PDA

Bekijk Volledige Versie : geen verstant van html?



superweb
14/12/05, 23:05
heb ik dit weer besteld een peroon een hostingpaket bij me voor een fansite
lever ik die krijg ik volgende mail

Ik heb bij jullie een website genaamt wwwdomeinnaam.com

En nu wou ik hem helemaal in gaan richten maar hoe moet ik dat presies doen

Kunt u mij dat vertellen?

Ik wacht in spanning uw antwoord af

heeft dus geen verstand van html en heeft ook geen website ontwerp progama's

mijn vraag hoe losen julie dit op laten julie klant in kou staan of wat doen julie

HBCS
14/12/05, 23:20
ik zou er een paar simpele pages op zetten
en dan tegen die persoon vertellen ga eens met word aan de gang en save het als webpage
zo heb ik het ook als een opgelost en dat werkte

Luuc
14/12/05, 23:23
CMS misschien een optie? Zoals mambo (i.s.m. een passende skin/thema)?

Remigius
14/12/05, 23:50
Wij maken dan meestal gewoon een offerte op :)

Triloxigen
14/12/05, 23:53
Origineel geplaatst door Luuc
CMS misschien een optie? Zoals mambo (i.s.m. een passende skin/thema)?

Dat is voor de meeste moeilijker dan Frontpage ;)

xYnta
15/12/05, 08:36
Meestal installeren wij een applicatie zoals Joomlo of Worldpress (in geval van weblog) waar klanten mee uit de voeten komen verder geven wij de klanten dan de mogelijkheid doormiddel van verschillende websites wat over HTML en evt. PHP te gaan leren. Tot zover heeft dit altijd een goede aanpak gebleken.

Unixadmin
15/12/05, 09:20
Een korte uitleg over HTML en wat CMS is en laat de klant dan beslissen wat hij dan gaat doen, lijkt mij wel een goeie aanpak.

Designerhosting
15/12/05, 10:09
CMS is niet moeilijker dan Word. Je hoeft niets te weten van html in dat geval. Maar dan natuurlijk wel naar de beste en nieuwste versie, dus Joomla ipv Mambo :-)

mitedo
15/12/05, 12:09
is eigenlijk helemaal niet jouw taak. Jij levert alleen de hosting en evt. de domeinnaam.
Als ik een computer bestel, maar weet niet met windows om te gaan, gaat een verkoper mij dat ook niet uitleggen.

fre0n
15/12/05, 12:21
lekkere service gerichte insteek heb je dan :S

_arno_
15/12/05, 12:32
Origineel geplaatst door fre0n
lekkere service gerichte insteek heb je dan :S
Maar opzich wel juist.

Ja gaat toch ook niet naar de kaasboer om vragen te stellen over brood?

Triloxigen
15/12/05, 12:47
Origineel geplaatst door fre0n
lekkere service gerichte insteek heb je dan :S

Je vraag aan de kassiere in de supermarkt toch ook niet hoe je de biefstuk moet bakken.

petert101
15/12/05, 13:11
Origineel geplaatst door Triloxigen


Je vraag aan de kassiere in de supermarkt toch ook niet hoe je de biefstuk moet bakken.

De kassiere zal in ieder geval wel zo service gericht zijn dat ze je naar de slager verwijst.

wat is dat hier toch met al die popie-jopies die zo met hun klanten denken om te moeten gaan?
Geen wonder dat deze business zo'n slechte naam begint te krijgen. Of zouden alleen de resellertjes dit soort opmerkingen maken>

Henky!
15/12/05, 13:16
Mm, dat is nou precies mijn grote ergenis in de supermarkt. Die 16 jarige meisjes die niks van biefstuk weten. In bv Duitsland werken nog vaak echte mensen die je precies kunnen vertellen van hoeveel minuten per kant enzo.

Beetje service verlenen mag best. Al is het maar een linkje naar een 'hoe werkt html' pagina. Ook in je eigen belang, anders is deze klant zo weer weg natuurlijk.

Triloxigen
15/12/05, 13:18
Origineel geplaatst door petert101


De kassiere zal in ieder geval wel zo service gericht zijn dat ze je naar de slager verwijst.

wat is dat hier toch met al die popie-jopies die zo met hun klanten denken om te moeten gaan?
Geen wonder dat deze business zo'n slechte naam begint te krijgen. Of zouden alleen de resellertjes dit soort opmerkingen maken>


De supermarkt verkoopt ook vlees hoor :|
Dus als de klant het vlees in de supermarkt koopt, dan vind ik het niet vreemd dat de kassiere daar geen antwoordt op hoeft te geven.

En het heeft helemaal niks te maken met 'popie-jopies', het is gewoon de realiteit. Je bent webhoster en dan zou het vreemd zijn als je met andere zaken gaat bezighouden.

_arno_
15/12/05, 13:24
Opzich hoeft ze idd geen oplossing te geven over het bakken van haar vlees.
Maar het is wel meer service gericht als ze je de goede kant uitstuurd, is ook wel normaal als je dit doet.

Een linkje of een standard antwoord uit je faq zal wel moeten voldoen naar mijn idee, meer kunnen ze gewoon niet verwachten van je.

Triloxigen
15/12/05, 13:25
Origineel geplaatst door _arno_
Opzich hoeft ze idd geen oplossing te geven over het bakken van haar vlees.
Maar het is wel meer service gericht als ze je de goede kant uitstuurd, is ook wel normaal als je dit doet.

Een linkje of een standard antwoord uit je faq zal wel moeten voldoen naar mijn idee, meer kunnen ze gewoon niet verwachten van je.

het is inderdaad service, maar zeker geen vereiste.
Een link naar een website waar dit te vinden is zou volstaan, iemand opperde hier om pagina's te maken en te plaatsen gaat wel erg ver.

Luuc
15/12/05, 13:36
Origineel geplaatst door Triloxigen


Dat is voor de meeste moeilijker dan Frontpage ;) Áls ze uberhaubt ooit van frontpage gehoord hebben ;)

Simpel cmstje voldoet denk ik wel, natuurlijk niet zo'n uitgebreide met 20.000 opties en andere shit... maar gewoon een paar opties. Jij bent in een paar minuten klaar, en de klant kan aan de slag!

superweb
15/12/05, 17:01
heb deze klant gister avond advies gegeven om opziek te gaan naar frontpage of iets dergelijks vandaag mail gekregen dat ie nu frondpage expres heeft maar er mog niks van snap

waarop ik heb geandwoord dat ie daar even mee moet expermiteren en als het echt niet lukt knal ik er van de week een weblog voor hem op

_arno_
15/12/05, 17:17
Origineel geplaatst door superweb
heb deze klant gister avond advies gegeven om opziek te gaan naar frontpage of iets dergelijks vandaag mail gekregen dat ie nu frondpage expres heeft maar er mog niks van snap

waarop ik heb geandwoord dat ie daar even mee moet expermiteren en als het echt niet lukt knal ik er van de week een weblog voor hem op
dat is toch netjes.

WebSiteNet
15/12/05, 17:23
Frontpage expres was geloof ik een tool om IIS en Frontpage iets te laten doen (don't ask what). In ieder geval geen tool om sites me te maken. Als je fantasticom (oid) hebt kan je een simpel cms'js aanraden.

Triloxigen
15/12/05, 17:25
Origineel geplaatst door WebSiteNet
Frontpage expres was geloof ik een tool om IIS en Frontpage iets te laten doen (don't ask what). In ieder geval geen tool om sites me te maken. Als je fantasticom (oid) hebt kan je een simpel cms'js aanraden.

Frontpage Express is een uitgeklede versie van Frontpage. Hier kun je dus gewoon websites mee maken.

Waar jij op doelt met IIS zijn de frontpage extensies.

PowerSp00n
15/12/05, 17:32
"Euh ja ik heb gister bij jullie een porsche gekocht, maar hoe moet ik autorijden?". Goed al vraag ik me af hoe je zoiets voor elkaar krijgt :+. Maar ze zullen je doorverwijzen naar een autorijschool. Verwijs deze persoon door naar een goede HTML handleiding of eventueel simpel programma, en je hebt een net antwoord gegeven toch? :P