PDA

Bekijk Volledige Versie : Eweka... Iemand informatie?



XPL
12/12/05, 13:39
Hallo allemaal,

Ik ben gelukkig nog voor ik een keuze heb gemaakt op dit forum terecht gekomen.

Ik wil een nieuwe dedicated server gaan plaatsen (adult), die veel traffic nodig heeft. Mijn oog viel op Eweka.

Ik zou graag willen horen hoe jullie over Eweka denken.
Ik las al e.e.a. over een aantal ruzies tussen mensen van Eweka en anderen, en ook iets over het netwerk...

Ik wil dus graag weten:
- Zijn die mensen betrouwbaar?
- Is het bedrijf gezond?
- Hoe is het netwerk? Ik heb voornamelijk te maken met buitenlandse subscribers, dus dit moet absoluut goed zijn!

Ik wil even zeggen (gezien de overige Ewaka gerelateerde posts (flame!!)) dat ik graag wil horen van anderen. Dus niet de flamer (anti-eweka-user) en evt Eweka zelf. Zo neutraal mogelijk.

Oh, liefst wel bij Eweka houden. Niet aanbiedingen van andere provideres of zo ;) Vooral de kwaliteit van het Eweka netwerk interesseert me!

Bedankt voor jullie hulp dusver.

PeterT
12/12/05, 13:41
Ik heb alleen ervaring met hun usenet diensten, die zijn perfect :)

mdf
12/12/05, 13:42
Eweka heeft een leuk netwerk opgebouwd de afgelopen tijd wat imho ook steeds stabieler begint te worden.

XPL
12/12/05, 13:44
Bedankt voor de snelle reacties tot nu toe.

Vereist is wel dat het netwerk stabiel is, en een goede uplink heeft naar mijn subscribers in:

- USA
- UK
- DE
- NL

"Steeds stabieler" klinkt niet 100% overtuigend... ;) Kun je me uitleggen wat je hier mee bedoeld? Was het niet stabiel dan?...

Deltaned
12/12/05, 13:52
Ik heb goede ervaringen met Eweka, sinds kort nemen we daar ook een rack af.
Een zeer mooie prijs voor het aangeboden netwerk.
Voor netwerk info kan je ook: http://www.eweka.nl/peering.php en http://www.eweka.nl/onsnetwerk.php
De supportdesk is netjes en snel.
Een reboot (handmatig) van een server was zaterdag binnen 1 uur geregeld, dit wordt door redbus personeel uitgevoerd (kostenloos)

Korom, ik ben er erg over te spreken en zal in de toekomst de servers naar toe gaan verhuizen.

EVT test IP: 81.171.86.14

Succes er mee

yourwish
12/12/05, 13:54
Wij hebben een server bij Eweka draaien en zijn daar erg tevreden over, nog nooit problemen gehad eigenlijk.

XPL
12/12/05, 13:57
Klinkt goed. Ja dat netwerk (die pagina) heb ik gezien. Ziet er, zeker voor een kleinere partij (groter: Leaseweb, ProServe, True), goed uit!

Natuurlijk is peering alleen interessant voor 'lokaal verkeer'.
Ik zit met name te kijken naar buitenlandse/overseas connecties.

Ze hebben eigenlijk alleen Level3 als transit... Hoe zit dat, etc etc?... Dat is voor mij heel belangrijk..

PeterT
12/12/05, 14:21
Ze peeren niet alleen op AMS-IX ;)

XPL
12/12/05, 15:02
Nee dat snap ik ;)
Maar toch, verkeer in Amerika zal niet veel gepeerd worden... Hoe zit dat? Connecties overall in Amerika bijv?

Duitsland lijkt mij goed... NL ook...
Maar, UK? Hoe zit dat ongeveer? (en USA natuurlijk)

Maico
12/12/05, 15:08
Origineel geplaatst door XPL
Klinkt goed. Ja dat netwerk (die pagina) heb ik gezien. Ziet er, zeker voor een kleinere partij (groter: Leaseweb, ProServe, True), goed uit!

Natuurlijk is peering alleen interessant voor 'lokaal verkeer'.
Ik zit met name te kijken naar buitenlandse/overseas connecties.

Ze hebben eigenlijk alleen Level3 als transit... Hoe zit dat, etc etc?... Dat is voor mij heel belangrijk..

Heb hier zelf ook wat onderzoek naar gedaan :).

Overzichtje (http://www.serverstrike.nl/pings)

XPL
12/12/05, 15:10
Interessant. Niet heel verschrikkelijk dus. Waarden nog acceptabel? Wat vinden jullie?...

DJSmiley
12/12/05, 22:34
Ook ik heb een bak (1U) bij Eweka. Al jaren, nog voor de tijd dat ze usenet aanboden.

Ik heb niets te klagen erover. Ja, geen APC, maar goed, dat is logisch voor die prijs. De enkele keren dat ik een reboot nodig had is dat zonder problemen gebeurd door iemand ter plekke of een mannetje van Redbus.

In het begin nogal wat problemen gehad, brakke switch, en weet-ik-wat-nog-meer. Dat is echter allemaal verleden tijd (en was voornamelijk nog toen ze nog @ globalswitch stonden), nu in Redbus is het prima.

Snelheden heb ik totaal niets over te klagen. Kennis van mij (Vertegenwoordiger) is vaak in het buitenland (Oost europa, china, japan, taiwan, amerika) en die is er alleen maar positief over: Mijn bak is beter bereikbaar dan z'n mailbox van z'n eigen ISP.

Support... Telefonisch weinig mee te maken gehad, kwa email altijd snel reactie. Niet zakelijk (imho), gewoon relaxed.

Kwa afhandeling vind ik ze gelijkwaardig met NXS, waar ik voor mn vorige werkgever ook een server had. Alleen mindere statistieken en APC, en geen webbased colotoegang-aanvraag, maar goed, heeel andere prijsklasse.

Test IP: 81.171.99.24
http://81.171.99.24/100mb.bin

(server is trager dan het netwerk, een lekkere antieke P3 1Ghz....)

Lukkie
12/12/05, 23:08
Origineel geplaatst door DJSmiley
Kwa afhandeling vind ik ze gelijkwaardig met NXS, waar ik voor mn vorige werkgever ook een server had. Alleen mindere statistieken en APC, en geen webbased colotoegang-aanvraag, maar goed, heeel andere prijsklasse.

Test IP: 81.171.99.24
http://81.171.99.24/100mb.bin

(server is trager dan het netwerk, een lekkere antieke P3 1Ghz....)

Ik weet dat ik niet mag reageren ... maar ik doe het toch even :)
De oudere klanten (die voorheen in Globalswitch stonden) hebben inderdaad (nog) geen toegang tot de stats van hun poort, maar hey, beschouw dit als een klein voordeel :-)

Wat betreft webbased colotoegang. Daar ben ik personelijk nog mee bezig, but thats not that easy :)

That was all ... nu hou ik me kop weer :P

Wido
12/12/05, 23:39
Reasonnet (waar wij staan) heeft een private peer met Eweka, nooit wat te klagen over traffic dat via hen loopt.