PDA

Bekijk Volledige Versie : Externe DNS



Deltaned
13/12/05, 21:10
Wie heeft er ervaring met een externe DNS server en de aansturing vanuit DirectAdmin hiervan?
Nu is er op elke server een DNS systeem aanwezig echter ben ik van plan elders 2 servers te plaatsen die als nameserver gaan werken.

Iemand ervaring hoe / wat en waarmee?

Kortom, in DirectAdmin maak je een user / domein / subdomein aan.
Deze moet dan op (2) externe nameserver(s) verwerkt worden.

FransVanNispen
13/12/05, 21:23
Wij gebruiken de multi-server optie in DA. Elke DA installatie heeft één nameserver met IP en synced netjes met alle andere installaties.

ju5t
13/12/05, 21:42
Externe fallback die alle domeinen inleest van elke server en daarna gaat synchen.

Deltaned
14/12/05, 10:59
Waar kan ik meer info vinden over de Multi Server Setup settings etc?
Ik heb inmiddels 2 servers, allemaal voorzien van DirectAdmin, Multi Server Setup aan etc.
Hoe nu verder?

De bedoeling is dat de huidige accounts over genomen worden naar de externe nameservers, de huidige nameservers bij SIDN etc wordt aangepast naar de nieuwe externe nameservers en de huidige nameservers op de webservers later uitgeschakeld gaan worden.

Deltaned
15/12/05, 20:06
Voor de mensen die ook meer info zoeken, John heeft er een nieuwe help topic van gemaakt welke te vinden is op: http://help.directadmin.com/item.php?id=97
Om vervolgens de nameservers te copieren naar de externe mailservers in ssh de volgende commando: echo "action=rewrite&value=named" >> /usr/local/directadmin/data/task.queue

Dit moet je ook uitvoeren wanneer je change IP doet voor de domeinnamen.

Succes iedereen