanpassen. In die file kun je je dns handmatig over-rulen. Zo kun je het huidige ip koppelen aan het domein op je eigen pc om alvast te 'testen'.

Sander-
16/12/05, 11:31
Origineel geplaatst door remko
Wat je ook nog kunt doen is lokaal (uitgaande dat je windows gebruikt) je host file aanpassen. In die file kun je je dns handmatig over-rulen. Zo kun je het huidige ip koppelen aan het domein op je eigen pc om alvast te 'testen'.

Lezen? Wat zegt hij nou direct in zijn startpost al?

Dennie-DeTi
16/12/05, 11:35
Het lijkt mij dat je je apache configuratie even moet aanpassen, zodat hij jouw website als eerste opent wanneer je op het ip kijkt.

Je kan ook even in je windows bij je netwerk instellingen de dns server aanpassen naar je eigen dns server, dan kan je het domein ook al bereiken via de domeinnaam zelf.

- Dennie

Stefan Mensink
16/12/05, 12:05
Of je het resolven nu via een hosts-file of de dns regelt, dat maakt niets uit. Het lijkt me vrij duidelijk dat de website niet is toegevoegd op de server.

Voeg deze website toe als je de boel zelf beheert, of laat je webhoster 'm toevoegen.

Hoe? Vertel eerst eens welke software er gebruikt wordt...... we gaan natuurlijk niet voor alle 300 gangbare configuraties alles uitleggen.

Triloxigen
16/12/05, 12:08
Origineel geplaatst door _arno_


reden?

Iemand bouwt een website op A.nl, hier een mooie login met cookies/sessies whatever.
Nu is de beheerder van B.nl wel geinstereerd in de logingegevens, dus maakt hij een pagina die de cookies uitleest op het domein.
Het enige wat hij hoeft te doen is zijn pagina opvragen via A.nl/~B/script.php

:)

Wido
16/12/05, 13:07
Origineel geplaatst door Triloxigen


Iemand bouwt een website op A.nl, hier een mooie login met cookies/sessies whatever.
Nu is de beheerder van B.nl wel geinstereerd in de logingegevens, dus maakt hij een pagina die de cookies uitleest op het domein.
Het enige wat hij hoeft te doen is zijn pagina opvragen via A.nl/~B/script.php

:) En niet te vergeten, traffic is nagenoeg niet te meten ;)

bakkerl
16/12/05, 16:06
Origineel geplaatst door Wido
En niet te vergeten, traffic is nagenoeg niet te meten ;)

Dan meet je op de juiste manier.
Elke request is apart te meten.
Dus verkeer voor host/~userA en host/~userB is apart te meten.

Triloxigen
16/12/05, 16:14
Origineel geplaatst door bakkerl


Dan meet je op de juiste manier.
Elke request is apart te meten.
Dus verkeer voor host/~userA en host/~userB is apart te meten.

Uiteraard kan het, maar dat de meeste nu hun logs op vhost scheiden heeft een goede reden ;)

bakkerl
16/12/05, 17:18
Origineel geplaatst door Triloxigen Uiteraard kan het, maar dat de meeste nu hun logs op vhost scheiden heeft een goede reden ;)

De reden is dat standaard panel software dat zo doet. Het anders maken is dan lastig.

Triloxigen
16/12/05, 17:23
Origineel geplaatst door bakkerl
De reden is dat standaard panel software dat zo doet. Het anders maken is dan lastig.

Als je zelf een server opzet dan doe je dat ook zo als je slim bent.
En dat CP's dat doen is ook om die reden :|

mpk
17/12/05, 19:57
Om te testen of een website op een server geconfigureerd is kan je natuurlijk ook nog altijd de oer browser "telnet to port 80" gebruiken.

Open een terminal (of het windows equivalent) en doe zoiets .. (bold tik je zelf..)



~$ telnet 192.168.12.2 80
Trying 192.168.12.2...
Connected to 192.168.12.2.
Escape character is '^]'.
HEAD / HTTP/1.0
Host: www.mijndomein.com

HTTP/1.0 200 OK
Connection: close
Date: Sat, 17 Dec 2005 18:48:14 GMT
Content-Type: text/html
ETag: "1686222393"
Accept-Ranges: bytes
Last-Modified: Mon, 14 Nov 2005 14:59:38 GMT
Content-Length: 2299
Server: Intarwebswerver/x.3

Connection closed by foreign host.

~$



Die 200 OK status kan bedrieglijk zijn, want de meeste webservers reageren met een default host. Doe anders eens GET ipv HEAD en bekijk de HTML output.