PDA

Bekijk Volledige Versie : Kdiss dataverkeer overzicht



Weccop
14/12/05, 20:48
Hoi,

Ik vraag het hiee maar even aangezien ik zo langzaam antwoord bij Kidss krijg. Ik ben dus opzoek naar de plek waar ze je totale verbruikte GB's laten zien van deze maand. Ik dacht in colostation.nl maar kan er dus niks vinden alleen een overzicht dat zegt dat ik 5 GB verbruikt heb, maar dat kan absoluut niet.

Iemand die mij dit kan vertellen?

Weccop

repsaj
14/12/05, 20:52
Gewoon colostation > Dataverkeer > Tab Dataverkeer.
Onder het grafiekje staat het totaal

Weccop
14/12/05, 20:54
Contract traffic: 500 Gigabytes/month.
Used traffic: 5 Gigabytes.
Traffic left: 495 Gigabytes.
Prognosis: 11 Gigabytes.
Prognosis traffic left: 489 Gigabytes.

Dat klopt dus niet verbruikt tussen de 10 en 15 GB per dag.

Wido
14/12/05, 20:59
Maak jij er een probleem van als zij minder verkeer meten dan je gebruikt?

Weccop
14/12/05, 21:00
Ja de vorige maand wel toen kwamen ze met de grap dat ik teveel verbruikt had. Dat systeem deugt dus van geen kant en wil wel een beetje weten waar ik aan toe ben.

Timmetje1989
14/12/05, 21:04
Bij mij werkt het momenteel wel goed, soms wordt er een week niets geupdate en opeens staat alles wel weer goed.


Dit staat er overigens wel erbij: "Deze functie zit in test-fase!
Let op: er zijn maximaal 10 servers zichtbaar."

Weccop
14/12/05, 22:11
Oftewel om het maar correct te zeggen er is geen mogelijkheid om het correcte verbruikte dataverkeer egrens af te lezen.

Netbyte
14/12/05, 22:21
Als je zelf de server beheerd, installeer een tooltje zoals vnstat om het zelf in de hand te kunnen houden/ te meten. Toen ik bij kdis zat werkte dat statestieken ding zelde en de laatste maanden nooit. jammer. Heb het toen zelf netjes bij gehouden.

AlfaHosting
15/12/05, 00:40
Origineel geplaatst door Weccop
Ja de vorige maand wel toen kwamen ze met de grap dat ik teveel verbruikt had. Dat systeem deugt dus van geen kant en wil wel een beetje weten waar ik aan toe ben.

Weccop ... das toevallig ... ook wij kregen deze maand een berichtje dat we teveel verbruikt hadden ook al klopte dit niet volgens ons ... zijn er nog meer die dit aan de hand hadden ?

JJFS
15/12/05, 01:39
Werkt hier zonder problemen, wel jammer dat de limiet nog steeds te laag staat zelfs na bevestiging dat het verandert was maar dat doet nu niet ter zake ;)

R van Rijs
15/12/05, 14:30
Origineel geplaatst door Netbyte
Als je zelf de server beheerd, installeer een tooltje zoals vnstat om het zelf in de hand te kunnen houden/ te meten. Toen ik bij kdis zat werkte dat statestieken ding zelde en de laatste maanden nooit. jammer. Heb het toen zelf netjes bij gehouden.

Kdiss had ons gemeld dat het gebruik aan dataverkeer van de FTP en webmail niet meegegekend werd in Directadmin, aldus kwamen wij op een totaal van 750 GB zonder enig weten van.

Xerious
15/12/05, 22:49
Origineel geplaatst door Mario


Weccop ... das toevallig ... ook wij kregen deze maand een berichtje dat we teveel verbruikt hadden ook al klopte dit niet volgens ons ... zijn er nog meer die dit aan de hand hadden ?

Pick me, die kreeg ik dus ook. Had er al mijn twijfels bij want ik kon de 100 GB extra niet zo snel verklaren!
(Plesk rekent FTP en mail wel mee)

AlfaHosting
16/12/05, 00:12
Dit kan toch geen toeval meer zijn ... bij ons was het verschil zelfs nog groter ... en dit is de eerste maal dat dit voorvalt. Dit kan toch geen toeval meer zijn.

WilloW
16/12/05, 00:28
vreemd allemaal wij hebben zelf ook 1 machine bij kdis staan voor monitoring en wat test dingen en daar hebben wij nog nooit problemen mee gehad wat betreft dataverkeer wij meten ons eigen dataverkeer en gaan daar ook vanuit eigenlijk ben ik nog nooit ingelogd geweest op hun control panel.

Ik geef wel toe dat ze soms beetje laks zijn met bepaalde dingen en dat komt vooral omdat er eigenlijk maar 2 personen zijn die alles doen en volgens mij ook maar 1 tech man is.

Weccop
16/12/05, 10:31
Origineel geplaatst door Xerious


Pick me, die kreeg ik dus ook. Had er al mijn twijfels bij want ik kon de 100 GB extra niet zo snel verklaren!
(Plesk rekent FTP en mail wel mee)

Kijk dus ik ben niet de enige. Ik had op mijn dataverkeer grafiek bij colostation ook ineens 2 pieken staan van 300 GB en 200 GB op 1 dag. De rest van de maand weer normaal 1 GB per dag geteld werd. En dan toch aankomen zetten dat ik teveel verbuitk had :s. Klopt dus weinig van.

Xerious
16/12/05, 10:33
Hmm, ik krijg een 404-foutmelding als ik Colostation in wil nu.
En bovendien net een Traffic Warning gekregen. Volgens de prognose komt ik 2 GB boven de limiet uit dit keer maar dat moet ik nog even nakijken als de maand afgelopen is. Kan ook dat mijn klanten deze keer gewoon meer gebruiken :)

Best4U
25/12/05, 16:46
om nog even een topic omhoog te schoppen. hier ook een 3 keer zoveel verkeer per maand in het colocontrolstation als dat hij in plesk aangeeft.

Triloxigen
25/12/05, 17:17
Origineel geplaatst door Best4U
om nog even een topic omhoog te schoppen. hier ook een 3 keer zoveel verkeer per maand in het colocontrolstation als dat hij in plesk aangeeft.

Plesk rekent niet al het verkeer, denk aan SSH, backups, control panel, etc.

Best4U
25/12/05, 18:53
natuurlijk. maar 3 maal zoveel met een enorme piek op een paar dagen geleden is imho wat veel.

AlfaHosting
25/12/05, 21:38
En ik ben het eerlijk gezegd wat beu om alweer een vraag aan hen te gaan stellen hierover en dan weer een paar weekjes te moeten wachten op een antwoord. Maar ik denk dat het duidelijk is dat dit niet echt toeval is.