PDA

Bekijk Volledige Versie : EU: Zonder sex pas in april???



Henky!
13/12/05, 13:43
Gek, domeinen als sex.eu zijn al vergeven en verdeeld. Ik vroeg onze registrar wanneer onze geregistreerde merknaam dan in een EU domein zou worden omgezet. Dat kon vanwege de drukte wel eens april worden, zo werd ons verteld.

Dan zijn we al een paar sunrise fases verder. Is dat normaal, zo'n lange wachttijd? En waarom heeft sex voorrang?

Triloxigen
13/12/05, 13:50
Ik dacht ook dat de gehele sunrise periode gebruikt kon worden, maar dit schijnt dus niet zo te zijn.

djalken
13/12/05, 14:18
ik dacht dus ook dat de 1e domeinen eerder actief zouden zijn, wellicht had eurid niet gedacht dat er een run zou komen op .eu domeinen ;)

veenman
13/12/05, 15:13
De sunrise periode is bedoeld om rechthebbenden de tijd te geven om hun domeinnaam veilig te stellen. De suggestie dat sex.eu voorrang zou hebben vraag ik me sterk af, echter zijn alle ogen op die domeinnaam gericht en is er over die domeinnaam ook het meeste nieuws naar buiten gekomen, waarschijnlijk op basis van de openbare whois. Er is denk ik geen sprake van voorrang van bepaalde domeinnamen.

De vraag of het normaal is dat er een 'lang wachttijd' vind ik raar, het gaat hier puur om je intellectuel eigendom (merk en later handelsnaam) veilig te stellen, niet om een normale registratie procedure. Ik heb tientallen .eu domeinnamen in mijn hoofd die ik graag wil hebben maar die ik niet als merknaam of handelsnaam heb, dan zou ik ook kunnen vragen of het normaal is dat ik nog zo lang moet wachten totdat ik die namen kan registreren danwel in gebruik kan nemen.

Samengevat denk ik niet dat welke naam dan ook voorrang krijgt. Al zou dat wel zo zijn dan maakt het toch niks uit. Het gaat hier om eerder verworven rechten veilig te stellen, de tijd die het kost om bepaalde domeinnamen in gebruik te kunnen nemen is van toepassing vanaf 7 april 2006 11:00 uur.

marijn79
13/12/05, 15:21
Alle formulieren moeten nu gecontroleerd worden, dat is straks niet nodig in de andere fases. Daarom duurt het nu nog langer...

Henky!
13/12/05, 16:13
Origineel geplaatst door skunkah


Samengevat denk ik niet dat welke naam dan ook voorrang krijgt. Al zou dat wel zo zijn dan maakt het toch niks uit. Het gaat hier om eerder verworven rechten veilig te stellen, de tijd die het kost om bepaalde domeinnamen in gebruik te kunnen nemen is van toepassing vanaf 7 april 2006 11:00 uur.

Dus die EU domeinen worden sowieso pas actief op 7 april?

Ik dacht dat die eerste fase bedoeld was om uit te zoeken of iemand recht heeft op een bepaald domein. Maar dat kan dus nog een paar maanden duren voor je hierachter komt (?).

Vreemde gang van zaken. Dat gaat zeker in de tweede fase nog een behoorlijke puinhoop worden dan.

rogerhe
13/12/05, 16:57
De sunrise periodes zijn bedoeld voor rechthebbenden om hun .eu namen te claimen.

Het kan echter volgens eurid tot zelfs een jaar (!) duren voordat je die naam daadwerkelijk kunt gebruiken.

Rechthebbenden moeten namelijk papieren overleggen waaruit blijkt dat ze ook daadwerkelijk recht hebben op een bepaalde naam. Dat moet binnen 40 dagen na het aanvragen.

Die papieren worden vervolgens gecontroleerd voordat een naam wordt toegekend. Dat controleren zal plaatsvinden door PriceWaterHouseCoopers en kan flink wat tijd in beslag gaan nemen.

Voor de aanvragers van sex.eu betekent dit dat zij bijvoorbeeld bewijsmateriaal moeten hebben dat ze een beeld- of woordmerk hebben die bestaat uit het woord sex.

Henky!
13/12/05, 22:44
Ok, bedankt voor je antwoord.

Blijft dat sex.eu toch gek. Ons domein begint met een P en dat komt toch ruim voor de S. En toch net zo hard alle officiele papieren ingestuurd.

Het systeem zal wel vergelijkbaar zijn met zoiets als de loting voor het WK voetbal......

Triloxigen
13/12/05, 22:58
Alfabet heeft er niks mee te maken.
First come first serve, lijkt me vrij logisch...

Henky!
14/12/05, 00:27
Dan was er eerst de sex en daarna pas wij........

Dennie-DeTi
14/12/05, 08:20
Het lijkt mij dat ze wel meerdere domeinen tegelijk doen. Schijnbaar kom je na nog een aantal andere domeinen ;)

- Dennie

rogerhe
14/12/05, 13:59
Om even een misverstand uit de wereld te helpen:

sex.eu is nog niet helemaal niet toegewezen aan iemand.

Er zijn 232 aanvragen voor gedaan, de feitelijke toewijzing aan een van die aanvragers zal nog een aardig poosje op zich laten wachten.

Henky!
14/12/05, 21:58
Heb gehoord dat de blonde Zweden de sex krijgen. En dat een Hollands kerkje naast de sex greep. Waar komen deze berichten dan vandaan?

Wouter-Odon
15/12/05, 08:24
Origineel geplaatst door Henky!
Heb gehoord dat de blonde Zweden de sex krijgen. En dat een Hollands kerkje naast de sex greep. Waar komen deze berichten dan vandaan?

Dat komt doordat een Zweeds bedrijf bovenaan in de lijst staat met aanvragen voor sex.eu. Als hun daadwerkelijk het merkrecht hebben krijgen ze deze dus toegewezen.

De betreffende kerk staat op plaats 32. Mochten de eerste 31 dus een aanvraag ingediend hebben zonder dat ze een merkrecht hebben en de kerk heeft die wel, dan wordt die alsnog aan de kerk toegewezen. Maar dat lijkt me sterk ;).